Spring naar bijdragen

verbouwing challenge wrangler


jeep power
 Share

Recommended Posts

ben mijn wrangler aan het verbouwen voor challenge wedstrijden te gaan rijden deze staat al op air shocks maar er moest nog veel verandert worden de wrangler was eerst mijn dagelijkse auto

auto laatst voor zien van tube fenders , hipoliner aan de binnen kant , aluminium dashbord , achter lier eronder gemaakt met lucht vrijloop,

stoelframe verstevigt,ben nu patrol gr assen aan het klaar maken voor de

wrangler

overige dingen die nog moeten gebeuren

externe rolkooi van custom offroad

rvs tank

warn 8274

nieuwe velgen en banden blackstar mudmax met internal beat lock

D&G tussenbak 3 speed met crawler versnelling

nieuwe meters voor in het aluminium dashbord

en nog heel veel kleine dingentjes

hier alvast wat foto,s van de dingen die gedaan zijn

de auto zoals die was voor ik eraan begon

Afbeelding026.jpg

DSC00104.jpg

en dit is de rocky van mijn broertje staat ook op airshocks

rocky001.jpg

rocky001-1.jpg

de tube fenders

DSCF0599.jpg

DSCF0600.jpg

de warn rock slides met sidebars

DSCF0601.jpg

de achter lier

DSCF0595.jpg

de lucht vrijloop

DSCF0596.jpg

het aluminium dashbord

DSCF0603.jpg

DSCF0604.jpg

de binnenkant behandelt met hippoliner

DSCF0608.jpg

DSCF0609.jpg

de plaat voor de as lier om de achterkant omlaag te trekken

DSCF0611.jpg

de verstevigde stoelframes

DSCF0612.jpg

de highpion achteras van de patrol

DSCF0621.jpg

de patrol achteras met de toyota landcruiser 4pots remklauwen

DSCF0628.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

vandaag even de patrolas onder de jeep gezet om de flex te testen zodat ik kan zien of de 4link de flex niet begrenst maar we hebben 110cm ruimte op de plek waar de airshock komt en die zijn niet zo langen dus de flex word niet begrenst op de reactiearmen snel nog even gekeken of de banden nergens tegen aan komen en dat was allemaal goed dus kunnen we gaan aflassen

nog even op de afstand busjes van de airshocks wachten en dan kan hij weer op zijn wielen staan

op de twee onderste reactiearmen moet je niet op letten die zijn voor te passen de goede buis was nog niet binnen

hier alvast wat foto,s

DSCF0633.jpg

DSCF0631.jpg

band heeft genoeg ruimte hij zit 5 cm te hoog en heb nog ruimte over dus dat is in ieder geval goed

DSCF0630.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

van de week mijn achteras gespoten en in elkaar gezet vanavond gaan we hem eronder zetten

en kan die hopelijk de zondag weer op zijn banden staan en kunnen we de auto omdraaien en aan de voor kant

een andere as eronder zetten en daar weer de airshocks op zetten

hier al vast wat foto,s van de achteras die afgemonteert is op de banjo,s en de banjobouten na dan

DSCF0653.jpg

DSCF0654.jpg

DSCF0657.jpg

DSCF0655.jpg

DSCF0656.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de info zal meteen even een beschermplaatje gaan maken

Die vacuum pot zou in de rotsen nog geen uur leven,steekt uit als een zere duim, heeft echt wel een bescherm plaat nodig. Verders heel knap werk hoor.

Effe een vraagje, met al dat werk, waarom urethane bushings in je control arms inplaats van JJ'? Met wat serieus flexen leven die bushings niet erg lang. Verders is alles heel serieus aan gepakt. Prima fab werk.

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de PU busings zijn veel goedkoper en gaan gemiddelt 3 jaar mee setje kost ongeveer 120,- voor voor en achter

en je krijgt er geen speling op als je veel in de modder en zand zit want veel wedstrijden worden gehouden

op de landsart bij veldhoven en met al dat zandwater slijten de jj heel erg snel hebben ze mij vertelt

heb nu al 1,5 jaar gereden met de PU busings en ze zijn nog steeds goed en flext ook zijn volledige flex

en de bescherming moet er zeker op had ik even niet bij stil gestaan maar komt allemaal goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de PU busings zijn veel goedkoper en gaan gemiddelt 3 jaar mee setje kost ongeveer 120,- voor voor en achter

en je krijgt er geen speling op als je veel in de modder en zand zit want veel wedstrijden worden gehouden

op de landsart bij veldhoven en met al dat zandwater slijten de jj heel erg snel hebben ze mij vertelt

heb nu al 1,5 jaar gereden met de PU busings en ze zijn nog steeds goed en flext ook zijn volledige flex

en de bescherming moet er zeker op had ik even niet bij stil gestaan maar komt allemaal goed

Currie JJ's gebruiken Urethane cups om de stalen bal heen zo de slijtage zal wel mee vallen. Hier gaan een setje Urethane bushings maar een paar wheeling trips mee, voordat ze kompleet kapot scheuren.

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben het met gunthercherokee eens over de bushings want ik zelf heb in het begin ook een soort van kogelgewrichten gehad en na twee keer rijden zat er al speling op en ben toen naar de busings overgeschakelt

en heb tot op heden nog geen problemen mee gehad

en bas ik hoop dat je er veel plezier mee heb en dat je jeep goed gekeurt maar dat komt wel goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie het over Heim joints of Johnny joints. Heims zijn een heel ander beest en ha die slijten snel. Me gele Jeep heeft Johnny joints in alle control arm heb die drie jaar geleden gebruikt gekocht en zins dien heel erg veel terein mee gereden gemiddeled over 40 wheelin trips per jaar in de rotsen en nog steets goed. Buiten dat een setje om de Currie JJ'[s te reviseren kost iets van 7 dollars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eergister de achteras onder de jeep geplaatst en afgemonteert

gisteren ook even een beschermkap voor de vaciumsper gemaakt

hier alvast wat fototjes

DSCF0662.jpg

dit is alvast een iedee van het beschermkapje voor de sper

DSCF0658.jpg

DSCF0659.jpg

dit is de voorkant maar ik denk dat ik die ook dicht maak anders krijg je meer een laadschop die vol met zand loopt

DSCF0660.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

van het weekeind de patrol vooras eronder gemaak

de as 20 cm naar voren geplaatst voor een kortere oprij hoek

voor hebben we ook gekozen voor een 4link zodat niks de flex kan begrenzen

ook word er gekozen voor de Full Hydraulic Steering Kit van psc motorsports

de nieuwe shockhoeps voor de airshocks erop gezet

nu alleen de bovenste control armen erop maken

en dan kunnen we alles aflassen en een kleurtje geven

hier alvast wat fototjes

DSCF0664.jpg

DSCF0669.jpg

DSCF0673.jpg

DSCF0675.jpg

hier een fototje van de full hydraulic steering die erop komt

UMcIiP6jxAegLcI51.jpg

xyu7Wpv7am89urZM1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er mooi uit maar kom je door de apk met enkel een hydraulische besturing? ipv een bekractiger?

succes

deze jeep komt niet meer op de weg is straks alleen nog maar voor wedstrijden te rijden en heel af en toe nog een beetje vrij rijden als we daar de tijd voor kunnen vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...