Spring naar bijdragen

Zuiniger rijden...?


Ralph123
 Share

Recommended Posts

Kwam deze link tegen, zou dat echt helpen?

Hij zegt dat het 1 liter per 100 Km scheelt, nou ook weer geen mega waarde, maar op zich toch best interessant...

http://www.go.jeep-xj.info/HowtoSilencer.htm

Dit is 1 van de maatregelen die 2.5L rijders nemen om iets meer vermogen te krijgen.

Daarbij installeren ze:

- open luchtfilters

- hogere brandstofdruk

- andere injectoren met beter sproeibeeld

- electrische fan, eventueel uitschakelbaar

en daarna wordt gegrepen naar turbo's of compressoren

Allen claimen betere mpg te krijgen, op een verbruik van 1 op 5,5 maakt die 1 liter niet veel meer uit..toch?

Ik denk dat je beter kan besparen door je wagen niet te verhogen, geen bredere of grotere banden te nemen, dakdragers, lightbars en bagagerekken van je wagen te halen, reserviewiel, gereedschap en overbodige bagage uit je wagen te halen, je wagen steeds op tijd een beurt te geven, geen terrein te rijden, rustig optrekken,geen overbodig gas geven, airo niet gebruiken, ramen dicht houden tijdens rijden....etc...

Of een polo bluemotion kopen...dat kan ook. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan kun je beter eens googelen op videos van Youtube , zoek naar Cherokee H2O. een 2 delige 20 minuten durende uiterst gedetaillerde instruktievideo om een waterstof generator in je JEEP te bouwen. Kost weinig en zou de helft brandstof schelen. Is wel in het engels.Ik wil het van de winter gaan proberen te bouwen. Iemand hier er enige ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan kun je beter eens googelen op videos van Youtube , zoek naar Cherokee H2O. een 2 delige 20 minuten durende uiterst gedetaillerde instruktievideo om een waterstof generator in je JEEP te bouwen. Kost weinig en zou de helft brandstof schelen. Is wel in het engels.Ik wil het van de winter gaan proberen te bouwen. Iemand hier er enige ervaring mee?

Lache.... heb net een stukje hierover bij "Myth Busters" gezien.

Het werkte niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan kun je beter eens googelen op videos van Youtube , zoek naar Cherokee H2O. een 2 delige 20 minuten durende uiterst gedetaillerde instruktievideo om een waterstof generator in je JEEP te bouwen. Kost weinig en zou de helft brandstof schelen. Is wel in het engels.Ik wil het van de winter gaan proberen te bouwen. Iemand hier er enige ervaring mee?

Ik zou 't niet in de winter proberen...dan bevriest 't water en 't werkt (ook) niet met ijs ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan kun je beter eens googelen op videos van Youtube , zoek naar Cherokee H2O. een 2 delige 20 minuten durende uiterst gedetaillerde instruktievideo om een waterstof generator in je JEEP te bouwen. Kost weinig en zou de helft brandstof schelen. Is wel in het engels.Ik wil het van de winter gaan proberen te bouwen. Iemand hier er enige ervaring mee?

Ik rij al jaren op lucht !

Heel af en toe moet ik een beetje bijvullen.

Sterker nog, meestal haal ik er lucht uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij al jaren op lucht !

Heel af en toe moet ik een beetje bijvullen.

Sterker nog, meestal haal ik er lucht uit.

Echt????

Ik heb het echt geprobeerd met de YJ...Op de Maasvlakte water getankt en tot mijn huis bij Arnhem geen druppel benzine verbruikt!!!

Vergeet je ANWB pas niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...