Spring naar bijdragen

Verbruik Grand Cherokee


Recommended Posts

Ik schrok nogal van het verbruik van mijn 94-er "Grand". Hij verbruikt momenteel 1 op 6. Is dit normaal? Hiervoor had ik een 2470 kg wegende Ford Econoline met een 5.0 V8 en die deed dit op lpg! Ook daar zatten alle snuffen op en hetzelfde gewicht voet, 225 pk (benzine) en de airodynamica van een baksteen.

Ik ben al wat aan het snuffen waar dat vandaan kan komen en stuit al op een oud luchtfilter.

Maar wat is een normaal verbruik van een Grand Cherokee, 4.0 Limited, auto, 4WD.

Groetjes,

Adam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat dit toch een vrij normaal verbruik is. Met mijn 5.2 V8 rij ik op korte stukjes naar mijn werk ca. 1 op 3 en gemiddeld met snelweg verbruik 1 op 6. Als ik op de snelweg rij en naar het actuele verbruik kijk bij 100 km/u is het verbruik 1 op 9.

Vergeet niet dat je Jeep permanent 4 wiel aangedreven is en je vorige Ford waarschijnlijk niet. wink.gif Dat scheelt toch al gauw weer wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quadra-trac 4.0 '96.

Vorige week m'n verbruik gecheckt,en ik kwam op 1 op 8,7 op de snelweg met gebruik van cruisecontrole, snelheid van 120km/uur.

In een ververleden ooit volkswagen kever gereden liep ook 1 op 8 op super.

Maarja je krijgt lekker veel zegeltjes bij de pomp moet je maar denken.... tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verbruik voor mijn GC 93 4.0i is gemiddeld 14 liter per 100 km.

Bij een 80 kmpu is het 1 op 10, 120 is 1 op 8. In de stad is het 1 op 6. Het gaat hier dan wel om lpg.

Ben hier erg teverden mee. Mijn mercedes w126, 300 se, reed gem. 1 op 8, maar was toch 300 kg lichter en 1 liter motorinhoud kleiner.

Dus ik vind het nog niet zo gek. Maar ach het verbruik is een feit, dus accepteer het :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Originally posted by Mercury@Feb 15 2005, 12:28

Ik schrok nogal van het verbruik van mijn 94-er "Grand". Hij verbruikt momenteel 1 op 6. Is dit normaal? Hiervoor had ik een 2470 kg wegende Ford Econoline met een 5.0 V8 en die deed dit op lpg! Ook daar zatten alle snuffen op en hetzelfde gewicht voet, 225 pk (benzine) en de airodynamica van een baksteen.

Ik ben al wat aan het snuffen waar dat vandaan kan komen en stuit al op een oud luchtfilter.

Maar wat is een normaal verbruik van een Grand Cherokee, 4.0 Limited, auto, 4WD.

Groetjes,

Adam

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja het verbruik.... meestal het gevolg van een te zware rechter voet..verslaafd aan het ronken....

Mijn Gc v8 2001 rijdt gemiddeld 1 op 7.. in de stad is het niet minder dan 1 op 5 en op de snelweg.... zonder de file meegerekend rond de 1 op 8.5

Het zit hem denk ik, in het verkeers aanbod... hoe vaak moet je remmen? want daarna volgt het optrekken.

En wees eerlijk kan jouw het wat schelen..... we leven maar 1 keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Originally posted by 4by4@Feb 22 2005, 23:06

Het verbruik voor mijn GC 93 4.0i is gemiddeld 14 liter per 100 km.

Bij een 80 kmpu is het 1 op 10, 120 is 1 op 8. In de stad is het 1 op 6. Het gaat hier dan wel om lpg.

Ben hier erg teverden mee. Mijn mercedes w126, 300 se, reed gem. 1 op 8, maar was toch 300 kg lichter en 1 liter motorinhoud kleiner.

Dus ik vind het nog niet zo gek. Maar ach het verbruik is een feit, dus accepteer het :-)

<div align="right">

Hoe doe je dat? Want ik rij ook op lpg en ik ben al een zeer zuinige rijder, hou na elke week als ik tankt het bij in een excelbestandje. En toen ik nog op bezine reed, reed is 1 op 6/7 en hierdoor ben ik op lpg (omdat het bedrag na het tanken nu gewoon lachen is) over gegaan en nu rij ik 1 op 5.

Maar wat jij hier boven beschrijft, dat kan volgens mij nooit.

Dus als het inderdaad zo is, vertel ons hoe je dat voor elkaar krijgt?

Ik rij ook een Jeep GrandCherokee uit 1993 4.0i.

En bij mij maakt het niet uit of het nu om kleine stukken rijden gaat of lange stukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij weinig stadsritten, meer langere afstanden.

Meestal tussen 80 en 100 Km/h.

Af en toe heb ik een zware voet, vooral als er van die opgefokte ronkertjes naast me staan bij het stoplicht ; even de OD uit en laten zien wat het beest kan.

Gemiddeld verbruik : 14,7L/100Km = 1:6,8.

Geen zegels, wel veel plezier.

biggrin.giflaugh.gifyes.gifthumbsup.gifbye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de mijne bij normaal gebruik 1:5 Limburg weinig file's hihi.

Ooit 1 tank zuinig gereden naar Luxemburg 100km/h resultaat 1:6

Naar oostenrijk met ski box en ca 150-160km/uur ca1:4

Het is een GC 5,2 uit 1993 op LPG

Lijkt mij een normaal verbruik, 1:7 is misschien haalbaar op benzine met 2wd en twistlocks in de vooras bergaf en kroeg inzicht ofzo.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...