Spring naar bijdragen

easy1

Forum member
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over easy1

  • Verjaardag 05/06/1977

easy1's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Dus als ik het zo lees is de kans zeer klein dat de wagen nu reeds schade zou geleden hebben? Moest ik tot aankoop overgaan komt er sowieso kopsmering in.
  2. Wat ik eigenlijk wilde weten is ... zou er al schade kunnen zijn door zonder de kopsmering te rijden? Of veroorzaakt dit geen schade die langzaamaan opbouwt? Ik ben wel van plan +/- 200.000km op de wagen te zetten. En liefst zonder na 50.000km andere koppen te laten steken uiteraard
  3. Hey Ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste JGC. Dit weekend ben ik een 4.7 H.O. gaan bekijken. Net geen 40.000km op de teller, de wagen heeft een prins lpi installatie maar geen kopsmering. De installateur (erkend door Chrysler/Jeep) had de eigenaar gezegd dat dit niet nodig was op deze motor. Wat is jullie ervaring hiermee? De wagen was zeer netjes en stond mij wel aan ... maar ik wil toekomstige kosten uiteraard beperken. Kan het kwaad om 40.000 km zonder kopsmering te rijden? Kan deze nog achteraf gemonteerd worden? Mvg
  4. Oeps ... dit zou een link moeten zijn naar een grotere foto http://img513.imageshack.us/i/56031660.jpg/
  5. Er zou op het dashboard een plaatje zitten met de nr van het voertuig bv 25/100
  6. Hier een foto van een gelijkaardige wagen Ondermeer de voorspoiler zou anders zijn http://img513.imageshack.us/img513/6310/56031660.th.jpg"]
  7. Volgens de verkoper (en dat staat ook in mijn topicstart) is de motor wel degelijk aangepakt door startech. Dit zou wel eens kunnen kloppen met de hierboven geposte link: "Displacement is increased with a custom crankshaft milled from a single piece that features a longer stroke. Together with larger pistons the crankshaft increases displacment from standard 4,701 cm³ to 5,483 cm³. The cylinder heads are machined and fitted with newly designed sport camshafts. Generously dimensioned metal catalysts were developed to ensure a faster exhaust gas flow. After the engine conversion, power output of the STARTECH 5.5 V8 jumps from standard 220 hp / 162 kW to 285 hp / 209 kW at 4,800 rpm. Even more important for everyday driving, pulling a trailer or negotiating rough terrain is the increase in torque to 485 Nm at 3,800 rpm." Dit heb ik van de verkoper te horen gekregen: "Ook binnenin is deze Overland op een paar details verschillend vanandere Overlands (verchroomde handgreep met inscryptie op handrem, chroom genummerd plaatje, ...) De man in dit topic heeft het over dezelfde "limited series" http://www.autoweek.nl/autoreview/7438/Jeep-Grand-Cherokee-47i-V8-Overland
  8. Dat is ook hoe ik het zie ... elke wagen is uiteindelijk uniek. Maar ik vind zeer weinig terug over de startech tunig die zou zijn gedaan aan de motor. Als je zoekt op startech krijgt je steeds die witte jeep met startech bodykit te zien
  9. Hey Een vraagje. Ik ben nog steeds rustig op zoek naar mijn eerste Jeep en een kennis van een vriend van mij biedt binnenkort zijn wagen te koop aan. Volgens de brave man gaat het om een zeer gelimiteerde oplage (slechts 100 van gebouwd). De motor zou in samenwerking met Startech zijn aangepakt en meer PK's leveren dan standaard. Visueel heeft de wagen ook enkele kleine aanpassingen ondergaan. Mijn vragen: * Kan dit kloppen? * Wat zijn de aanpassingen? * Gaat deze wagen duurder zijn in onderhoud? (moeilijk te vinden stukken etc) * Iemand meer info hierover? * Moet ik deze meer betalen dan een andere 4.7 V8? Groeten
  10. Bedankt voor de reacties! De 2.7CRD ... is die vooruit te krijgen? Of moet je het nodige geduld hebben aan de verkeerslichten?
  11. Hallo, Ik ben nieuw hier dus zal mezelf maar even voorstellen. Mijn naam is Bart, 32 en woon te Antwerpen. Momenteel rij ik met een Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V die ik wil vervangen door een occasie Jeep Grand Cherokee. Daarnaast bezig ik nog een Ford Mustang '66 V8 die buiten mag als de zon schijnt . Zoals gezegd ben ik op zoek naar een Grand Cherokee die ik zou inschrijven als lichte vracht (equivalent van grijs kenteken in NL denk ik) Ik doe voor m'n werk +/- 30.000km per jaar (veel buitenland) en prive tussen de 5 en de 10.000. Mijn voorkeur gaat uit naar de 4.7 V8 vanwege de prestaties ... al zou ik er wel lpi in willen om de kosten redelijk te houden. Mijn vragen: 1. Liggen de onderhoudskosten voor een benzine en een diesel ongeveer gelijk? De kleine onderhouden doe ik zelf (olie, filters ...) indien hier geen high tech kennis is vereist? 2. Het verbruik van de V8 schommelt rond de 15l/100km ... hoe zit dat met de diesel varianten? 3. Wat zijn de zwakke punten om op te letten bij aanschaf? Ik zoek een wagen met niet meer dan 120.000 km 4. Zijn de versies vanaf 2005 inderdaad minder goed afgewerkt? (las ik in enkele reviews) 5. Wat zijn de grote slokoppen qua onderhoudskosten? Bij een "normale" wagen is dat bv de distributie vervangen. Hoe zit dat bij de Jeeps? Meer vragen schieten me ongetwijfeld nog te binnen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...