Spring naar bijdragen

simpleman

Forum member
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over simpleman

  • Verjaardag 29/05/1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

simpleman's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. mogguh, vroeg wakker of nie? Hoelaat is het in ons koude kikkerlandje?
  2. Kun je een keer kijken of er s'avonds (als het donker is) wat vonkjes te zien zijn bij de bougie kabels of andere onderdelen van de ontsteking en bougies? Wat kan is dat je rotor speling heeft op het asje. Dan gaat je jeepje ook raar lopen. Een derde mogelijkheid is dat je mobine een slechte massa verbinding heeft met het blok. Dus de mobine er uit halen alles goed schoon maken met een fijn schuurpapiertje. Ik heb zelf ook zo'n soort probleem gehad. Het werd steeds erger en op het laatste starte hij niet meer. Het bleek een kapotte Lambda sensor te zijn in de uitlaat. Deze sensor bleek een hoge spanning af te geven en de computer te hebben "opgeblazen". De computer en sensor vervangen en hij loopt weer perfect. Ik heb geen idee hoe je deze sensor lambda sensor kan checken. Maar daar kan iemand hier op het forum je vast meer over vertellen. succes, Theo
  3. Heb het Zelfde probleem gehad als Lars. Op het laatst zelfs de computer moeten vervangen. Dit doordat de lambda sonde een te hoge spanning af gaf en de computer op blies. Dus even een beetje rond kijken op internet en voor zo'n 35 euro een nieuwe sonde monteren. Dit is gemakkelijk zelf te doen. succes
  4. Heb het zelfde probleem gehad. Soms begon de auto een beetje te stotteren. Auto in zijn vrij weer in de versnelling dan ging ut wel. Laatst laten keuren een dag gereden en toen continu problemen. hij starten wel altijd. Toch maar weer naar de garage. (moest zelf 6 weken in ut buitenland werken en dan wil je toch een auto als je weer thuis komt). Na 6 weken auto opgehaald en wat bleek. De lambdasensor was kapot. Deze genereerde zon hoge spanning dat inmiddels ook m'n computer moest worden vervangen. Deze had namelijk ook de geest gegeven.
  5. Het is in iedergeval mogelijk om de taal van je computer in te stellen. Hoe dit precies moet kan ik nu even niet vertellen. Dit omdat meneer Gate's me met een fatale uitzondering heeft opgezadeld.
  6. perfect leer er veel van. heb ook veel steun gehad in de tijd van garantie of toch niet.
  7. Dat een gc moet leren klopt. De laatste 40 a 50 ritten gebruikt hij om de motor netjes te laten lopen. Ook als de computer een keer zonder spanning is geweest zal dit geheugen leeg zijn. Het kan dus zijn dat hij na het loshalen van de accu wat anders loopt als daarvoor. Dit zal vanzelf weer als anders worden. Elke keer dat de motor wordt gestart zal als een rit worden opgeslagen.
  8. simpleman

    GROOT HANDEL

    Ben weer terug in ons koude kikkerlandje. Ben een aantal weken weg geweest naar Rusland. Voor de off-roaden kunje daar echt perfect terecht. Ze hebben volgens mij alleen in Moskou wegen verder is het over blubber en nog meer blubber. Ben afgelopen vrijdag zelf aan het sleutelen geslagen aan m'n gc. Heb ongeveer alles laten verhelpen wat met de proefrit is opgemerkt. Nu heb ik nog een punt maar dat stoort me niet zo. Als ik een deur open zet geeft hij geen driver door open maar: driver door ajar Dit zit me wel gezegend. Dus ik hoop dat iedereen wat van mijn elende heeft geleerd. Dan kun je na aanschaf gelijk van je jeepje genieten inplaats van uren bellen naar mensen over garantie punten die ze toch niet willen verhelpen. gr. simpleman Nog bedankt voor jullie steun en advies (onderwerp gesloten)
  9. Heb vrijdag bij mijn 4.0 gc de verdelerkap gereinigt en nu loopt hij stationair ongeveer 6 a 700 rpm en pakt een stuk netter op. Het heeft misschien wel zin omdat even te doen zoals al werd voorgesteld. succes
  10. heb zelf nog geen ervaring met sleutelen aan een GC. Zit namelijk nog steeds met wat garantie puntjes. Toch heb ik in het verleden wel gesleuteld aan alles met een motor. Wat ik weleens ben tegen gekomen is dat het relais tussen dynamo en accu vervuilt was. Hierdoor liep de acco ook langzaam leeg. Ik zal niet weten waar hij bij een GC zit maar controleer dit relais eens. Ook kan het zijn dat de dynamo niet genoeg spanning opwekt waardoor dit relais wordt ingeschakeld. Normaal ligt deze spanning rond de 13,5 Volt. Deze is te meten tussen het kleine draadje en massa op de dynamo. Heb geen idee of dit ook het geval is bij een GC. Kan zijn dat hiermee ook het running signaal word gegeven maar dat is meer een gok. gr.
  11. simpleman

    GROOT HANDEL

    Hallo Ben een beetje druk geweest met m'n werk vandaar. Na een kleine botsing (gelukkig niet mijn schuld) mocht mijn jeep weer naar de leverancier. Deze beloofde me alles netjes te repareren en heeft dit ook geprobeerd. Heb nu een computer die alle talen van de wereld afbeeld. Zo komt er als er een deur open gaat: driver door ajar op het scherm. bij de achter klep: staat er (een tekst) vervolgd door open Hier zal ik nog even mee terug moeten. Dit is door de mijn zusje welke zo aardig was mijn jeep op te halen niet opgemerkt. Moest zelf namelijk vervroegd gaan werken en kon hierdoor mijn jeep niet afhalen. Maar ik ben nu weer thuis om een week of vier om van mijn Jeepje te genieten. gr Simpleman
  12. simpleman

    GROOT HANDEL

    Ik ga morgen weer voor een week of 6 naar Singapoer. Dus zal jullie even de laatste stand van zaken laten weten. Na een hoop gebel met de leverancier van mijn auto de volgende oplossingen aangeboden gekregen: 1. De computer voor alarmen van de verlichting kapot laten terugbouwen 2. De auto inruilen tegen een andere die in een beter conditie zou zijn 3. De auto laten repareren bij de dealer. Punt 3 kreeg ik aangeboden na een telefoon gesprek met het verkoop contract op de tafel. In het contract staan alle punten vermeld welke bij de proefrit zijn opgemerkt. Dus de leverancier kan er niet onder uit deze niet te verhelpen. Zou hij dit doen pleegt hij contract breuk. Als ik in mei weer thius ben zal alles toch worden gerepareerd (eindelijk) Dus als je auto koopt bij een handelaar of garage die je niet kent: LAAT NOTEREN OP HET VERKOOP CONTRACT WAT JE HEBT AFGESPROKEN. Zelfs als er b.v. geen matten in liggen en je zal ze volgens de verkoper krijgen bij aflevering. Mijn ervaring is dat er tijdens de verkoop heel joviaal word gedaan en als het geld kost word er moeilijk gedaan of worden er zelfs dingen ontkent. Dus doe net als mij en laat alles noteren dat kan wat ellende besparen. gr. Simpleman
  13. simpleman

    Koplampglas

    heb pas ergens gelezen dat het mogelijk is om het glas van een oude astra of golf in je komplamp unit te lijmen. Dus misschien dat er een sloper in de buurt is die je een keer wil helpen met een passend glas te vinden. Laat dan nog even weten wat het nu voor merk glas is. b.v.d.
  14. Heb een carkit. Enige probleem is dat er steeds stof en vuiligheid aan mijn telefoon zit. Gevolg hiervan is dus slecht contact met de carkit en dan werk da ding niet. Moet nog steeds een busje electro cleaner of zoiets in de auto gooien. Dit om alles even te reinigen zodat alles weer naar behoren werkt.
  15. simpleman

    BUFFALO

    gecondoleerd En veel stekte bij het verwerken van dit verlies
×
×
  • Nieuwe aanmaken...