Spring naar bijdragen

Help! Jeep Rijd 300 Km Op Een Tank.


Recommended Posts

beste jeepers,

voorheen reed ik netjes 1 op 6.1 (65 liter bij 400 km ongeveer) maar nu red ik 300 km. de benzinepomp vind mij steeds aardiger :P . ik heb van de week de computer geriset, zou het hier mee te maken kunnen hebben??

het gaat om een yj 4.0 liter 6 cilinder met een high output motor.

iemand een ideetje??

bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is je uitlaatspruitstuk heel of zit er een scheur in? Het is namelijk dan dat de lambda verkeerde waardes krijgt en verkeerd in kan gaan spuiten waardoor het verbruik hoger kan komen te liggen. Dit was bij mij wel het geval namelijk.

De manier om te controleren om je spruitstuk heel is, is door de motor stationiar te laten lopen en iemand met een doek de uitlaat dicht houden, wanneer er lucht ontsnapt bij je spruitstuk weet je dat er daar een scheur zit.

Wie weet heb je er iets aan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, dat is niet normaal, aangezien hij vroeger zuiniger reed.

Ik zou zeggen: check eens de luchtfilter en vooral de bougies. aaan de kleur van de bougies kun je zien of hij te rijk loopt (= zwarte aanslag).

Kijk ook eens of je achterwielen wel goed meedraaien. Voor je het weet zit er een remblok geblokkeerd waardoor je jeep extra hard moet sleuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe heb je de computer gereset?

Brandt je lanpje "check engine" even bij 't aanleggen van 't contact? Zoniet, lampje vervangen en foutcodes uitlezen.

De lambdasonde is vaak de veroorzaker van een 1/4 meerverbruik. Dus meet die eens uit...

Als ie valse lucht krijgt voor de sonde, gaat ie inderdaad ook een te rijk mengsel inspuiten.

Suc6,

Geert

(doe +600km's met een LPG tank met m'n 5.9, maar m'n tank is ook iets groter :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de goede ideeen, ik reed normaal ff meer als 400 km op een tank, dit scheelt toch 1/4 deel vind ik zelf een hoop. me spuitstuk is heel, de scheuren die er in zaten heb ik dicht gelast.

tijd terug wou de auto ook niet starten, dit heb ik in een vorig topic gezet. wanneer ik het stekkertje van de hall sensor bij de verdeelkap los haalde en het stekkertje er weer in stopte kon ik de auto zo starten, dit is nu weg. de auto start gelijk, maar ik weet niet echt wat het probleem is geweest.

ik had van het weekend ook een stukje gelezen dat het de temperatuur sensor is die stuk kan zijn, deze schijnt een signaal naar de pcm te geven????

ik heb de pcm gereset door de accu polen los te halen, en heb deze daarna even tegen elkaar aan gehouden. ook heb ik daarna opnieuw de foutcode uitgelezen, dit waren 11 (dat de accu los is geweest), 31 geloof ik (is iets met de airco) en einde code uitlezing.

cheack engine lampje is goed!

ik heb grotere banden gemonteerd, maar dit is 3 tankbeurten geleden. (3 maanden terug) had 275/r60/15 en ben naar 31/10.5/15 gegaan, de teller geeft nu het zelfde aan als de tomtom.

luchtfilter heb ik in de zomer vervangen.

vanavond zal ik hem uitlezen, en ook even de bougies bekijken (heb deze in de zomer vervangen voor nieuwe + nieuwe rotor, verdeelkap, kabels en bobine) de oude bougies waren toen netjes koffie bruin.

alvast heel erg bedankt, ik zal vanavond laten weten wat ik heb gevonden.

bewerkt door Etiennewrangler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede middag,

ik heb net de auto uitgelezen en kreeg de volgende codes.

12= accu is los geweest van pcm

33= iets met de airco, deze heb ik niet.

54= distributor sync pickup (kan het niet goed vertalen.)

11= ignition (ontsteking)

55= einde codes.

weet iemand misschien wat er mis kan zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij 4l ho benzine met 31" maxis buckshot die goed op spanning staan vorig jaar lambda vervangen en borla met veel tegen druk( voorheen originele ). Ik rij veel lange afstanden en regelmatig ritjes naar groningen en haal makkelijk 450 uit 1 tank. veel binnen de bebouwde kom rijden korte stukken trek ik hem ook naar de 300 km per tank. mijn rij stijl verschilt van lui en vaak lekker stevig door trappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sync sensor stuur je onsteking aan. Lijkt me dat er samenhang is tussen code 54 en 11. Andere drie code's zijn normaal. De sync sensor zit onder de verdelerkap. Dit is een sensor die werkt met het zgn "Hall" effect. Door veroudering neemt de werking af, er is dan ook meest maar één oplossing............ vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij 4l ho benzine met 31" maxis buckshot die goed op spanning staan vorig jaar lambda vervangen en borla met veel tegen druk( voorheen originele ). Ik rij veel lange afstanden en regelmatig ritjes naar groningen en haal makkelijk 450 uit 1 tank. veel binnen de bebouwde kom rijden korte stukken trek ik hem ook naar de 300 km per tank. mijn rij stijl verschilt van lui en vaak lekker stevig door trappen.

zou iemand kunnen vertellen wat een lambda en borla is??

dus het probleem is waarschijnlijk de sync sensor onder de verdeelkap??

alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou iemand kunnen vertellen wat een lambda en borla is??

dus het probleem is waarschijnlijk de sync sensor onder de verdeelkap??

alvast bedankt.

Lammbda is volgens mij de sensor die uitlaatgas meet en daarna het mengsel bijstelt en Borla is een merk (uitlaatsysteem).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sync sensor stuur je onsteking aan. Lijkt me dat er samenhang is tussen code 54 en 11. Andere drie code's zijn normaal. De sync sensor zit onder de verdelerkap. Dit is een sensor die werkt met het zgn "Hall" effect. Door veroudering neemt de werking af, er is dan ook meest maar één oplossing............ vervangen.

Denk dat Ab gelijk gaat krijgen... :P

Ik zit met hetzelfde probleem als jou en alles van bougies tot verdelekap, nieuwe accukabels enz. is al vervangen maar het helpt geen ruk!

Dinsdag komt de nieuwe sensor binnnen....dus ik hou je op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat Ab gelijk gaat krijgen... :P

Ik zit met hetzelfde probleem als jou en alles van bougies tot verdelekap, nieuwe accukabels enz. is al vervangen maar het helpt geen ruk!

Dinsdag komt de nieuwe sensor binnnen....dus ik hou je op de hoogte.

oke, ik ben ook van plan de sensor te vervangen, gistere stond ik weer ergens en wou die niet starten, contact aan stekker van de sensor los (dan hoor ik de relays schakelen) stekker er weer in. motorkap dicht en start weer gewoon.

begin de sensor wel zat te worden.

ik hoor het wat er gebeurd.

bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...