-
Aantal bijdragen
88 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Over Mork
- Verjaardag 25/08/1963
Profile Information
-
Gender
Male
Jeep Informatie
-
Type Jeep
CJ-7
-
Bouwjaar
1981
Recente profielbezoeken
Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.
Mork's Achievements
Newbie (1/14)
10
Waardering in de gemeenschap
-
nog steeds zoekende, idd van een xj 4,2 ltr
-
niemand iets liggen ?
-
vanwege de weinge reacties maar van nood een nieuwe moeten kopen......................... mag dus een slot op
-
gevraagd, radiateur voor cj 7 met 4,2 ltr van 1980
-
gezocht voor ombouw de originele gaan telkens kapot (4,2 ltr van 1980) gaat dus om de motorsteunen van een 4,2 liter wil graag die van de wrangler, deze
-
Heeft ie dus heel veel geluk !
-
@ uipko, nounou, succes, als je hulp nodig hebt hoor ik het wel !! @FO tempel, volgens mij kijken ze niet naar wat voor ontsteking erop zit of wat voor carburateur als de co maar goed is ! wel motortype, (aantal cilinders, motor inhoud) breedte, alle lpg spul verwijderd, CO meting, chassisnummer, en verder natuurlijk alle gekke dingen die echt opvallen (b.v. rare toeters etc)
-
En, al wat verder ?? marc
-
Hoi Uipko, lees je berichtje even, misschien heb je hier wat aan, is gekopieerd van hier ergens op het forum je idle mixture schroeven zitten aan de voorzijde onder de vlotterbak Idle mixtureschroef regelt de hoeveelheid benzine die de motor stationair krijgt. Voorwaarde is wel dat de gasklep in de juiste stand staat, anders doen de hoofdsproeiers al mee. Je hebt 2 mixture schroeven, voor elke venturi 1. Voor het rijden hebben de schroeven niet echt veel invloed. Stationair en voor het CO is de afstelling cruciaal! Een handigheidje om ze af te stellen: -Draai ze ongeveer 3 slagen open -Laat de motor stationair lopen (op bedrijfstemperatuur!!!) en controleer of de choke er helemaal af is. -Stel het toerental met de stationair toerentalschroef ( gasklep aanslag) op de juiste waarde. -Draai nu 1 mixture schroef in, totdat de motor langzamer gaat lopen. Daai hem nu iets terug. -Stel het toerental weer in of controleer of de waarde weer als voorheen is. -Draai de andere mixture schroef in totdat de motor langzamer gaat lopen. -Stel het toerental weer in of controleer of de waarde weer als voorheen is. -Herhaal de laatste stappen een paar keer. -Als laatste stel je nog 1 keer het stationair toerental af. -Mogelijk moet je het " verhoogd stationair toerental" nog een keer bijstellen, dit merk je als je de motor koud start. Bijstellen gaat met de andere schroef op de gasklepas. 1300 to 1500 toeren direct na een koude start is mooi. Je carburateur is nu redelijk "basic" afgesteld. Zelfs de CO waarde ligt waarschijnlijk al binnen de grens! Valse lucht is "dodelijk" voor het stationair mengsel. Zorg voor een goede voetpakking en controleer of alle slangen aangesloten en niet poreus zijn. Natuurlijk wist je al zeker dat de ontsteking juist stond afgesteld en de diverse delen in goede staat zijn! veel succes, Marc
-
Kijk aan...dat zijn goeie berichten Laat maar wat weten als je hem gevonden hebt !
-
gooi maar dicht, jammer geen reacties !!!
-
nog maar eens een opje, niemand wat liggen ?
-
lengte is in ruststand 59-60 cm hart op hart van de kruisjes