Spring naar bijdragen

Project Red Hot


Nikonised
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zo verder met de volgende zaken:

Chassis verder repareren en lasmeester Ray zich laten uitleven op de "full width" kit ..

Foto-LWEMEKHD-D.jpg passen en vastbikken om later mooi afgelast te worden

Na zorgvuldig meten en aantekenen van de lokaties van de nieuwe bladveer bevestigingspunten kan het lassen beginnen

Door de scout Dana 44 assen moeten de bladveren buiten het chassis worden gemonteerd.

aan het lassen aan de full width kit.

Foto-UZMQP8ZR-D.jpgFoto-JQ3Q46ZY-D.jpg

Foto-BK7T3WX6-D.jpg kant waar het vaste gedeelte van de bladveer van de vooras aan vast komt

Foto-ISTRBIYJ-D.jpg binnenkant van de steun waar de shackle van de vooras aan vast komt

Foto-CEBXZRJZ-D.jpg shackle oog, het overtollig materiaal wordt later weggehaald en afgewerkt.

Ok ook dit waren weer enkele avondjes. De volgende post gaat over de afwerking van het chassis én op zoek naar een donor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Jeepers,

is het toegestaan om rem/benzine leidingen vast te schroeven met P-clips aan het chassis zonder buitenmantel?

Hey Fred,

Zolang ze het chassis niet raken, is dat geen probleem. Voor de remleiding geldt officieel dat er max. 30 centimeter tussen de clips mag zitten. Maar daar doen ze bij de APK keuring niet zo snel moeilijk over.

Mvg,

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo verder met de volgende zaken:

Chassis verder repareren en lasmeester Ray zich laten uitleven op de "full width" kit ..

Foto-LWEMEKHD-D.jpg passen en vastbikken om later mooi afgelast te worden

Na zorgvuldig meten en aantekenen van de lokaties van de nieuwe bladveer bevestigingspunten kan het lassen beginnen

Door de scout Dana 44 assen moeten de bladveren buiten het chassis worden gemonteerd.

aan het lassen aan de full width kit.

Foto-UZMQP8ZR-D.jpgFoto-JQ3Q46ZY-D.jpg

Foto-BK7T3WX6-D.jpg kant waar het vaste gedeelte van de bladveer van de vooras aan vast komt

Foto-ISTRBIYJ-D.jpg binnenkant van de steun waar de shackle van de vooras aan vast komt

Foto-CEBXZRJZ-D.jpg shackle oog, het overtollig materiaal wordt later weggehaald en afgewerkt.

Ok ook dit waren weer enkele avondjes. De volgende post gaat over de afwerking van het chassis én op zoek naar een donor!

ja bakken en braden kennen die limburgers wel

fred neem even wat spullen mee voor de cj van je heb ik ook weer ruimte

zie je vrijdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na veel wikken en wegen of er een v8 zou komen, heb ik toch maar besloten om te gaan voor een goede 4.0 HO. Het zoeken naar een geschikte donor bleek niet zo lastig, het was de 3e cherokee-adverteerder die ik had aangeschreven en die XJ bleek na een ritje ca 2 uur een goede kandidaat ...ook een rooie!

Foto-CUP6PVN6-D.jpg We hadden al een gevoel dat we achtervolgd werden... :D

Foto-STO3SFKR-D.jpg Zat wel erg op onze bumper! :blink:

Foto-E7N77ZCL-D.jpg Gekheid natuurlijk.. de donor! :P

De donor is een rode XJ 4.0 HO sport 1994 geworden, waarvan het motertje liep als een zonnetje! Toen ie eenmaal achterom stond, moet ik toegeven dat het toch wel moeilijk was om de XJ te gebruiken als donor.. maar je kunt niet alles houden, toch? Dus motor en bak en wat klein spul hebben al een bestemming, de rest is te koop.. dus als iemand wat zoekt.. laat maar weten!

Goed tot de orde van de dag.. nou ja over het algemeen, avond:

Het chassis heb ik volledig (meerdere malen) van binnen ingespoten met RX-5 in spuitbusvorm met een holle ruimte slang(slangetje met een sproeikopje erop) De buitenkant is met een kwast met RX-5 36 uur laten drogen en vervolgens behandelt met RX-10. Onderstaand het resultaat:

Foto-JAJIYEVS-D.jpg eerste laag

Foto-HXKMP3A6-D.jpg voorzien van RX10

de rest van het chassis lekker ingesmeerd..

Foto-676OY38R-D.jpgFoto-KUH8T7G8-D.jpg

en de veren erop ! nu is het fijner.. opbouwen! dat is echt vele malen leuker als slopen en kaalmaken.. nu heb je weer wat!

Foto-MPP63PWW-D.jpgFoto-OILAADPC-D.jpg

Zo ... dat was het weer! volgende keer weer verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Fred,

Zolang ze het chassis niet raken, is dat geen probleem. Voor de remleiding geldt officieel dat er max. 30 centimeter tussen de clips mag zitten. Maar daar doen ze bij de APK keuring niet zo snel moeilijk over.

Mvg,

Robin

Dus in feite moet ik altijd remleiding met een buitenmantel monteren wil ik het goed doen. Wat kan ik het beste gebruiken koper, rvs of cunifer? en welke maat? ik heb iets van 5,8mm buitenmaat gemeten zonder mantel .. en de benzine leiding 8,2mm En wie heeft een adresje voor me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zo toch weer wat tijd gevonden om weer eens wat te posten.

ik ben in de tussen tijd nog bezig geweest met de Wagoneer, die wat "schade" had opgelopen met het laatste ritje..

en driftig op zoek geweest naar CUNIFER remleiding en benzine leiding. Is nog een behoorlijk karwei om iets te vinden voor een normale prijs. In Engeland lijkt het redelijk goed te koop te zijn..

Hier weer wat plaatjes..

Het chassis wil ik dus nooit meer zo vuil hebben van binnen zoals dat het was en daar heb ik het volgende op bedacht:

Foto-4K6EIVRC-D.jpg grote gaten op het laagste punt van het chassis

Foto-PDLQXJIC-D.jpg een mooie grote ring eromheen lassen tegen het scheuren..

De afwerking van de gaten moet ik wel weer opnieuw doen..

Zo nu kan het chassis weer omgedraaid en kunnen de assen eronder!

Heel leuk moment, om Red Hot weer op eigen "beentjes" te zien staan.. maar dat is voor een volgende keer..

Foto-6BAFPIPA-D.jpg he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fred,

Ik heb zulke afvoerpunten ook in mijn chassis zitten en het idee bij mij was goed alleen heb ik veel leidingen door mijn chassis lopen en die houden nog behoorlijk veel zand tegen.

Ook diverse bevestigingspunten aan het chassis waar bouten in gedraaid worden houden het zand tegen. Gelukkig kan ik de auto op diverse manieren optakelen zodat ik het chassis van binnen toch nog goed schoon kan spuiten

Wel zonde trouwens om eerst heel je chassis te behandelen en dan alsnog weer te gaan boren en lassen. Neem aan dat je daarna deze plekken zowel aan de binnenkant van je chassis als aan de

buitenkant van je chassis opnieuw behandeld heb.

Verder wel opschieten he Fred. Inor wacht op ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel,

Ja dat was even een glitch in de planning, de ringen waren nog niet binnen... dus eigenlijk een beetje "vergeten" maar alles is weer helemaal bewerkt..

Ik ga nog verder met het "clean frame" gebeuren, er komen in elke kant van het chassis slangen in met gaten rondom en stoppen op het eind, achter onder de bumper worden dan aansluitingen gemaakt die ik zo op de slang ( of hoge druk ) kan aansluiten en het zaakje na ieder modderbad kan schoon spuiten.

Moet alleen tussendoor mijn klusgarage bouwen..kost ook veel tijd en geld...

Maar eh .. Inor staat! daar vinden we wellicht nog wel medestanders in ;)

ps.. wat heb jij voor een oplossing voor je remleiding gekozen? koper of cunifer?

bewerkt door Nikonised
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fred,

Ik heb voor Goodridge leidingen gekozen voor en achter daar ik dat zelf mooi vind. Ik maak ook geen gebruik meer

van banjobouten voor en achter. Tis gewoon een koppeling die direct aan de stalen remleidingen zit.

Ik ben wel van mening dat dit een kwetsbaarder systeem is als de originele manier maar ik verwacht niet direct problemen daar ik toch niet veel de bagger of andere drek in zal gaan.

Ook de kosten vielen mee voor mij. De 2 voorste remleidingen kosten voor mij € 55,- samen en de achterste 2 remleidingen + connectieblok + remleiding connectieblok naar originele aansluiting kwamen uit op 105 euro voor mij.

Dus totaal was ik 160 euro kwijt voor stalen remleiding rondom met aansluiting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodridge is idd een goede keuze, ik heb ze ook gekocht. :P . Maar de vaste leidingen ga ik allemaal vervangen. Daar hoor ik verschillende meningen over koper, cunifer of toch staal..

Fred dat verschil in soorten remleidingen merk je pas als je op een cirquit zit of aan sportief motorrijden doe maar bij alle andere manieren van autorijden is het verschil niet merkbaar voor velen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Zo even wat verder gaan met posten.

Red Hot staat weer op zijn wielen en het werd tijd om de donor naar er bij te halen. Toen dat gebeurde was het nog koud en vol met sneeuw, hier nog wat plaatjes:

De laatste stuipen van de donor..

Foto-P6O4QIBW-D.jpg

sneeuwvrij maken..

Foto-G4I683MD-D.jpg

Alles met beleid eraf.. motorkap eraf, front weg..

Foto-R6YPLK3J-D.jpg

Bak en uitlaat los..

Het grootste probleem was het losmaken van de 2 akelige torx bouten die boven op een (-waar-nooit-een-normaal-mens-een-boutje-zou-plaatsen-)plek zaten waar je niet bij komt.

Foto-4CF6BN8Y-D.jpg

Ray maakt de takel vast aan het blok..

Foto-XVKKJQAK-D.jpg

Goed controleren of alles los is en dan pompen..En het blok is eruit!!

Foto-ITR3QVOE-D.jpg

De bekabeling heb ik laten zitten zoals het was, dat gaat later zoveel mogelijk 1 op 1 over.

Foto-6R4LF7MT-D.jpg

Ik ben ondertussen ook nog bezig met het (zelf) bouwen van een garage, dus ik heb weinig tijd om met het project verder te gaan én ook nog consequent te posten.. maar later meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...