Etiennewrangler Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 beste jeepers, voorheen reed ik netjes 1 op 6.1 (65 liter bij 400 km ongeveer) maar nu red ik 300 km. de benzinepomp vind mij steeds aardiger . ik heb van de week de computer geriset, zou het hier mee te maken kunnen hebben?? het gaat om een yj 4.0 liter 6 cilinder met een high output motor. iemand een ideetje?? bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 Is je uitlaatspruitstuk heel of zit er een scheur in? Het is namelijk dan dat de lambda verkeerde waardes krijgt en verkeerd in kan gaan spuiten waardoor het verbruik hoger kan komen te liggen. Dit was bij mij wel het geval namelijk. De manier om te controleren om je spruitstuk heel is, is door de motor stationiar te laten lopen en iemand met een doek de uitlaat dicht houden, wanneer er lucht ontsnapt bij je spruitstuk weet je dat er daar een scheur zit. Wie weet heb je er iets aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 Grotere banden gemonteerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 Hoezo help? Das toch normaal? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 nee, dat is niet normaal, aangezien hij vroeger zuiniger reed. Ik zou zeggen: check eens de luchtfilter en vooral de bougies. aaan de kleur van de bougies kun je zien of hij te rijk loopt (= zwarte aanslag). Kijk ook eens of je achterwielen wel goed meedraaien. Voor je het weet zit er een remblok geblokkeerd waardoor je jeep extra hard moet sleuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 De mijne loopt ook niet veel meer dan 300 km hoor op 1 tank en is ook een 4.0 L H.O Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepar Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 Ik red nog geen 300km op een tank ook een yj met een 4.0 ho, ik moet meestal bij zo'n 260 km tanken. Zitten wel grotere banden onder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 Hier een ZJ 350 km met een volle LPG tank. Ook een 4.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 waaw, dan zijn jullie allemaal voorzien van een zware voet blijkbaar... Mijn WJ haalt momenteel 480 tot 500 km op één tank LPG (72 liter). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 waaw, dan zijn jullie allemaal voorzien van een zware voet blijkbaar... Mijn WJ haalt momenteel 480 tot 500 km op één tank LPG (72 liter). laten we vanuit gaan 490km : 72 = 1ltr/6,85km Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 Verbruik is plotseling toegenomen........ topic starter is wss niet geinteresseerd hoeveel het verbruik van andere Jeeps is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Soldier Geplaatst March 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2011 maare,heeft toch de comp gereset,is t niet zo dat ie dan meer verbruikt de eerste uren/dagen?.. (hij loopt dan toch ook iets anders..ik weet alleen voor hoelang) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2011 Hoe heb je de computer gereset? Brandt je lanpje "check engine" even bij 't aanleggen van 't contact? Zoniet, lampje vervangen en foutcodes uitlezen. De lambdasonde is vaak de veroorzaker van een 1/4 meerverbruik. Dus meet die eens uit... Als ie valse lucht krijgt voor de sonde, gaat ie inderdaad ook een te rijk mengsel inspuiten. Suc6, Geert (doe +600km's met een LPG tank met m'n 5.9, maar m'n tank is ook iets groter ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2011 Na reset moet de PCM opnieuw inleren, maar of dat zoveel brandstof kost? Zou idd eerst eens de foutcode's uitlezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etiennewrangler Geplaatst March 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2011 (bewerkt) bedankt voor de goede ideeen, ik reed normaal ff meer als 400 km op een tank, dit scheelt toch 1/4 deel vind ik zelf een hoop. me spuitstuk is heel, de scheuren die er in zaten heb ik dicht gelast. tijd terug wou de auto ook niet starten, dit heb ik in een vorig topic gezet. wanneer ik het stekkertje van de hall sensor bij de verdeelkap los haalde en het stekkertje er weer in stopte kon ik de auto zo starten, dit is nu weg. de auto start gelijk, maar ik weet niet echt wat het probleem is geweest. ik had van het weekend ook een stukje gelezen dat het de temperatuur sensor is die stuk kan zijn, deze schijnt een signaal naar de pcm te geven???? ik heb de pcm gereset door de accu polen los te halen, en heb deze daarna even tegen elkaar aan gehouden. ook heb ik daarna opnieuw de foutcode uitgelezen, dit waren 11 (dat de accu los is geweest), 31 geloof ik (is iets met de airco) en einde code uitlezing. cheack engine lampje is goed! ik heb grotere banden gemonteerd, maar dit is 3 tankbeurten geleden. (3 maanden terug) had 275/r60/15 en ben naar 31/10.5/15 gegaan, de teller geeft nu het zelfde aan als de tomtom. luchtfilter heb ik in de zomer vervangen. vanavond zal ik hem uitlezen, en ook even de bougies bekijken (heb deze in de zomer vervangen voor nieuwe + nieuwe rotor, verdeelkap, kabels en bobine) de oude bougies waren toen netjes koffie bruin. alvast heel erg bedankt, ik zal vanavond laten weten wat ik heb gevonden. March 7, 2011 bewerkt door Etiennewrangler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etiennewrangler Geplaatst March 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2011 goede middag, ik heb net de auto uitgelezen en kreeg de volgende codes. 12= accu is los geweest van pcm 33= iets met de airco, deze heb ik niet. 54= distributor sync pickup (kan het niet goed vertalen.) 11= ignition (ontsteking) 55= einde codes. weet iemand misschien wat er mis kan zijn?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst March 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2011 Ik rij 4l ho benzine met 31" maxis buckshot die goed op spanning staan vorig jaar lambda vervangen en borla met veel tegen druk( voorheen originele ). Ik rij veel lange afstanden en regelmatig ritjes naar groningen en haal makkelijk 450 uit 1 tank. veel binnen de bebouwde kom rijden korte stukken trek ik hem ook naar de 300 km per tank. mijn rij stijl verschilt van lui en vaak lekker stevig door trappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2011 Sync sensor stuur je onsteking aan. Lijkt me dat er samenhang is tussen code 54 en 11. Andere drie code's zijn normaal. De sync sensor zit onder de verdelerkap. Dit is een sensor die werkt met het zgn "Hall" effect. Door veroudering neemt de werking af, er is dan ook meest maar één oplossing............ vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etiennewrangler Geplaatst March 9, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2011 Ik rij 4l ho benzine met 31" maxis buckshot die goed op spanning staan vorig jaar lambda vervangen en borla met veel tegen druk( voorheen originele ). Ik rij veel lange afstanden en regelmatig ritjes naar groningen en haal makkelijk 450 uit 1 tank. veel binnen de bebouwde kom rijden korte stukken trek ik hem ook naar de 300 km per tank. mijn rij stijl verschilt van lui en vaak lekker stevig door trappen. zou iemand kunnen vertellen wat een lambda en borla is?? dus het probleem is waarschijnlijk de sync sensor onder de verdeelkap?? alvast bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst March 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2011 zou iemand kunnen vertellen wat een lambda en borla is?? dus het probleem is waarschijnlijk de sync sensor onder de verdeelkap?? alvast bedankt. Lammbda is volgens mij de sensor die uitlaatgas meet en daarna het mengsel bijstelt en Borla is een merk (uitlaatsysteem). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etiennewrangler Geplaatst March 10, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2011 oke, deze zou ik wel is schoon kunnen maken, misschien een veel roet?? en even de sync sensor vervangen, maar hopen dat het niet de hele wereld kost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Micky Geplaatst March 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2011 Sync sensor stuur je onsteking aan. Lijkt me dat er samenhang is tussen code 54 en 11. Andere drie code's zijn normaal. De sync sensor zit onder de verdelerkap. Dit is een sensor die werkt met het zgn "Hall" effect. Door veroudering neemt de werking af, er is dan ook meest maar één oplossing............ vervangen. Denk dat Ab gelijk gaat krijgen... Ik zit met hetzelfde probleem als jou en alles van bougies tot verdelekap, nieuwe accukabels enz. is al vervangen maar het helpt geen ruk! Dinsdag komt de nieuwe sensor binnnen....dus ik hou je op de hoogte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etiennewrangler Geplaatst March 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2011 Denk dat Ab gelijk gaat krijgen... Ik zit met hetzelfde probleem als jou en alles van bougies tot verdelekap, nieuwe accukabels enz. is al vervangen maar het helpt geen ruk! Dinsdag komt de nieuwe sensor binnnen....dus ik hou je op de hoogte. oke, ik ben ook van plan de sensor te vervangen, gistere stond ik weer ergens en wou die niet starten, contact aan stekker van de sensor los (dan hoor ik de relays schakelen) stekker er weer in. motorkap dicht en start weer gewoon. begin de sensor wel zat te worden. ik hoor het wat er gebeurd. bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Micky Geplaatst April 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2011 Na alle andere pogingen de sensor vervangen en hij loopt weer als een zonnetje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2011 Mooi werk Micky! En Ettiene? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.