Spring naar bijdragen

Navigatie


 Share

Recommended Posts

Originally posted by dezperado@Mar 4 2005, 13:45

Ik ga off topic maar ik heb mooie GPS jes voor in de Jeep

Ideaal voor balletje  pijltje ritjes  MIO 268

mobiele GPS

<div align="right">

ben benieuwd naar jullie meningen over verschilende navigatie systemen in julie JEEP

zelf wou ik navman icn 510 kopen klik navman 510

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een Etrex Vista.

Makkelijk draagbaar, waterdicht, met laadbare wegenkaarten van heel europa en de verenigde staten.

Nadeeltje is wel dat ie niet echt doet navigeren; je kunt wel straten opzoeken maar hij berekend geen route, hij geeft alleen een richting en afstand aan. Wel zie je op ieder moment waar je bent op een landkaart.

Fijn toestelletje, en niet al te duur, vooral als je hem zelf importeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al een paar jaar een garmin streetpilot 2610.

Voordeel van dit apparaat is dat hij waterdicht is( ik gebruik hem ook op de moter).

Eenvoudig ding gewoon plaats waar je naartoe wil en hij berekent de route of die nu snel of kort moet zijn.

Je kan tevens aangeven dat hij van de snelwegen weg moet blijven, echter heb hem nog niet voor offroadritten gebruikt.

Bestaan er trouwens offroadroutes die in de diverse GPS-en gedownload kunnen worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Garmin en Magellan zijn de beste. In m'n dodge en chevrolet gebruik ik een tomtom. Qua navigatie is die helemaal perfekt, maar aangezien m'n jeep niet waterdicht is zal een gps het daar wel moeten zijn.

Vooral Garmin heeft (relatief) goedkope gps'en die robuust en waterdicht zijn. Koop er wel altijd een die met de pc kan communiceren, zodat je altijd routes kunt up, en downloaden.

Ik zeil veel en daar wordt gps apparatuur al heel lang gebruikt. Meestal is dit ook garmin of magellan en dat is natuurlijk niet voor niets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bezit een Garmin Etrex Euro

Die kan niet navigeren ( tenzij je hem aan een laptop koppelt) maar geeft de richting aan waar je heen moet. Simpel ding, en te koop voor iets meer als €100,- via Ebay.

Ideaal voor bol peil ritten, maar ook op het water, bij een boswandeling enz!

ETREX.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ 87wrangler;

Nou weet ik ook wel dat een pc niet echt lekker werkt in een jeep maar ik heb een superprograma om aan je gps te koppelen. Er zit een hulpprogramma bij om gescande(!) kaarten van coordinaten te voorzien. Werkt perfect. Googelen naar "seaclear". Het is freeware dus geen licenties enzo. Is eigenlijk voor op het water bedoeld maar werkt aan de wal net zo goed.

Ik scan de kaarten van het kadaster (www.kadaster.nl) en gebruik die. De kaarten hebben een schaal van 1:25000 dus elke boom staat erop. Gewoon via internet bestellen (ongevouwen), de volgende dag heb je ze thuis met een rekening erbij. Kosten ongeveer 7euro per stuk.

@kameel:

een telefoon met navigatie lijkt me niks: klein rotschermpje, niet te bedienen. Gewoon gebruiken om te bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by GJ_@Mar 6 2005, 20:47

@kameel:

een telefoon met navigatie lijkt me niks: klein rotschermpje, niet te bedienen. Gewoon gebruiken om te bellen.

<div align="right">

aha.. maar ik zei ook 'wachten'. Op een telefoon met een redelijk scherm met al die functies. (en betaalbaar... wink.gif )

En dan nog maar eens zien..maar in eerste instantie heb je helemaal gelijk natuurlijk. De enige functie die mijn huidige telefoon heeft behalve bellen is dat hij kan stuiteren. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@78wrangler

had je hem al? of net gedownloaded?

Het subprogrammaatje mapcal is om kaarten die gescand zijn te kalibreren. Dit is een beetje zoeken hoe het werkt. De programmeur was het al een beetje beu toen hij zich realiseerde dat dit deel er echt bij moest. Kost je zeker een avond. Als je het een keer door hebt is het verder simpel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ook eens naar "OziExplorer". Niet freeware maar ook niet duur. En ook daar kun je gebruik maken van de 1:25.000 kaarten van het kadaster.

Als je een googled op "kabouterbond" ofzo vind je ook vast wel een plek waar je ze kant en klaar kunt downloaden, 3 CD's vol met kaarten van heel nederland schaal 1:25.000

classic.locatienet.nl bestaat helaas niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ozi-explorer heb ik hier ook, werkt erg goed!

Maar Route-66 werkt ook mooi, en daarmee kun je wel een route berekenen. Moet je alleen zelf de paarse lijn op de kaart volgen en hij navigeert ook niet. Ga je van de route, dan kun je wel zien dat je ernaast zit, maar hij geeft geen nieuwe route aan... Al met al heeft het me al vaak goed de weg naar een klant gewezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by RANDOMAN@Mar 7 2005, 11:38

Overigens kan ik me wel voorstellen dat het voor newbie's lastig is om je palm compatible te maken met je GPS receiver.

Om dat gezeur te voorkomen is het weer handig om een tomtom go aan te schaffen. Dan heb je alleen de GPS zonder de palm.

<div align="right">

pcies wat moet ik met een palm als ik m alleen gebruik voor gps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat ik me nu afvraag:

Kun je met die TTG of palmtop software ook de GPS coördinaten uitlezen? Dat is namelijk nodig bij sommige evenementen. Ik heb er al meerdere mensen naar gevraagd, maar niemand heeft me tot nu toe het antwoord kunnen geven! Verder dan: "Zal wel kunnen, maar ik weet niet hoe..." kwam niemand.... huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Mar 7 2005, 20:25

En wat ik me nu afvraag:

Kun je met die TTG of palmtop software ook de GPS coördinaten uitlezen? Dat is namelijk nodig bij sommige evenementen. Ik heb er al meerdere mensen naar gevraagd, maar niemand heeft me tot nu toe het antwoord kunnen geven! Verder dan: "Zal wel kunnen, maar ik weet niet hoe..." kwam niemand....  huh.gif <div align="right">

ttgo_update2.jpg

Volgens mij zie ik daar wat bekende getallen...niet het rode rondje, die was voor een andere uitleg bedoeld, maar daarboven. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi , de afgelopen weken ben ik erg druk geweest met mijn pas gekochte tweedehands Ipaq, intussen heel wat wijzer geworden over wat wel en niet kan.

Oziexplorer werkt idd met allerlei soorten kaarten (weg en water) , geeft ook coordinaten weer, laat ook de afgelegde route weergegeven zien in het scherm.

MAAR kan niet navigeren naar een adres, wel via waypoints , maar dan alleen richting. TT geeft ook coordinaten als je naar het GPS statusscherm stapt.

TT en ook bv Alturion, route66 enz. navigeren wel OP de weg, maar niet op het water (ik zocht dat wel voor mijn bootje)

Intussen heb ik via allerlei kanalen veel kaarten (ook die van kabouterbond) gekregen, maar ook gescande kaarten voor op het water.

Op dit moment gebruik ik de PDA met heel veel plezier voor routenavigatie en hopelijk in de zomer ook op het water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zire 31 Leuk apparaat denk ik. Voor 320 Euro is het wel weer prijzig als je m alleen als navigatie gebruikt.

Hij is wel compleet:

ViaMichelin GPS Navigation Pack (GPS-ontvanger, auto-accessoires, MapSonic-spraaknavigatiesoftware, kaart van uw land).

Alleen heb ik gelezen (weet natuurlijk niet meer waar sad.gif ) dat de vertalingen af en toe wat minder zijn met dat Michelin pakket.

http://euro.palmone.com/eurostore/europe/nl/products/zire31/','637','500','1')'>specs..

Najah, verder kijken maar denk ik. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...