Spring naar bijdragen

verbouwing challenge wrangler


jeep power
 Share

Recommended Posts

Ik zat net even naar de breedte van de jeep te kijken met de boggers van Axel erop.

Je gaat nu ook nog spoorverbreders plaatsen.

Wordt je dan niet veels te breed als je ermee gaat terreinrijden op de NK Challenge proeven?

Hoe breed ben je straks met die spoorverbreders?

Almere is de 1e wedstrijd straks dus ben benieuwd!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat net even naar de breedte van de jeep te kijken met de boggers van Axel erop.

Je gaat nu ook nog spoorverbreders plaatsen.

Wordt je dan niet veels te breed als je ermee gaat terreinrijden op de NK Challenge proeven?

Hoe breed ben je straks met die spoorverbreders?

Almere is de 1e wedstrijd straks dus ben benieuwd!

mijn jeep is dadelijk 2.02 meter en de spoorverbreders zijn 30 mm maar mijn velgen hebben een et van -10 en met mijn oude velgen die een et van -20 hadden was mijn spoorbreedte 194 cm.

maar ik ga geen nk challenge rijden maar de roan 4x4 challenge,

en voor mij gaat het gewoon om het plezier ik hoef niet perse te winnen.

ik wil alleen de grenzen van mij en mijn auto verleggen want met vrij rijden op een terrein ga je nooit zover als met een challenge

en een beetje competities onder elkaar vindt ik wel mooi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik denk dat dat voor mij nog iets te hoog gegrepen is en het is op tijd en dan moet je weer snel rijden

daarom wilde ik eerst de roan 4x4 challenge rijden en daar na misschien de nk challenge

Lol maken en alles heel houden inclusief jezelf is heel belangrijk.

Succes straks in de roan 4x4 challenge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol maken en alles heel houden inclusief jezelf is heel belangrijk.

Succes straks in de roan 4x4 challenge.

lol maken en alles heel houden dat is voor mij het belangrijkste .

en dan nog kijken hoe het gaat met de eerste challenge maar ik denk dat ik er pas in 2013 aan mee ga doen want ik moet eerst mijn jeep opnieuw leren kenne :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lol maken en alles heel houden dat is voor mij het belangrijkste .

en dan nog kijken hoe het gaat met de eerste challenge maar ik denk dat ik er pas in 2013 aan mee ga doen want ik moet eerst mijn jeep opnieuw leren kenne :D

Bredere stance, langere wheelbase en betere vering maakt voor makkelijker offroaden.

Het verschil tussen deze twee Jeeps van mij is dag en nacht. Het grotere beest rijd zoveel plezieriger op de weg en in het terein

tinkertoy-070.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij dat het makkelijker en sneller is om ergend door te rijden, dan overal door heen te lieren :whistle:

Een lier werkt prima voor mij :lol:

de meeste lieren zijn om te zekeren en de ik heb er nog twee die de jeep in zijn veren trekt als je naar beneden of omhoog rijd zodat die niet voor of achterover kan vallen als die uit zijn veren word geduwt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de meeste lieren zijn om te zekeren en de ik heb er nog twee die de jeep in zijn veren trekt als je naar beneden of omhoog rijd zodat die niet voor of achterover kan vallen als die uit zijn veren word geduwt

Weet ik ook wel, als de suspension goed op gezet is en met centetr limit straps heb je daar geen problemen mee.

Een van de redenen dat mijn gele Jeep geflopt was/ op zijn kant gevallen was is omdat ik vergeten was de suckdown wich te lossen.

Mijn andere Jeep flexed goed klimt goed en gaan zo een beetlje verticale ledges af zonder dat de achterwielen los komen. Als alles goed op gezet is zou je suckdown winches bijna niet nodig hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

gisteren maar eens even met de hydro steering bezig geweert

de nieuwe pomp die nog mooi op de oude pomp steun van de 4.2l paste

DSC_0025.jpg

DSC_0026.jpg

de hydro cilinder op de vooras geplaatst en de armen op de goede lengte gemaakt

DSC_0023.jpg

DSC_0019.jpg

de orbital steun gemaakt

DSC_0028.jpg

DSC_0029.jpg

DSC_0030.jpg

het nieuwe stuurasje is gemaakt uit een stuk van een toyota stuurasje en een van de wrangler

DSC_0031.jpg

de oliekoeler met de koelvin

DSC_0032.jpg

de orbital gemonteert op de auto en de slangen erop gezet

DSC_0033-1.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0035.jpg

DSC_0036.jpg

en de olie filter en tank een plek gegeven

DSC_0038.jpg

DSC_0039.jpg

nu nog een paar slangen laten verlengen en dan kan de olie erop :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...