Spring naar bijdragen

Lift eronder, het is nu net een skateboard


nkijkuit
 Share

Recommended Posts

Vandaag is mijn Jeepie gelift. Old Man EMU 2" stond er in de folder. Maar het is bijna 3" geworden ;)

Probleem is dat met de standaard velgen/banden mijn Jeepie nu net een skateboard is. Meer wielkast dan wiel. Houd het dan nooit op :lol:

"Moet" ik nu weer gaan sparen voor banden/wielen (banden zijn na 55000km wel bijna aan vervanging toe). Zucht. Eerst maar eens kijken of de pipowagen nu niet met z'n kont over de grond sleept. Trekhaak is nu ook ruim 2" omhoog gegaan. Ik heb OME nog gebeld, maar ze hebben geen liftkits voor Dethleffs...

Wordt lachen als mijn vrouw met een iets te strak rokkie aan er in moet klimmen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik kan niet alles tegelijk doen. En andersom lukt niet; eerst de groter banden en dan de liftkit:D

En ook zonder grotere banden heb ik nu wat meer ruimte onder de bodem. Dat scheelt weer een paar keer blijven hangen op een lullig heuveltje. Grootste probleem met de Jk 4d is namelijk niet de ruimte onder de assen, maar de ruimte onder de body. Bovendien had de originele vering een beetje moeite met 80kg aan ijzer in de neus (bumper, lier).

So there is at least some method to my madness :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is mijn Jeepie gelift. Old Man EMU 2" stond er in de folder. Maar het is bijna 3" geworden ;)

Probleem is dat met de standaard velgen/banden mijn Jeepie nu net een skateboard is. Meer wielkast dan wiel. Houd het dan nooit op :)

"Moet" ik nu weer gaan sparen voor banden/wielen (banden zijn na 55000km wel bijna aan vervanging toe). Zucht. Eerst maar eens kijken of de pipowagen nu niet met z'n kont over de grond sleept. Trekhaak is nu ook ruim 2" omhoog gegaan. Ik heb OME nog gebeld, maar ze hebben geen liftkits voor Dethleffs...

Wordt lachen als mijn vrouw met een iets te strak rokkie aan er in moet klimmen :no:

Volgens mij heb ik deze vandaag zien staan in Amsterdam Osdorp op de Pietercallandlaan.

Idd geen gezicht die kleine wieltjes :P

Gr Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok ok, niet lachen he: hiero

OK, kan nog ruiger, maar het blijft een hele vooruitgang. Ik vind dat je met zo'n mooie JK zowiezo niet voor schut rijdt.... Rest komt wel.

Off-topic: ik zie dat je fraaie fotospulletjes verkoopt en een heel mooi computermerk levert �n zelf gebruikt. Complimenten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een bijna dood ervaring gehad in de vorm van death wobble. Een week zonder problemen gereden met de liftkit. Vanmiddag over de brug bij Muiden door een slecht stuk wegdek bij een gangetje van 100km/u (ik weet het zeker want ik had net daarvoor afgeremd voor een agent met laser in de middenberm) begon mijn Jeepie opeens als een gek te schudden. Ik wist niet niet wat me overkwam, ik dacht dat de auto zou desintegreren... Gelukkig was het niet druk dus kon ik zonder veel kleerscheuren op de vluchtstrook komen (vanaf de linker baan). Na 10 km nog een keer hetzelfde probleem, maar nu reed ik gelukkig rechts.

Toevallig was ik onderweg naar de Jeepdealer in Almere. Zij wisten me te vertellen dat alles aan de verhoging verkeerd was uitgevoerd. Er zouden zwaardere stabilisatiestangen geplaatst moeten worden. De hoek van de stuurstang was te groot (2.5" liftkit??). Er zou voor ook een verplaatsing van de panhardstang moeten hebben plaatst vinden. Etc. Etc. Vreemd want dit is een complete Old Man Emu kit, speciaal voor de JK. Je zou verwachten dat ze dan nog wat meer onderdelen proberen mee te verkopen.

Met de sh@t dun door m'n broek ben ik van Almere weer terug naar Zwanenburg gereden (wist je dat je dan 2 tunnels en een brug zonder vluchtstrook tegen komt ;) In Zwanenburg zit namelijk de 4x4 shop die de kit gemonteerd heeft. Voorals wordt nu de stuurdemper verdacht (dat zou m'n tweede worden). Maar besloten om er een zwaardere onder te laten zetten. Die is nu besteld. Tegelijkertijd de verhoging voor er weer onderuit want ik durfde er niet meer mee te rijden. Ik hoop dat ik voor het weekend weer met 4 hele benen kan rijden, anders ben ik in Echten de enige JK hotrod die mee doet. Dan valt er pas wat te lachen want dat is helemaal geen gezicht :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aaah kom op...... lezen jullie nu echt niet mee met die topics die gaan over Death Wobbles....

Niet lullig bedoelt ofzo. maar het is al zo vaak gezegd, een death wobble wordt NIET veroorzaakt door kapotte stuurdemper. je zal er mss minder van voelen met die zwaardere maar ze blijven komen...

Een deathwobble is een MIX van meerdere dingen die fout zijn.

ff zoeken op het forum en je komt meerdere dingen daar over tegen.

Succes... kan lang duren voor dat het opgelost is.;)

anders niet harder dan 60 rijden dan gebeurt er ook niks.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten doen (en dus vanmiddag meteen terug, verhoging voor is er onderuit, door gebrek aan veerweg in de originele veren geen last meer van DW). Alles zat vast.

Wat versta je onder goed staan van de trackbar en de stuurstang. Wanneer staan ze goed en wanneer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...