Spring naar bijdragen

Atjoer

Forum member
  • Aantal bijdragen

    28
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Atjoer

  • Verjaardag 12/04/1965

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.36-hp.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2008

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Atjoer's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hey Tim -- Het is nogal lastig om de gehele bedrading te zien nu alles is geinstalleerd maar het lijkt erop dat de weerstand aan de rode draad zit maar het kan maar zo zijn dat de kleuren anders zijn bij jullie. Ook lijkt het erop dat ik een andere weerstand heb, het is een metalen die aan het frame getaped zit en dus voldoende koeling krijgt. Ik heb getracht een foto te maken maar het geeft niet veel geheimen prijs: Hmmm..., blijkbaar heb ik geen toestemming om foto's te plaatsen.
  2. Hey Tim -- Boy, dat is alweer vijf jaar geleden toen ik de knippers heb geinstalleerd, ik herinner nog wel dat de weerstand al was gemonteerd maar welke draad weet ik niet meer, morgen zal ik proberen een foto te maken als het allemaal nog een beetje zichtbaar is van de zijkant. En ja, de Kever is van 1957 en is een Europese versie, hij is bijna af en zal deze zomer het dorp hier onveilig maken. Dat is nou het leuke van Amerika, het is hier veel goedkoper om auto's te hebben en we hebben er nu vijf, ondenkbaar in Nederland. Arthur
  3. ....en heb twee weken met de Hup Holland Hup vlag aan de 27MC antenne door het dorp gereden en meerdere malen de vraag moeten beantwoorden van "what kind of Jeep club does that flag belong to" maar het heeft blijkbaar weinig goed gedaan. De laatste voetbalwedstrijd die ik heb gezien was in 1988 dus ik ben niet echt een expert maar ik kreeg de indruk dat de scheids niet echt onpartijdig was. Hoe dan ook, voordat ik de Hup Holland Hup van de antenne aftrek nog maar even een paar plaatjes om aan te tonen dat er ook steun was vanuit de Rocky Mountains voor Oranje: Natuurlijk was vandaag een trieste dag voor Nederland maar ik had toch echt twee hoogtepunten, hier Kim voor het eerst achter het stuur van Joy: En dan hier het echte hoogtepunt, de buren hadden blijkbaar een CJ in de achtertuin staan en vertelden achterloos "you guys like that, if you wanna use it any time go ahead, the keys are in the ignition all the time". God I love Amerika:
  4. Auto's zijn absoluut onze hobby's hier in huis en toen Kim met de restauratie van haar Kever uit 1957 het punt naderde dat de Kever naar de spuiter moest maar even een aanhanger gekocht om de bejaarde Kever bij de spuiter af te zetten. Natuurlijk ging de koop via het Internet en toen we hem oppikte was ie veel groter en zwaarder dan gedacht maar hier in Amerika is alles wat dat betreft anders. De aanhanger staat hier nu al twee jaar naast het huis en vandaag was het dan eindelijk eens tijd om hem aan het werk te zetten. De reden dat Kim's Kever nog steeds niet naar de spuiter is geweest is blijkbaar het feit dat ik nooit schappen aan de muur heb gemaakt in de garage (als iemand het verband ziet zou ik het zeer op prijs stellen om het met mij te delen) dus met een weekje vrijaf van werk maar eens aan het "schappen-project" begonnen om de Kever weer eens op de weg te krijgen. Normaal natuurlijk niks bijzonders en al helemaal niet Jeep (JK) gerelateerd maar de connectie van een trailer met een Jeep is zo compleet anders hier dat ik het toch echt even moet delen met de JK'ers in Nederland. Eerst maar even wat plaatjes van Joy en de aanhanger die in het echt veel groter is dan het digitale opslagmedium doet vermoeden: De aanhanger weegt iets over 850 kilo en heeft naar goed Amerikaans gebruik geen remmen, maar goed dat Kim's Kever zonder motor maar iets van 600 kilo weegt dus dat brengt het totaal op zo'n kleine 1500 kilo. Nou denkt natuurlijk iedereen dat hier in Amerika veiligheid hoog in het vaandel staat maar als ik met mijn Europese bril naar auto's en aanhangers kijk hier frons ik toch zwaar de wenkbrauwen. Mijn Jeep kwam af fabriek met een trekhaak, niet dat je dan een kogel hebt om je aanhanger aan te hangen maar je hebt een stuk staal aan je chassis gelast waar je dan een ander stuk staal in kunt steken waar dan een kogel op gemonteerd kan worden zodat je een aanhanger mee kunt slepen. Nou herinner ik me van Europa dat een aanhangerconnectie met een trekkend voertuig naadloos moet zijn maar hier in Amerika schrikken ze niet terug van wat speling en het onvermijdelijke gerammel. Hier een paar foto's van mijn af fabriek en compleet legale trekhaak: Ja nou zie ik iedereen denken dat dat flink moet rammelen en boy, iedereen heeft het juist geraden, het rammelt als een idioot. Nou ben ik reuze benieuwd hoe een legale af fabriek trekhaak in Nederland eruit zie omdat ik na vandaag met een tripje met de aanhanger toch echt mijn twijfels heb over de Amerikaanse veiligheidsstandaarden. Hier wat feiten: Legaal in Amerika: Ja Legaal in Europa met Autobahn snelheden: Hopelijk niet Ontspannen ritje met de aanhanger: Nein! Goed handelbaar met 12% bergafwaarts: Absoluut niet Dun in de broek: Bijna Plaatjes van Europese trekhaken please...... Arthur
  5. Are we done yet? Dat is zo'n beetje de standaard vraag die Kim mij stelt als er weer een pakketje wordt bezorgd met Jeep accessoires. En ik vrees dat ik nu voorlopig even "done" ben met de Jeep. Deze week heeft mijn werkgever me een weekje vrij gegeven omdat ik de laatste tijd zo druk ben geweest en ik heb dat gelijk maar even aangegrepen om een afspraakje te maken met 4 Wheel Parts (Your Truck & Jeep Accessory Superstore) in Westminster Colorado om een lang gekoesterde aanpassing te maken aan de eindoverbrenging. De Jeep komt standaard met een 3.21 eindreductie en omdat ik een trekhaak vanaf de fabriek heb ben ik "gezegend" met een eindreductie van 3.73 die natuurlijk nog steeds de plank compleet mist. Ik woon hier op 2600 meter hoogte in de Rockies en rij voor 90% op zandpaden en heb in de twee jaar dat ik de Jeep heb de vijfde en zesde versnelling nog nooit gebruikt dus hoog tijd om die eindoverbrenging eens te veranderen. 5.13 was mijn keuze en normaal doe ik alles aan de Jeep zelf maar zonder brug schaaf je gewoon vijf jaar van je leven af als je dit op je garagevloer probeert te doen dus op naar 4 Wheel Parts. De deuk in mijn portemonnaie zou zo'n 1775 dollar zijn voor dat akkefietje en dat zou betekenen dat er dan niks zichtbaars aan het uiterlijk zou veranderen dus ook maar gelijk een setje verse banden, de originele Goodyears zou ik naar goed Hollands gebruik eerst verslijten maar met maar 3000 kilometer per jaar zou me dat zo'n twintig jaar duren en zo Hollands ben ik tegenwoordig niet meer. "So how much is this going to set us back?" vroeg Kim toen ze me gisteren naar de shop reed en toen ik zei "Nah, about 3000 bucks" zei Kim resoluut: You're done with that Jeep for a while buddy". En misschien heeft ze wel gelijk, als je denkt dat de financiële nachtmerrie voorbij is als je de flappen hebt afgetikt bij de dealer zit je er flink naast, de Jeep vanaf de dealer is als de bodem van een pizza en na de aanschaf begin je die bodem te vullen met ingrediënten en soms is het moeilijk te bepalen wanneer de pizza klaar is. Hier is Joy op de dag van adoptie, maagdelijk met alles standaard, vanaf de fabriek was er wat extra spul aan toegevoegd zoals treeplanken, satelietradio, airco, in hoogte verstelbare stoelen, trekhaak, elektrische locks op de differentiëlen, elektrisch ontkoppelbare stabilisatorstang, alu velgen en weet ik veel wat maar nog steeds standaard: Natuurlijk is dat op de adoptiedag meer dan acceptabel maar de volgende dag begint het boodschappenlijstje al serieuze vormen aan te nemen, wit en amberkleuren moeten even worden weggewerkt met Night Shade, roostertjes moeten wat schijnbare bescherming geven, tankdopje kan anders, spiegels zijn veel te modern, remmen kan ook zonder derde remlicht, achterbank is niet nodig, de claxon moet absoluut agressiever, uitlaat is veel te stil, luchtinlaat is ook veel te stil, gele kentekenplaten zijn een must extra licht kan nooit kwaad, pedalen moeten van metaal zijn net als de schakelpook, 27 MCis een must hier in de bergen, bumpers horen van metaal te zijn, een lier zou standaard moeten zijn net als een radiografische afstandsbediening, de koplampen horen "old-skool" chromen ringen te hebben, amberkleurige knippers passen niet op een Jeep, natuurlijk mag een liftset niet ontbreken en een herprogrammering van de computer is natuurlijk ook noodzakelijk om die extra 18 PK uit het blok te peuteren. En natuurlijk moet de hele auto behangen worden met gele lachende mannetjes (Kim's aandeel in de modificaties). Hoe dan ook, ik ben voorlopig klaar met de Jeep en hier is Joy: De verstralers zijn echte verstralers, 150 watt per stuk en gegarandeerd dat je tegenligger een uur lang sterren ziet. Pedalen en poken horen nu eenmaal van metaal te zijn: De honden hebben een lekkere vlakke vloer en hun eigen veiligheidsgordel: Superstoere banden maar toch maar even een eerlijke opmerking, mijn Jeep is louter voor vermaak en ik heb hem niet voor dagelijks vervoer nodig, deze banden zijn perfect naast de weg maar op de weg is het drie keer niks, als je voor de "look" gaat betaal je er een fikse prijs voor. En hier is Kim's aandeel in de modificaties, een lachend ventieldopje: En Kim mag dan denken dat ik klaar ben met de Jeep maar ze zit er compleet naast, de volgende aanpassing zal een "on-board" compressor zijn. Only In A Jeep! Arthur
  6. http://www.gorecon.com/product.php?pk=233&pname=Part+%23+264134CL+-+Jeep+07-09+JK+Wrangler+Front+Turn+Signal+Lens+w+Amber+LEDs+-+CLEAR&p_cat=65 Ze versturen wereldwijd en vergeet ook niet dat ze erg mooie donkere zijmarkeringslichten hebben.
  7. Zolang ik mijn JK heb ben ik op zoek naar witte knipperlichten voor inplaats van de standaard amber kleurige maar nooit hen ik iets kunnen vinden totdat recentelijk. En het zijn niet alleen witte knippers met verborgen amber kleur maar het zijn ook nog eens LED's! Yeah, happy camper over here.....
  8. De oudere jongeren onder ons kunnen ze vast nog wel herinneren van eind jaren zeventig, die 27 MC bakkies die in korte tijd extreem populair werden en al net zo snel weer van het toneel verdwenen. Welnu, bij een bepaalde groep hier in Amerika zijn die bakkies nog springlevend, truckers en Jeepers. Toen ik als vers lid van de Mile High Jeep Club mijn eerste trip maakte leerde ik al snel twee dingen, je hebt "tire deflaters" nodig om je bandenspanning op zijn minst naar 1 bar te verlagen en om contact te houden met de groep heb je een bakkie nodig, hier een CB radio genoemd. Dit weekeinde dus maar een bakkie ingebouwd in de Jeep, de antenne maar zoveel mogelijk in het midden achter het reservewiel gemonteerd: En hier dan prominent op het dashboard, mijn bakkie:
  9. Zucht..., schade opgenomen, Kim zat vast in de verse sneeuw (jawel, het sneeuwt hier nog steeds) en ik zou haar even lostrekken, de haak schoot los en ramde hard in de voorkant van de Jeep.......
  10. Geef het wat tijd, ik heb een "halfdoor" softtop en heb de top de hele zomer in de garage hangen, toen ik afgelopen herfst mijn orginele top probeerde te plaatsen leek het wel alsof het ontworpen was voor een ander model en was er serieus bruut geweld nodig om dat kreng op zijn plaats te krijgen.
  11. Atjoer

    Hoe heet uw Jeep ?

    Niks geen academische raadselnaam hier of een bijnaam of scheldnaam voor mijn Jeep, een Jeep verdient een echte naam, je noemt je schele baby tenslotte ook geen Schele voor de rest van zijn leven of een baby met rode haren Rooie Rat, mijn gele JK kreeg spontaan de naam Joy toen ik haar oppikte van de dealer en naar huis reed. Mijn overige auto's heten Pete, Annabel en Schnitzel maar zijn geen Jeep's.
  12. .....als de lokale politie je stopt en vraagt of je die vette politiebak even uit de besneeuwde berm kunt trekken.
  13. Atjoer

    welk beroep

    Programmeur voor zo'n 15 jaar in Nederland, na mijn emigratie naar Amerika mijn jongensdroom waargemaakt en een tijd als echte Amerikaanse trucker de highways onveilig gemaakt met een echte vette 18-wheeler, nu mijn rust gevonden als Syteembeheerder voor de mainframes van Justitie in Colorado maar het truckersbloed stroomt nog steeds door mijn aderen en het is maar dat Kim mij liever elke dag rond het huis ziet maar anders zou ik nog steeds elke dag zo'n 1200 kilometer op de teller drukken van mijn Kenworth.
  14. Sorry Hans, mijn radar is niet afgesteld op standaard Jeeps, als het niet hoger, breder en stoerder is dan standaard wordt het door mijn hersenen compleet genegeerd en had je net zo goed een setje Kadett's voor de deur kunnen hebben staan. :)

×
×
  • Nieuwe aanmaken...