Spring naar bijdragen

Een 4.10 of 4.11 overbrenging???????


Aad V.
 Share

Recommended Posts

Ben toe aan het vervangen van mijn ring & pinion van mijn Dana 35 achteras, omdat deze een ongelofelijke herrie maken bij 90km./u. en aardig ingevreten zijn.

Heb een 2,5ltr YJ uit 89.

Nou zat ik effe te googlen en ontdekte ik dit bericht:

Als je de ratio van één as weet, dan weet je ook de ratio van de andere as. De ratio van de andere as moet hetzelfde zijn (kan slechts een paar honderdsten verschillen). Dus als je het label vóór hebt gevonden, en achter niks, dan weet je toch je ratio’s.

De ratio’s voor een originele Jeep Wrangler:

~ 2,5 liter motor: 4.10 R&P. Dit is overigens 4.11 voor de achteras.

~ 4,2 en 4,0 liter motor: 3.07 R&P. Voor deze zescilinders was 3.55 een optie, maar er zijn er maar weinig.

Moet ik nou eerst de boel gaan slopen en de tanden tellen om te kijken wat erin zit?

Dacht dat er een 4.10 overbrenging in zat, maar dat blijkt dus volgens informatie toch niet zo te zijn.

Als je er mee op de weg rijdt in zijn 4WD krijg je wel het idee dat de vooras harder loopt als de achteras, want het is bijna geen rijden.

Graag advies!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[.

Als je er mee op de weg rijdt in zijn 4WD krijg je wel het idee dat de vooras harder loopt als de achteras, want het is bijna geen rijden.

Graag advies!!!!!!!!!!!!!

Ik neem aan dat je nog de standaard 231 tussenbak hebt , dan is rijden in 4wd op de( droge) weg niet verstandig en dat is idd ook bijna geen rijden , je krijgt grote spanning op je aandrijflijn daar de draaisnelheid voor en achter nooit exact gelijk zijn door o.a. dat de voorwielen en andere weg afleggen bij sturen dan de achterwielen. Zo help je je aandrijflijn aan gort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet dan helemaal niemand of er nou een 4.10 of een 4.11 overbrenging in deze as zit?????????

Dacht dat er toch wel een beetje meer kennis in dit forum zat.:(

Waarschijnlijk omdat je zelf het antwoord al geeft in je openingspost.. :blink:

ratio 4.11 achter = 4.10 voor.

Als je niet zeker bent over wat er in zit, waarom denk je dat iemand hier dat dan wel weet??

De enige manier zonder openmaken is opkrikken en omwentelingen tellen, zoals Ab zei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto was helemaal standaard toen ik hem kocht.

Dus zit de standaard overbrenging er nog in.

Ga morgen B&S eens bellen om te vragen of zij het weten wat er in een 2,5ltr. zit.

Antwoord B&S, goedemorgen meneer:yes:, normaal gesproken zou in uw wrangler 2.5ltr een overbrenging zitten van 4.10.

Aad V weet u dat zeker:unsure:.

B&S, nee meneer:no: als ik u was zou ik de tanden tellen dan weet u het zeker.

Aad V nou dat valt mij nu tegen:frusty:, dacht dat er meer kennis zat bij B&S.

Wat is dit nu weer:D, normaal zit er 4.10 in, maar wat monkey ook schrijft hoe kan het forum nu weten:unsure: wat er met de wagen gebeurd is, tellen dus en je weet het zeker:bye1::blink:

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Aad niemand weet toch wat men aan jouw yj heeft geknutseld,

Hij zelf heeft geknutseld.

Achteras diflagers en pignonaslagers vervangen en afgesteld, remmen schoon gemaakt en afgesteld.

Lekker klusje trouwens dat afstellen van die tandwielen.

Waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan.

Ben toe aan het vervangen van mijn ring & pinion van mijn Dana 35 achteras, omdat deze een ongelofelijke herrie maken bij 90km./u. en aardig ingevreten zijn.

En dan maar klagen over de kennis op het forum.:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij zelf heeft geknutseld.

Waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan.

En dan maar klagen over de kennis op het forum.:yes:

Kan best aardig knutselen, maar de oorzaak van de herrie is dat de achteras een keer volgelopen is met een mengeling van water en zand.

Zat zo die in het water dat mijn achteras volgelopen is met narigheid en moest toen nog 150km. naar huis rijden wat de boel behoorlijk aangetast heeft.

Dacht dat het wel mee zou vallen, maar na de tandwielen GOED EN VOLGENS DE BOEKEN afgesteld te hebben, bleek toch dat de tandwielen zo ver ingesleten waren dat dit vervangen moet worden.

Weet nu hoeveel tanden ik moet tellen bij een 4.10 of een 4.11 overbrenging en ga mij daar maar eens in verdiepen en dan het spul bestellen.

Mooi klusje voor een koude zaterdag.

Wat een reacties trouwens als je vraagt of er nog kennis in het forum zit.

Nog nooit zo snel van antwoorden voorzien.

SUPER !!!!!!!!:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...