Spring naar bijdragen

Wrangler Yj: Verkopen Of Toch Houden ?


martijn12
 Share

Recommended Posts

Beste medejeepers,

Ik loop al een tijdje met het volgende probleem rond en ben benieuwd of jullie hier een oplossing voor hebben of in ieder geval mij een zetje in de goed richting kunnen duwen :)

Ik heb ongeveer 3 jaar geleden toen ik nog studeerde een wrangler yj 4.0 gekocht. Omdat ik altijd met het ov ging en de jeep alleen voor de hobby gebruikte kon ik dit gemakkelijk betalen en heb ik er ook 3 jaar veel plezier mee gehad :)

Maar omdat ik dus afgestudeerd ben en nu elke dag zo'n 20 km moet rijden voor mijn werk wordt hij helaas iets te duur als dagelijkse auto :(

Ik wil hem dus eigenlijk gaan verkopen om er een goedkopere auto voor terug te kopen, alleen nu komt dus het probleem, ik raak dat jeepvirus niet kwijt :P

En daarbij komt dat ik mijn wrangler toen voor een hoop geld gekocht heb en ik dit nu bij lange na niet terug krijg en hem dus liever zelf houdt.

Ik zit al een tijdje het te koop topic in de gaten te houden, en dan vraag ik me af of ik mijn jeep niet beter in onderdelen kan verkopen om er toch nog een redelijk bedrag uit te halen ?

Maar hoe bepaal ik dan de prijs die ik voor elk onderdeel kan vragen ? En raak ik alle onderdelen wel kwijt ?

Omdat ik toch wel jeep wil blijven rijden heb ik zitten denken om een belastingvrije cj terug te kopen om zo de kosten iets te dekken en daarnaast nog een goedkope dagelijkse auto, maar wat is wijsheid ?

Ik hoop dat jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen :dry:

Foto-6R6YY4MB.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als student kon je het wel betalen ? Waarschijnlijk met een beurs ?

Nu je werk heb, is 20 km per dag is al te veel ?

Over wat voor een jeepvirus heb jij het dan ?

Verkopen dat ding en koop een fiets :wacko:

Nee die heb ik niet van een beurs betaald maar ook door het veel werken tijdens mijn studie

Het verschil zit hem in dat ik tijdens mijn studie lang niet zo veel met de jeep rijd als nu, en ik nu dus veel geld aan de benzine moet betalen ;)

Maar van die fiets zou inderdaad wel kunnen maar daar is zo weinig aan te sleutelen :P

Maargoed ik hoopte eigenlijk op andere reacties :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag er vanuitgaan dat die studie zich toch ook wel uitbetaald in een redelijk salaris? :whistle:

Het gaat eigenlijk alleen maar om de brandstofkosten, die zijn nu hoger door meer kilometers. De vaste lasten blijven gelijk......

Tweede auto erbij lijkt me geen oplossing, dit geeft je nog meer vaste lasten en een geringe brandstof besparing. Andere auto's rijden namelijk ook op dezelfde dure benzine. Ook een belastingvrije Jeep lust veel dure benzine, plus de factor onderhoud wordt hoger.

Blijft er maar één ding over, minder kilometers maken met je Jeep. Alternatieven genoeg, bus, fiets, carpoolen, enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag er vanuitgaan dat die studie zich toch ook wel uitbetaald in een redelijk salaris? :whistle:

Het gaat eigenlijk alleen maar om de brandstofkosten, die zijn nu hoger door meer kilometers. De vaste lasten blijven gelijk......

Tweede auto erbij lijkt me geen oplossing, dit geeft je nog meer vaste lasten en een geringe brandstof besparing. Andere auto's rijden namelijk ook op dezelfde dure benzine. Ook een belastingvrije Jeep lust veel dure benzine, plus de factor onderhoud wordt hoger.

Blijft er maar één ding over, minder kilometers maken met je Jeep. Alternatieven genoeg, bus, fiets, carpoolen, enz.

Dat valt helaas een beetje tegen, tegenwoordig willen ze weer mensen met veel ervaring ipv net afgestudeerde :frusty:

Ik verwacht dat ik toch wel een redelijke besparing kan maken door een andere auto te kopen, met de jeep rijd ik nu ongeveer 1 op 5 en indien ik bijv een auto koop die bijvoorbeeld 1 op 15 rijd scheelt dit toch al behoorlijk per week lijkt mij.

In het begin zal dit niet rendabel zijn vanwege de aanschafkosten van de nieuwe auto maar ik verwacht op langere termijn wel.

Als ik een belastingvrije jeep en een zuinige auto koop lijkt mij het beste omdat ik de jeep dan maar af en toe een keer gebruik en dus weinig dure benzine kost, echter zit ik dan met mijn huidige jeep waar ik veel geld aan verlies en is het mischien toch beter deze te houden ?

Onderhoud ben ik niet zo bang voor omdat ik het grootste gedeelte zelf doe maar inderdaad wel een goed punt om mee te nemen :)

Minder kilomters wordt ook lastig aangezien er niemand uit mijn richting komt en er geen bus in de buurt van ons industrieterrein komt :(

Dan blijft inderdaad de jeepfiets nog over :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ze ervaring willen ipv een "nieuwe" dat is al jaren zo ;).

Ga eerst maar eens rekenen. Hoeveel heb je in jeep gestopt en hoeveel ga je erop afschrijven ?

Dat verschil wil je dus terug verdienen met een andere auto als ik het zo lees.

En die nieuwe auto, nieuw, gebruikt , hoeveel gaat dat kosten ?

Hou deze jeep nu maar (mits dat hij goed is) je weet wat je hebt en je weet wat deze kost.

Misschien heb je met 4 maanden een baan die je wel wilt en beter betaald, ik wil niet weten hoeveel spijt je dan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ze ervaring willen ipv een "nieuwe" dat is al jaren zo ;).

Ga eerst maar eens rekenen. Hoeveel heb je in jeep gestopt en hoeveel ga je erop afschrijven ?

Dat verschil wil je dus terug verdienen met een andere auto als ik het zo lees.

En die nieuwe auto, nieuw, gebruikt , hoeveel gaat dat kosten ?

Hou deze jeep nu maar (mits dat hij goed is) je weet wat je hebt en je weet wat deze kost.

Misschien heb je met 4 maanden een baan die je wel wilt en beter betaald, ik wil niet weten hoeveel spijt je dan hebt.

Ben inderdaad al druk aan het rekenen maar ben er nog niet helemaal uit.

Waarschijnlijk houd ik deze toch omdat zoals je zegt ik weet dat ik nu een goede auto heb en weet wat hij kost, maar er komt dan denk ik nog wel een auto bij want verwacht toch dat dit op langere termijn goedkoper is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd ook een 20 km per dag met de Jeep, en hoef maar gemiddeld 1 x per maand te tanken......

Maar heb je in je berekening ook al meegenomen dat je de jeep ook als semi-classic kunt laten verzekeren. Dat scheelt waarschijnlijk in de vaste kosten.

En EJG heeft volkomen gelijk met zijn advies, dus luister hier maar naar !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd ook een 20 km per dag met de Jeep, en hoef maar gemiddeld 1 x per maand te tanken......

Maar heb je in je berekening ook al meegenomen dat je de jeep ook als semi-classic kunt laten verzekeren. Dat scheelt waarschijnlijk in de vaste kosten.

En EJG heeft volkomen gelijk met zijn advies, dus luister hier maar naar !!!!

Hmm dan doe ik toch iets verkeerd ik moet ongeveer om de 2 weken tanken :S

Semi-classic ? daar heb ik nog nooit van gehoord wat houdt dat precies in dan ?

En EJG heeft inderdaad gelijk ja maar toch wil ik andere opties niet meteen uitsluiten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... lijkt me logisch.

Black YJ rijdt 20km per dag x 20 = 400km per maand

Jij rijdt 20km naar je werk toe = 40km per dag x 20 = 800km per maand. :whistle:

Autootje d'r bij kost je aanschaf, extra wegenbelasting, verzekering, onderhoud, APK en je rijdt in een autootje d'r bij, niet in een Jeep.

Deze verkopen gaat je veel op inleveren. Een goeie Jeep van voor 86 met gas is aardig prijzig want daar is vraag naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 km enkel? Ik wou dat ik die afstand af kon leggen, dan ging ik fietsen. Kwam ik meteen weer aan wat conditietraining toe.

Op zich heb ik makkelijk praten, want ik heb 'n auto van de baas. En als ik die privé ga rijden (en de jeep de deur uit) ben ik veeeeeel goedkoper uit. Maar in plaats daarvan ga ik nog meer geld uitgeven dan alleen de vaste lasten + benzine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... lijkt me logisch.

Black YJ rijdt 20km per dag x 20 = 400km per maand

Jij rijdt 20km naar je werk toe = 40km per dag x 20 = 800km per maand. :whistle:

Autootje d'r bij kost je aanschaf, extra wegenbelasting, verzekering, onderhoud, APK en je rijdt in een autootje d'r bij, niet in een Jeep.

Deze verkopen gaat je veel op inleveren. Een goeie Jeep van voor 86 met gas is aardig prijzig want daar is vraag naar.

Ik rijd ook ongeveer 20 km op een dag dus 10 km heen en 10 km terug :whistle:

Best groot verschil dus, maar moet ook wel toegeven dat ik niet de zuinigste rijder ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm dan doe ik toch iets verkeerd ik moet ongeveer om de 2 weken tanken :S

Semi-classic ? daar heb ik nog nooit van gehoord wat houdt dat precies in dan ?

En EJG heeft inderdaad gelijk ja maar toch wil ik andere opties niet meteen uitsluiten ;)

Een semi classic verzekering is zoiets als een oldtimer verzekering, maar dan voor auto's tussen de 15 en 20 jaar oud.

Er zijn meerdere maatschappijen die dit aanbieden, gewoon even zoeken via google.

Zo'n verzekering is een heel stuk goedkoper, maar je moet wel even opletten want vaak zit er een kilometer beperking op jaarbasis aan. En bij de ene maatschappij is dat b.v. 5000km/jaar, en bij een andere kan dat wel 20.000km/jaar zijn.

En wat betreft het verbruik, ik ben ook niet bepaald de meest zuinige rijder, maar mijn gemiddeld verbruik ligt ergens tussen de 1 op 6, 1 op 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...