Kameel Geplaatst March 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 Laten doen (en dus vanmiddag meteen terug, verhoging voor is er onderuit, door gebrek aan veerweg in de originele veren geen last meer van DW). Alles zat vast. Wat versta je onder goed staan van de trackbar en de stuurstang. Wanneer staan ze goed en wanneer niet. Deze foto is al een 'oudje', het is een prettig naslagwerk voor mensen die nog niet zo bekend zijn met de benamingen.. daarnaast zie je ook de de stuurstang en de panhardstang een (bijna) gelijke hoek hebben. Bij verhogen veranderd die hoek en wordt de kans op bijvoorbeeld 'bump steer' steeds groter. Als er zaken niet goed nagetrokken zijn kan bump steer een death wobble veroorzaken. vraagje aan jou: Wat bedoel je met gebrek aan veerweg met de originele veren?? Je had toch een complete set inclusief veren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 Wat bedoel je met gebrek aan veerweg met de originele veren?? Je had toch een complete set inclusief veren? De stock veren zijn er voor weer even onder gezet; door het gewicht van de lier en de ARB bumper zit er veerweg meer invandaar dat het nu lijkt op een hotrod omdat achter de verhoging er nog wel onder zit. Maar hij wobbled niet meer De OME kit is inderdaad compleet inclusief veren. Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst March 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 ( In Zwanenburg zit namelijk de 4x4 shop die de kit gemonteerd heeft.) Waar zit deze shop dan???? Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 www.4x4onlineshop.nl - Venenweg 39 1161 AK ZWANENBURG Wat dan? Wilde je die hut overnemen? Prettig dan hoef ik niet meer helemaal naar Friesland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst March 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 www.4x4onlineshop.nl - Venenweg 39 1161 AK ZWANENBURGWat dan? Wilde je die hut overnemen? Prettig dan hoef ik niet meer helemaal naar Friesland Denk je een andere Nico bedoelt. Ik woon in Amsterdam Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 oeps, my bad. Maar het is ook een prima winkeltje! Ze werken samen met 4x4onlineshop uit Duitsland. Vaak goedkoper dan de bekende adressen in Nederland. Beetje skeptisch over Jeep (ze zijn meer van de Landcruisers etc.), maar dat verandert nog wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 (bewerkt) Ik zou alles, maar dan ook echt alles aan de voorwielophanging controleren op op elk spoortje van speling, control arm rubbers en bouten, draaipunten stuurinrichting, fusee's enz. Ook al het boutwerk nog een keer natrekken op de juiste momenten. Het is van de gekke dat zo'n jonge Jeep al in een stuip schiet van een kleine verhoging....... Stuurdemper is de eerste keer vervangen wegens foute (fabrieks)montage, of had dat een andere reden? Een zwaardere kan iig geen kwaad. W.b.t het parallel houden van de panhard en de stuurstang; zat er geen "extension bracket" in de verhogings set? OMEFK37 Panhard Rod Extension Bracket (This bracket is not mandatory, but fitment greatly improves drivability) Oja, vergeet de banden ook niet, onbalans of onrondheid kan versterkt worden tot DW March 24, 2010 bewerkt door Ab aanvulling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 W.b.t het parallel houden van de panhard en de stuurstang; zat er geen "extension bracket" in de verhogings set? Nee, waar had je dit gelezen? Demper was na een paar maanden al stuk; bij de 2007 modellen zat tie verkeerd om... Fusee's worden maandag vervangen, zat ook iets speling in. Het ziet er naar uit dat Jeep bij het ontwerp van het onderstel "wat hoekjes heeft afgesneden". Het is net allemaal te licht en te kwetsbaar om er serieuze dingen mee te doen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Nee, waar had je dit gelezen? Even gegoogeld op 2" OME voor JK....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 @Ab, Hij zat er wel bij; maar die zit op de achteras. Ik dacht dat je bedoelde dat er voor ook een aanpassing aan de panhard bij zou moeten zitten. Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst March 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 Weet niet hoe dat bij de JK zit,maar bij mijn YJ in ieder geval zit de extensionbracket op de vooras! Wellicht dat daar het probleem dus ligt? Die bracket verhuizen van achter naar voor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst May 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 (bewerkt) om je voorkomen dat mijn Jeep voor eeuwig als skateboard in de Google cache blijft staan hier het tussenresultaat (van eindresultaat is bij een Jeep nooit sprake heb ik geleerd). KLIK (sorry, kwenie hoe ik deze moet Djeeplinken) Met de verhoging kwam ook nog een verlaging; van de trekhaak wel te verstaan. Wordt vervolgd;) May 2, 2010 bewerkt door nkijkuit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 om je voorkomen dat mijn Jeep voor eeuwig als skateboard in de Google cache blijft staan hier het tussenresultaat Nice! Voor foto's linken zit er een knoppie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 Ziet er zeker goed uit ja maar moeten er nu niet iets grotere bandjes op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst May 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 het zijn 33-ers. vond ik mooi zat voor mijn dagelijkse auto. Je levert toch al genoeg weggedrag en trekkracht in. Maar 35-ers zou inderdaad mooier zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Atjoer Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 het zijn 33-ers. vond ik mooi zat voor mijn dagelijkse auto. Je levert toch al genoeg weggedrag en trekkracht in. Maar 35-ers zou inderdaad mooier zijn 5.13 en FlashPak van Superchips. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bubbi Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Ik woon in IJsland, hét land van verhoogde 4x4´s met grote banden. Zeker nu in de credietcrisis zie je het hier vrij vaak, een (bijvoorbeeld) Nissan Patrol omgebouwd voor 44" met een eigenaar zonder geld voor nieuwe banden, maar rijden moet doorgaan, dus dan plaats je maar weer 35" Ziet er werkelijk belachelijk uit, 20 cm brede spatboard verbreders met iniemini banden:no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Het is natuurlijk een kwestie van smaak.. er zullen zeker mensen zijn die te kleine banden/wielen erg mooi vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tygo Geplaatst May 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 Heb ook een JK en die is 3" verhoogd. De stabilisator stang van de achteras word dan dmv een beugel hoger gemonteerd. De bevesting aan de achteras is een zwak punt bij dit type. Hij is al een keer afgescheurd net naast de lassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen JK Geplaatst June 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2010 Vraagje: welke bandenmaat heb je nu erop zitten...??? Ben ook bezig met de 2" van OME voor mijn JK 2-D maar ben ook een beetje bang voor het "skateboard-effect"... Dank, Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst June 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2010 Vraagje: welke bandenmaat heb je nu erop zitten...??? 33" x 12.5 (geloof ik) op 17" velgen. 35" zou nog mooier zijn (past gemakkelijk), maar ik vond het hoog zat zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen JK Geplaatst June 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2010 33" x 12.5 (geloof ik) op 17" velgen. 35" zou nog mooier zijn (past gemakkelijk), maar ik vond het hoog zat zo. Ok, is dat dan zo'n 285/75/17 of zo...?? Ben niet zo technisch.... Heb het advies gekregen voor 2" verhogen en dan 265/75/16 op mijn huidige velgen.... Ben beetje bang voor hetzelfde effect als wat jij in eerste instantie had...en dat heeft niet mijn voorkeur....haha. Dank, Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst June 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2010 Ben ook niet zo technisch, maar ik heb al wel begrepen: of ze wobbelen of ze wobbelen niet. Soms wobbelen ze al "af fabriek". Het is alleen zo dat door het verhogen het effect wordt versterkt (of omdat ze vergeten bij de montage alles volgens voorschriften aan te draaien). Ik vond zelf 2.5" een mooi compromis voor een "daily driver" die ook nog wel eens in het terrein komt. Met de nieuwe banden erbij ben ik zo'n 9cm omhoog gegaan. Dan rijdt tie met een caravan erachter nog redelijk en mijn vrouw komt er zonder aanloopje ook nog steeds in Aan de andere kant: voor een 2D zou iets minder ook goed kunnen omdat je minder snel "high centered". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst June 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2010 Ik denk dat het mooiste staat 285/70/17 en met 2.5 inch verhoging, dat komt overeen met 33 tigers alleen zijn ze iets smaller zodat ze nog net onder je fenders blijven ook heb je dan geen problemen met aanlopen en met overbrengingen en optisch lijkt het goed. Alles blijft dan binnen de perken zonder dat je met allerlei andere probleempjes opgezadeld word. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen JK Geplaatst June 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2010 Ben ook niet zo technisch, maar ik heb al wel begrepen: of ze wobbelen of ze wobbelen niet. Soms wobbelen ze al "af fabriek". Het is alleen zo dat door het verhogen het effect wordt versterkt (of omdat ze vergeten bij de montage alles volgens voorschriften aan te draaien). Ik vond zelf 2.5" een mooi compromis voor een "daily driver" die ook nog wel eens in het terrein komt. Met de nieuwe banden erbij ben ik zo'n 9cm omhoog gegaan. Dan rijdt tie met een caravan erachter nog redelijk en mijn vrouw komt er zonder aanloopje ook nog steeds in Aan de andere kant: voor een 2D zou iets minder ook goed kunnen omdat je minder snel "high centered". Oh ja, trekhaak.... De caravan sleept zeker met de achterkant over de grond...?? Allemaal vonken.... Heb je deze ook verlaagd? Krijg natuurlijk hetzelfde probleem....pfff, van het één naar het ander.... J. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.