Spring naar bijdragen

Lift eronder, het is nu net een skateboard


nkijkuit
 Share

Recommended Posts

Laten doen (en dus vanmiddag meteen terug, verhoging voor is er onderuit, door gebrek aan veerweg in de originele veren geen last meer van DW). Alles zat vast.

Wat versta je onder goed staan van de trackbar en de stuurstang. Wanneer staan ze goed en wanneer niet.

Deze foto is al een 'oudje', het is een prettig naslagwerk voor mensen die nog niet zo bekend zijn met de benamingen.. daarnaast zie je ook de de stuurstang en de panhardstang een (bijna) gelijke hoek hebben.

Bij verhogen veranderd die hoek en wordt de kans op bijvoorbeeld 'bump steer' steeds groter. Als er zaken niet goed nagetrokken zijn kan bump steer een death wobble veroorzaken.

alignment01.jpg

vraagje aan jou:

Wat bedoel je met gebrek aan veerweg met de originele veren??

Je had toch een complete set inclusief veren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat bedoel je met gebrek aan veerweg met de originele veren??

Je had toch een complete set inclusief veren?

De stock veren zijn er voor weer even onder gezet; door het gewicht van de lier en de ARB bumper zit er veerweg meer invandaar dat het nu lijkt op een hotrod omdat achter de verhoging er nog wel onder zit. Maar hij wobbled niet meer ;)

De OME kit is inderdaad compleet inclusief veren.

Nils

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeps, my bad.

Maar het is ook een prima winkeltje! Ze werken samen met 4x4onlineshop uit Duitsland. Vaak goedkoper dan de bekende adressen in Nederland.

Beetje skeptisch over Jeep (ze zijn meer van de Landcruisers etc.), maar dat verandert nog wel :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou alles, maar dan ook echt alles aan de voorwielophanging controleren op op elk spoortje van speling, control arm rubbers en bouten, draaipunten stuurinrichting, fusee's enz. Ook al het boutwerk nog een keer natrekken op de juiste momenten. Het is van de gekke dat zo'n jonge Jeep al in een stuip schiet van een kleine verhoging.......

Stuurdemper is de eerste keer vervangen wegens foute (fabrieks)montage, of had dat een andere reden? Een zwaardere kan iig geen kwaad.

W.b.t het parallel houden van de panhard en de stuurstang; zat er geen "extension bracket" in de verhogings set?

OMEFK37 Panhard Rod Extension Bracket (This bracket is not mandatory, but fitment greatly improves drivability)

Oja, vergeet de banden ook niet, onbalans of onrondheid kan versterkt worden tot DW

bewerkt door Ab
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

W.b.t het parallel houden van de panhard en de stuurstang; zat er geen "extension bracket" in de verhogings set?

Nee, waar had je dit gelezen?

Demper was na een paar maanden al stuk; bij de 2007 modellen zat tie verkeerd om...

Fusee's worden maandag vervangen, zat ook iets speling in.

Het ziet er naar uit dat Jeep bij het ontwerp van het onderstel "wat hoekjes heeft afgesneden". Het is net allemaal te licht en te kwetsbaar om er serieuze dingen mee te doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

om je voorkomen dat mijn Jeep voor eeuwig als skateboard in de Google cache blijft staan hier het tussenresultaat (van eindresultaat is bij een Jeep nooit sprake heb ik geleerd).

KLIK (sorry, kwenie hoe ik deze moet Djeeplinken)

Met de verhoging kwam ook nog een verlaging; van de trekhaak wel te verstaan.

Wordt vervolgd;)

bewerkt door nkijkuit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon in IJsland, hét land van verhoogde 4x4´s met grote banden. Zeker nu in de credietcrisis zie je het hier vrij vaak, een (bijvoorbeeld) Nissan Patrol omgebouwd voor 44" met een eigenaar zonder geld voor nieuwe banden, maar rijden moet doorgaan, dus dan plaats je maar weer 35" :P

Ziet er werkelijk belachelijk uit, 20 cm brede spatboard verbreders met iniemini banden:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook een JK en die is 3" verhoogd. De stabilisator stang van de achteras word dan dmv een beugel hoger gemonteerd. De bevesting aan de achteras is een zwak punt bij dit type. Hij is al een keer afgescheurd net naast de lassen. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
33" x 12.5 (geloof ik) op 17" velgen. 35" zou nog mooier zijn (past gemakkelijk), maar ik vond het hoog zat zo.

DSCF0475

DSCF0475&bgcolor=black

Ok, is dat dan zo'n 285/75/17 of zo...?? Ben niet zo technisch...:P. Heb het advies gekregen voor 2" verhogen en dan 265/75/16 op mijn huidige velgen.... Ben beetje bang voor hetzelfde effect als wat jij in eerste instantie had...en dat heeft niet mijn voorkeur....haha.

Dank,

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook niet zo technisch, maar ik heb al wel begrepen: of ze wobbelen of ze wobbelen niet. Soms wobbelen ze al "af fabriek". Het is alleen zo dat door het verhogen het effect wordt versterkt (of omdat ze vergeten bij de montage alles volgens voorschriften aan te draaien). Ik vond zelf 2.5" een mooi compromis voor een "daily driver" die ook nog wel eens in het terrein komt. Met de nieuwe banden erbij ben ik zo'n 9cm omhoog gegaan. Dan rijdt tie met een caravan erachter nog redelijk en mijn vrouw komt er zonder aanloopje ook nog steeds in :P

Aan de andere kant: voor een 2D zou iets minder ook goed kunnen omdat je minder snel "high centered".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het mooiste staat 285/70/17 en met 2.5 inch verhoging, dat komt overeen met 33 tigers alleen zijn ze iets smaller zodat ze nog net onder je fenders blijven ook heb je dan geen problemen met aanlopen en met overbrengingen en optisch lijkt het goed. Alles blijft dan binnen de perken zonder dat je met allerlei andere probleempjes opgezadeld word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook niet zo technisch, maar ik heb al wel begrepen: of ze wobbelen of ze wobbelen niet. Soms wobbelen ze al "af fabriek". Het is alleen zo dat door het verhogen het effect wordt versterkt (of omdat ze vergeten bij de montage alles volgens voorschriften aan te draaien). Ik vond zelf 2.5" een mooi compromis voor een "daily driver" die ook nog wel eens in het terrein komt. Met de nieuwe banden erbij ben ik zo'n 9cm omhoog gegaan. Dan rijdt tie met een caravan erachter nog redelijk en mijn vrouw komt er zonder aanloopje ook nog steeds in :lol:

Aan de andere kant: voor een 2D zou iets minder ook goed kunnen omdat je minder snel "high centered".

Oh ja, trekhaak....:P

De caravan sleept zeker met de achterkant over de grond...?? Allemaal vonken...:lol::D. Heb je deze ook verlaagd? Krijg natuurlijk hetzelfde probleem....pfff, van het één naar het ander....

J.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...