Spring naar bijdragen

Project Red Hot


Nikonised
 Share

Recommended Posts

Een tijdje geleden (eind september 2010) heb ik besloten, na de zoveelste keer onder de jeep te hebben gelegen dat het tijd werd om Red Hot helemaal uit elkaar te halen en het chassis eens goed onderhanden te nemen.

Raymond (Ray4590) heeft me eigenlijk over de streep geholpen om het te doen, want het chassis was er erg aan toe.

Helaas heb ik door omstandigheden bijna 2 maanden niks of heel weinig kunnen doen en door het overweldigende pak sneeuw (ca 40 cm in onze tuin) die we bijna 'n maand hadden liggen zijn de tijdslijntjes alleen maar geschoven.

Ik heb tot nu toe geprobeerd om iedere dag toch 1 of 2 uurtjes in de avonduren te besteden aan het project en 's weekends natuurlijk wat meer. Het belangrijke laswerk heb ik overgelaten aan Raymond en qua techniek leer ik gedurende het project steeds weer bij :rolleyes: .

Het plan:

1. Chassis reparatie

2. Body reparatie (geen vervanging)

3. Scout Dana 44 voor en achter

4. Full width kit maken en de veren buiten het chassis plaatsen

5. Shackle reversal

6. 4.10 in de assen

7. Zwaardere cardan assen

8. Upgrade van 4.2 ltr naar een 4.0 H.O blok

9. Behoudt van de T18 4 speed bak

10. "Flat belly" skid plate (zelfbouw)

11. Onderbouw LPG

12. Geheel nieuwe bedrading

13. Dubbele uitlaat (zelfbouw)

14. Vaste spoorstang met "tie rod flip"

15. Zelfbouw bead lock velgen

16. Waar we verder nog tegen aan lopen... ;)

In de komende dagen zal ik de voortgang hier gaan posten, natuurlijk van het begin. Ik hoop dat ik van jullie nog veel tips krijg!

Foto-S3RDY3AE-D.jpg

bewerkt door Nikonised
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Petje af!

Nog wat aan de binnenkant van je chassis gedaan?

Bert

Hoi Bert,

jazeker de binnenkant heb ik behandelt met RX5.

Doordat het chassis op diverse plekken open was en een tijdje droog heeft gestaan, was het vuil en roest met rechtop zetten en knallen van een vuist hamer echt wel allemaal eruit gekomen.

zodra ik doorheb hoe ik met dit nieuwe forum foto's kan invoegen van mijn album zal ik ze plaatsen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe het begon:

Alles zorgvuldig uit elkaar halen...

Foto-SBJPBDFA-D.jpg

Foto-NF8AJACL-D.jpg

Foto-HGEJRQKS-D.jpg

Foto-RZUQLGNT-D.jpg

ook best leuk zo..

Foto-KTEKPINB-D.jpg

dashboard eruit.. bedrading snoeien..

Foto-QMAJUBKH-D.jpg

wat een rommel

Foto-8KUASJIP-D.jpg

rotte plekjes die je tegenkomt!

Foto-VS3AZCZU-D.jpg

en verder met kaal maken..

Foto-KBJAJDDR-D.jpg

zo.. einde eerste middag werk..

Foto-3MZHOYMD-D.jpgFoto-VS7TMDDS-D.jpg

volgende keer meer..

bewerkt door Nikonised
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi project, zal dit zeker blijven volgen.

Wat voor 4.0 blok ga je erin leggen? (Los blok of bijvoorbeeld een compleet blok + versnellingsbak + tussenbak uit een Cherokee?)

Hoi Kenzo,

het is een blok van een 4.0 Ho cherokee. Mijn eigen bak gaat erop, dat is een T18 met een dana 20 tussenbak. De cps heb ik in de bellhousing gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ab,

ik blijf posten maar ik moet nog een hoop foto's verzamelen..

De shackle reversal heb ik om 2 redenen gedaan, de eerste was omdat ik het castor van de scout as iets "beter" krijg zonder het moeten omlassen van de knuckles en ten tweede zou het weggedrag vele malen beter moeten worden om dat het voorste punt van de bladveer nu vast is. Maar goed als ie weer eens rijdt weten we meer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo het volgende project dagje:

verder met het demonteren van de body..

Foto-VKR66KYT-D.jpg

Foto-LKYGKKOP-D.jpg

opzichter....

Foto-O4Y7Y3IC-D.jpg

King denkt "help! mijn baasje heeft een hobby!!"

Foto-P7OAAGOD-D.jpg

één, twéé..drie!

Foto-RR67RENY-D.jpgFoto-6EL7RYQ4-D.jpgFoto-VVM8HLSE-D.jpg

Zo... op naar de wasplaats.. klaarmaken voor de operatie

Foto-ZJZFVENR-D.jpgFoto-NVY3KHAW-D.jpgFoto-SPXWJ7V6-D.jpg

Alles afgespoten, blokje schoon..

Foto-XYVLGO4J-D.jpg

De centrale verwarming

Foto-SROB4OTN-D.jpg

Zo.. einde van die dag.. slaap lekker Red Hot!

Foto-3TBJYMA7-D.jpg

bewerkt door Nikonised
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een nieuw avondje sleutelen.

verder met de ontmanteling van het Jeepje :( soms toch wel moeilijk mee.. het gaat steeds verder..ziet niks ervoor terug

Foto-8VV7IR4W-D.jpg

Foto-F6FPVIWV-D.jpg

Foto-TCRD38WG-D.jpg

even doorwerken..

en dan ...

Foto-KY6S7HNH-D.jpg

hangt het blokje aan de takel voor z'n laatste rustplaats... trouw blokje, geen druppel olie verbruikt en altijd gelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi om te zien dat jij doet wat ik deze winter had moeten doen :lol:

Klinkt allemaal ambitieus en doordacht, maar ik heb wel een kleine 'remark' bij de reversed shackle.

.....en ten tweede zou het weggedrag vele malen beter moeten worden om dat het voorste punt van de bladveer nu vast is..........

Of de shackle reversal positieve invloed zal hebben op je wegligging betwijfel ik ten zeerste. Het effect op het duiken bij remmen is niet te verwaarlozen. En dat is weer niet fijn voor je caster en dus voor je rechtuitstabiliteit. Ik denk dat het effect van RS vooral positief is in het terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flinke klus Fred, ziet er goed uit.

Raymond had me al e.e.a. verteld, maar plaatjes kijken is toch leuker.

Kom binnenkort eens live kijken.

Inderdaad raar gevoel motor eruit, is zo definitief terwijl andere delen eraf halen niet zo voelt.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motor is eruit, de body staat op zijn kant op blokken.

Nu het chassis en de body eens goed inspecteren:

Foto-FESJ7ABK-D.jpg

Foto-XJCFEOG8-D.jpg

na veel lagen eraf te hebben gebrandt, afgebeten met afbijtmiddel en gekrabt, was de schade van het roestmonster goed te bepalen.

Foto-PP7WM6MN-D.jpg

Foto-7Z3NOENH-D.jpg

Na de eerste laag afbranden..

Foto-X3HZQIPF-D.jpg

De zooi zat er echt 30 jaar op!

Foto-R3Y4NORJ-D.jpg

K... toch maar ook de assen eraf en helemaal kaal..

Foto-E88673UQ-D.jpg

Foto-TESU47G4-D.jpg

Foto-USAWPLO8-D.jpg

Foto-DPXH6RR4-D.jpg

De stukken die in het chassis slecht waren zijn er rigoreus uit gesneden tot een stevig deel en daar hebben we 5mm plaat voor in terug gebracht. Nadat ik het chassis rechtop getakeld had en flinke klappen met een vuisthamer op iedere centimeter heb gegeven, kwam al het losse roest en vuil los.

Foto-EESAOV3M-D.jpg (en dan denk je dat je al het vuil na 1,5uur hoge druk spuiten eruit hebt!)

Foto-XJCFEOG8-D.jpg

Foto-ZJHP6G87-D.jpg

Foto-OY6ARFUG-D.jpg

Zo... weer een paar avondjes om! Volgende keer meer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...