Spring naar bijdragen

Navigatie


 Share

Recommended Posts

kep die navman.........

en als je naar het ding luister, rij je er in 1x heen waar je wezen moet

dus linksaf is linksaf en niet rechtsaf rolleyes.gif

en ik denk dat die voor straf toen een nieuwe route berekende met een bussluis er in, nu is dat niet zo'n prob met een jeep......maarrrr wel als er op die sluis nog een paar paaltjes staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

OK..

Sinds 2 weken ben ik de gelukkige bezitter van een Ipaq 1940 met TT-3. Het ding is geleverd met carkit ( meedere brackets, waardoor één in de Astra en één in de Wrangler smile.gif ) en een "blauwe tand" GPS ontvanger.

ipaq1900_ang_lrg.jpgtomtom_3_bluetooth_standard.jpg

Intussen staat er al meer GPS software op, waaronder OziExplorer.

Één probleem tot nu toe: Andere software kan de GPS ontvanger niet gebruiken, omdat TT-3 de Blue Tooth poort bezet houdt. Ik heb het op kunnen lossen door een sleutel in het register van Windows aan te passen....

Heb je hetzelfde probleem? HIER staat de oplossing! ( wel eerst ff een backup maken.... cool.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een tipje voor TomTommers: Gebruik op lange reizen de pocketPC ALLEEN maar voor de tomtom. Een PPC kan namelijk op de meest afgrijselijke manieren crashen.

Ook oppassen dat de batterij niet leegraakt. In beide gevallen raakt de PPC z'n gehele geheugen kwijt!!! Dus heb je je gewone PC weer nodig om alle software terug te zetten.

De backupsoftware op een PPC werkt niet altijd even perfect dus daar kan je ook niet op vertrouwen. Ik gebruik m'n toshiba PPC nu al ruim een jaar ALLEEN voor de tomtom en nu loopt het ding niet meer vast. Ik geloof dat het besturingssysteem PPC wel zo'n beetje de allerbelabbertste MS prestatie aller tijden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 6 months later...

Van de week gereden met een Garmin Nuvi:

garmin_nuvi_350_right.jpg

werkt hetzelfde als de tomtom etc (duh, de kaarten komen toch allemaal van Navtec).

Wat dat betreft zijn er nog maar weinig verschillen.

Hèt grote voordeel vind ik:

Handzaam.

Het ding is niet veel groter dan een telefoon en net zo dik. Past mooi in je jaszak. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het fijn om bij filevorming om de files heen geleid te worden

Heb er een hoop plezier van gehad bv naar wintersportvakantie

gigantische files bij Munchen en dan door het centrum heen en ipv 60 km achter mn maatjes 30 km voor mn reisgenoten uit te komen.

elke navigatie heb zn voordeel en zn nadeel gaat ook om prijskwaliteit vergelijking gebruik je em weinig is mobile telefoon of pda ok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het fijn om bij filevorming om de files heen geleid te worden

Heb er een hoop plezier van gehad bv naar wintersportvakantie

gigantische files bij Munchen en dan door het centrum heen en ipv 60 km achter mn maatjes 30 km voor mn reisgenoten uit te komen.

elke navigatie heb zn voordeel en zn nadeel gaat ook om prijskwaliteit vergelijking gebruik je em weinig is mobile telefoon of pda ok

Klopt, maar de modellen van nu ontlopen elkaar eigenlijk niet veel.

Sommigen die een beetje 'achterliepen' halen het met rasse schreden in... zelfs Sony heeft inmiddels een prima systeem op de markt gezet:

Goh, waar lijkt ie op...

nv-u50_cw_m_im.jpg

biggrin.gif

Het maakt de keuze niet moelijker..eerder eenvoudiger.

PDA 's waren eerst eigenlijk de enige keuze met genoeg rekenkracht voor een mooi prijsje...

Was er vorig jaar met de Mio nog maar 1 serieus merk vergelijkbaar met de Tom Tom Go, nu zijn er al zoveel meer.

Ik denk dat voor de zomer nog een aantal flink gaan schermen met gratis kaarten e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het fijn om bij filevorming om de files heen geleid te worden

Heb er een hoop plezier van gehad bv naar wintersportvakantie

gigantische files bij Munchen en dan door het centrum heen en ipv 60 km achter mn maatjes 30 km voor mn reisgenoten uit te komen.

elke navigatie heb zn voordeel en zn nadeel gaat ook om prijskwaliteit vergelijking gebruik je em weinig is mobile telefoon of pda ok

Ging alleen bij die afrit niet zo best !!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de gereden route later weer eens wilt zien, kom je op iets heel anders uit.

ik zelf gebruik een Carmin , De navigatie is perfect.Je hebt geen file info. (Maar die heb ik hier ook niet tongue.gif ) Trouwens in Nederland had er er toch weinig aan.Werd alleen de Snelwegen bij gehouden.Dus gewoon de bak (27 mc kanaal 19) Dat is mijn ervaring na 1 000 000 km te hebben gereden met de vrachtauto.

Garmin

en deze gebruik ik, is voor auto, boot, en wandelen in de bergen.(kan ik mijn Jeepie weer terug vinden biggrin.gif )

gpsmap60c.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja klopt garmin heeft deze optie, wist ik vorig jaar jammer genoeg nog niet sad.gif

De route wil je zelf kunnen plannen. Dus niet overlaten aan een apparaat dat jou vertelt hoe je zo snel mogelijk van A naar B komt. Hij kan het wel, en da´s handig voor in de auto. Maar op de motor wil je nu juist de oevers van de Moezel volgen. En verruil je de rode wegen voor de kronkels in de heuvels.

En als je dan een mooi stuk gereden hebt kun je het zelfs achteraf nog eens terugkijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...