Spring naar bijdragen

Jeep Grand Cherokee 2003 - Startech serie?


Recommended Posts

Hey

Een vraagje.

Ik ben nog steeds rustig op zoek naar mijn eerste Jeep en een kennis van een vriend van mij biedt binnenkort zijn wagen te koop aan.

Volgens de brave man gaat het om een zeer gelimiteerde oplage (slechts 100 van gebouwd). De motor zou in samenwerking met Startech zijn aangepakt en meer PK's leveren dan standaard. Visueel heeft de wagen ook enkele kleine aanpassingen ondergaan.

Mijn vragen:

* Kan dit kloppen?

* Wat zijn de aanpassingen?

* Gaat deze wagen duurder zijn in onderhoud? (moeilijk te vinden stukken etc)

* Iemand meer info hierover?

* Moet ik deze meer betalen dan een andere 4.7 V8?

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Startech is een tuningsbedrijf.

Zover ik kan zien , gaat het alleen om uiterlijke tuning.

Zal best gelimiteerd zijn, maar of dat ook betekend dat het duurder moet worden, betwijfel ik. Zo als mijn Jeep er nu bij staat is er ook maar 1 :wacko:

Door maar eens een google op : startech jeep grand cherokee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al door de andere mensen wordt gezegd gaat het meestal om uiterlijke tuning. Maar het kan zijn dat deze Jeep een speciaal Startech onderstel heeft. Een voordeel van de auto is dat hij waarschijnlijk 20inch banden eronder heeft zitten. Ik heb zelf in ieder geval de 20 inch Startech monostar velgen en dit zorgt er wel voor dat de auto al veel strakker rijdt. Dat is dus al een pluspunt! Maar verder zal je zelf even naar motor en onderstel moeten kijken of er ergens iets verschilt van de standaard limited of Overland. Naar mijn weten zijn er trouwens geen Startech uitvoeringen geleverd. Ook niet gelimiteerd :) maar kan zijn dat dit een actie van de dealer was :yes: Ik kan je iig garanderen dat je met die auto veel lol zal hebben :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de verkoper (en dat staat ook in mijn topicstart) is de motor wel degelijk aangepakt door startech.

Dit zou wel eens kunnen kloppen met de hierboven geposte link:

"Displacement is increased with a custom crankshaft milled from a single piece that features a longer stroke. Together with larger pistons the crankshaft increases displacment from standard 4,701 cm³ to 5,483 cm³. The cylinder heads are machined and fitted with newly designed sport camshafts. Generously dimensioned metal catalysts were developed to ensure a faster exhaust gas flow. After the engine conversion, power output of the STARTECH 5.5 V8 jumps from standard 220 hp / 162 kW to 285 hp / 209 kW at 4,800 rpm. Even more important for everyday driving, pulling a trailer or negotiating rough terrain is the increase in torque to 485 Nm at 3,800 rpm."

Dit heb ik van de verkoper te horen gekregen:

"Ook binnenin is deze Overland op een paar details verschillend vanandere Overlands (verchroomde handgreep met inscryptie op handrem, chroom genummerd plaatje, ...)

De man in dit topic heeft het over dezelfde "limited series"

http://www.autoweek.nl/autoreview/7438/Jeep-Grand-Cherokee-47i-V8-Overland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de verkoper (en dat staat ook in mijn topicstart) is de motor wel degelijk aangepakt door startech.

Foto's ?

De man in dit topic heeft het over dezelfde "limited series"

http://www.autoweek.nl/autoreview/7438/Jeep-Grand-Cherokee-47i-V8-Overland

Lees hier nergens iets over meer PK, wel over interieur en onderstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK heb even bij onze eigen overland 2004 gekeken.

Een overland zal sowieso niet veel verkocht in Nederland.

Handgrepen zijn standaard verchroomd, de bumper ook, alleen ik heb ronde mistlampen. ( mss bij 2003 iets anders) Maar daar onder. Spoiler heel onderaan, is anders. En hoe dit gebouwd is, vindt ik niet handig.

Lijkt mij veel wind weerstand, wat gebeurt er als je door een 1/2 meter sneeuw hoogte rijdt. of offroad en zand schept.

hier de overland in de sneeuw ( na de wrangler)http://www.youtube.com/watch?v=vba2ni5laSs

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De man op de auto week site heeft het waars. over de Black pearl edition.. :lol: maar zoals ik al zei, zou ik als ik jou was even naar het motorblok kijken.. als het namelijk die dikke 5.5 liter is dan staat dat ook op het blok.. Ik heb zelf een Overland uit 2004 met de Velgen zoals ik al zei, maar op het sterkere blok, ander interieur en die verchroomde gril verschilt hij verder niets met de Limited. Maar stuur dan eens een foto van de auto die jij wilt kopen! dan weten we allemaal waar je over praat :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me niet onbelangrijk lijkt, is wat je met de wagen wil doen. Zoals Black Moose al aangeeft, als je het terrein in wil, lijkt een aangepaste spoiler me geen voordeel. Dat ding kan stuk, en is daarna misschien niet of moeilijk te vergangen. Wellicht zitten er ook 'platte' bandjes onder, dat lijkt me in het terrein ook geen pluspunt.

Als je echter alleen de snelweg ziet, kan het inderdaad gunstig zijn een auto te hebben die daarop is aangepast.

Neem dat mee in je overweging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik heb zelf ook een Jeep Grand Cherokee zoals op de foto zelfde kleur enz. het is nr. 27 van de 100 en dit staat inderdaad op een plaatje op het dashboard, ook het stuur is anders (sportiever) alsook het chrome rond de klimaatregeling en andere knoppen, een gps gebouwd op het dashboard en de versnelliingspoken zijn omhuld in leer. Wat de voorspoiler betreft, die zorgt voor veel last, wat tot gevolg had dat die gehaperd heeft en dus is afgebroken, jammer. Anders is het een beeest van en jeep waarmee plezier verzekerd is. Ik weet wel niet zeker of de motor meer pk heeft, hij gaat goed vooruit en verbruikt veel, dat is alles wat ik weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...