Spring naar bijdragen

verbouwing challenge wrangler


jeep power
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

gisteren bij custom offroad de jeep opgehaalt als is precies geworden zoals ik getekent had

dit is het eindresultaat

DSCN2773.jpg

DSCN2774.jpg

DSCN2775.jpg

DSCN2776.jpg

de bevestegingspunt voor de toplierhaak

DSCN2778.jpg

DSCN2781.jpg

DSCN2782.jpg

verstevigings punten in de bochten

DSCN2783.jpg

DSCN2785.jpg

DSCN2786.jpg

DSCN2788.jpg

DSCN2789.jpg

de tube fenders zodat we 36 inch simex extreme trekker kunnen gaan draaien

DSCN2790.jpg

DSCN2792.jpg

DSCN2793.jpg

DSCN2795.jpg

DSCN2797.jpg

DSCN2796.jpg

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

maar als je ooit een goede rolkooi wilt dan kun je het beste gewoon even contact opnemen met custom offroad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

zo weer eens eventjes een update omdat ik de laaste tijd weinig tijd heb gehad om achter de computer te zitten

bij de tubefenders plaatwerk ingezet en de rock lights erin geplaatst

IMG_0067.jpg

IMG_0068.jpg

de rolkooi gepoedercoot en op de jeep gemonteert

IMG_0125.jpg

IMG_0127.jpg

IMG_0128.jpg

IMG_0130.jpg

IMG_0132.jpg

de werklampen achterin voor de nacht challenge

IMG_0135.jpg

het nieuwe dashbord met de nieuwe meters

DSC_0061.jpg

het dashbord met de nieuwe schakelaars

DSC_0137.jpg

het platform voor de hydro steering kit van trail gear

DSC_0145.jpg

de high steering arms

DSC_0139-2.jpg

de bescherming voor de hydro steering

DSC_0142-2.jpg

óveral RVS remleidingen die weer door buisjes lopen ter bescherming

DSC_0149-2.jpg

de hydro handrem

DSC_0151-1.jpg

de nieuwe bandjes voor onder de jeep het zijn boggers 37x13.00xr17

04122011036.jpg

04122011037.jpg

en dit pakketje ariveert deze week

130305-1-k-400.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er netjes uit :thumbsup:

Heb je hem al een keer gewogen?

Ga je de motor nog aanpakken?

nee heb hem nog niet kunnen wegen moet nog op mijn velgen wachten en dan de beatlock erop lassen en de hydro steering erop maken zodat ik hem wat makkelijker op de weegbrug kan zetten

de motor laat ik zo even ben wel al aan het kijken voor een tweede 4.2l en die moet uit wrangler komen zodat mijn ax15 bak erop past en dan ga ik die opnieuw opbouwen met een opmaat gemaakte nokkenas , flat top zuigers en de kop en de in en uitlaat worden dan nog bewerkt.

maar ik moet eerst zorgen dat de jeep klaar is voor maart want dan moet ik naar bilstain om hem te gaan testen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag hem gisteren liggen bij de firma B&S als portable set. Behoorlijk duur setje trouwens die portable.

Ga jij hem ook voor de lockers gebruiken of alleen om de banden te vullen?

Heb in 2 bedrijfswagens de warn kompressors zitten en die doen het goed.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga hem gebruiken voor twee arb,s en voor de vrijloop die op een giggelepin top housing zit want de warn daar komt nog een andere tophuis op en twee bow motors .

en voor mijn achterlier daar zit ook een lucht bediende vrijloop

Als je ruimte onder de motor kap hebt, waarom geen York AC compressor, dat en een lucht ketel geeft je all pers lucht die aan boord hebben will voor een stuk minder geld. De ARB's op mijn Jeep lopen daar op en met een 5 gallon tank komt de kompressor een keer of twee, drie aan voor iets van 10 seconden per keer op een hele dag offroaden. Geeft genoeg volume end druk dat je er ook een 1/2 lucht sleuten mee kan gebruiken bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ruimte onder de motor kap hebt, waarom geen York AC compressor, dat en een lucht ketel geeft je all pers lucht die aan boord hebben will voor een stuk minder geld. De ARB's op mijn Jeep lopen daar op en met een 5 gallon tank komt de kompressor een keer of twee, drie aan voor iets van 10 seconden per keer op een hele dag offroaden. Geeft genoeg volume end druk dat je er ook een 1/2 lucht sleuten mee kan gebruiken

nee ik heb dadelijk niet veel plaats in mijn motorruimte als er dadelijk al die dingen van de hydro steering in zitten aan de ene kant en aan de anderekant moet ik nog plaats overhouden voor een 2e accu als blijkt dat dat nodig is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de motor laat ik zo even ben wel al aan het kijken voor een tweede 4.2l en die moet uit wrangler komen zodat mijn ax15 bak erop past en dan ga ik die opnieuw opbouwen met een opmaat gemaakte nokkenas , flat top zuigers en de kop en de in en uitlaat worden dan nog bewerkt.

Heb je nu dan een standaard 4.2 of met een 4.0 kop er op?

Prachtig project!

Ben 't al een tijd aan 't volgen en echt onder de indruk...

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nu dan een standaard 4.2 of met een 4.0 kop er op?

Prachtig project!

Ben 't al een tijd aan 't volgen en echt onder de indruk...

Gr.Karel.

nu heb ik een 4.2l onderblok met een 4.0l kop met injectie systeem en computer maar wil als de auto zo goed als klaar is een ander 4.2l uit een wrangler kopen en die helemaal opnieuw op bouwen en aanpassen voor veel koppel in lage toeren dus dat er tussen de 1000 en 3000 rpm de meeste koppel zit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo!.!..

Jij verveeld je ook op 1 januari zo te zien....

ja ik heb nog geen onderdelen voor mijn jeep die komen pas deze week of volgende week binnen

en als pullie nou eens online kwam dan kon ik die einddemper voor mijn jeep met hem regelen en kan die hem morgen op de post die heb ik hem deze week .

dan heb ik teminste weer wat te doen moet nog een heel uitlaat systeem maken

dit is de to doe list dat is allemaal bestelt en betaalt en dat andere lijstje moet ik nog gaan bestellen maar dan moet ik eerst weer voor gaan werken en dit alles moet er midde maart opzitten en klaar zijn want eind maart moet ik naar bilstain gaan test rijden

bij de velgen weld on beat locks op lassen

banden monteren

uitlaat systeem maken

hydro steering erop maken

gordels monteren

toeren en fuel meters aansluiten

spoorverbreders erop zetten

de twee asliertjes erop zetten

liertouw op de 8274 snelloper

vrijloopnaven erop zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...