Spring naar bijdragen

Benzine uitvoeringen exit?


chero25
 Share

Recommended Posts

Het valt mij op dat in Nederland de benzine uitvoeringen van de grotere Jeeps niet meer geleverd worden. Alleen de diesel modellen staan nog in de prijslijsten. Is dit een gevolg van de CO2 criminelen?

Ik denk eerder dat dat komt omdat het modellenbeleid bij de importeur bepaald wordt door marketeers en niet door Jeep-liefhebbers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eerder dat dat komt omdat het modellenbeleid bij de importeur bepaald wordt door marketeers en niet door Jeep-liefhebbers.

Vooral door de vraag (die maar enigszins gestuurd kan worden).

Blijkbaar is de vraag naar diesel groter dan die van benzine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral door de vraag (die maar enigszins gestuurd kan worden).

Blijkbaar is de vraag naar diesel groter dan die van benzine.

Yep! Sure! 100% gelijk.

Jij bent vast ook een marketeer!

Maar we hadden het toch over emotie, passie?

Nu we weten dat kleine NL-autobouwers gewoon emo-automerken kunnen overnemen:

JOOP DONKERVOORT, RED JEEP!!! please??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik denk dat de meeste nieuwe jeep's lease auto's zijn en daar door de vraag naar diesel groter is als benzine

Bij mijn werkgever moet je vanaf 30.000 Km een gas of diesel auto nemen.

Tot 35.000 mag het eventueel ook een hybride zijn.

Een Jeep is echter niet mogelijk, daar er ook nog een andere eis is:

  • alleen auto met energielabel A, B of C; of
  • auto met energielabel D met automatische versnellingsbak, mits de uitvoering van deze auto zonder automatische versnellingsbak een auto is met energielabel A, B of C;

De laatste grand waar ik naar keek had, dacht ik, energielabel G. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn zelfs al gemeentes die je een bepaalde richting opduwen ivm de aanschaf van een auto.

Of je krijgt 12 cent per km vergoed en je hebt een millieu vriendelijke auto of je blijft in je oude bak rijden en krijgt niks vergoed van de gemeente.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: ik ben loonslaaf en rijd in diesel met C label EN in een Jeep (zonder label) :)

Zo hoort het! De Jeep betaal je tenminste zelf en niet je werkgever, neem ik aan....

Overigens vraag ik me af of de hedendaagse Jeep-modellen nog wel in mijn Jeep-beeld passen. Heb ernstige twijfels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hoort het! De Jeep betaal je tenminste zelf en niet je werkgever, neem ik aan....

Overigens vraag ik me af of de hedendaagse Jeep-modellen nog wel in mijn Jeep-beeld passen. Heb ernstige twijfels.

Ik vind persoonlijk de laatste GC niet mooi :)

Maar de overige modelen weer wel:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woehaaa!

Loonslaven rijden een diesel met A-C label, vrije jongens een echte jeep?

:yes::lol::yes:

Deze loonslaaf zit niet hoog genoeg voor een leasebak en rijdt dus een Volvo uit 2000 op diesel.

En daarnaast natuurlijk nog een YJ-tje. :lol:

Mijn baas doet zich trouwens graag milieubewust en klimaatneutraal voor. Vandaar de klasse A - C.

Ondertussen is mijn reiskostenvergoeding gebaseerd op de kortste afstand, dus dwars door Rotterdam met al haar verkeerslichten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hoort het! De Jeep betaal je tenminste zelf en niet je werkgever, neem ik aan....

Waar denk je dat het geld, wat naar de Jeeps gaat, vandaan komt dan? Gewoon van mijn baas hoor. :bye1:

Mijn werkgever let met de keuze van leasewagens niet op de labels, alleen voor mijzelf als privé gebruiker van leasebak wel. Nietzozeer voor de % bijtelling (Ik ga niet in hybride rijden) maar wel vanwege de verlaagde BPM, wat de cataloguswaarde verlaagd en daardoor de bijtelling beinvloedt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens vraag ik me af of de hedendaagse Jeep-modellen nog wel in mijn Jeep-beeld passen. Heb ernstige twijfels.

Misschien moet je je Jeep beeld aanpassen?

Vroeger heeft een baard. :bye1::lol:

Maar het vrije gevoel is er wel vanaf inderdaad, het is net een 13-in-een-dozijn auto met een andere sticker.

Gelukkig maken ze nog een Wrangler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dikke motoren worden nog wel geleverd (5,7L Hemi enzo). Denk dat het alleen gaat om bezuinigingen, voor elke motor die toegevoegd wordt moet het hele bouw-je-Jeep programma op de website aangepast worden.

Bij Commander>Foto's krijg je ook al maandenlang foto's van de nieuwe Cherokee te zien. Had ze toen ff gemaild, ze zouden het zsm oplossen..... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...