Spring naar bijdragen

Parkeersensoren monteren


Masis
 Share

Recommended Posts

Hallo,

We hebben een setje parkeersensoren gekocht voor de KJ. Set bestaat uit 4 sensoren. Nou had ik als opstelling ongeveer dit in gedachte:

GroteFoto-WHFNNJIU.jpg

Is dit goed? In de handleiding wordt gezegd dat de sensoren 30-40cm afstand moeten hebben van elkaar. Dit gaat echter niet, door het reservewiel.

Wat is de makkelijkste manier om de bedrading van de sensoren naar binnen te werken? Stroom wordt op de achteruitrijverlichting aangesloten, en er moet een LED schermpje naar de dashboard getrokken worden.

Misschien iemand nog andere tips?

Alvast bedankt! :P:)

Groeten,

Masis :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Dus dat de sensor het reserve wiel ziet als een object:unsure:

:D

.....Als die sensoren van jou echt goed zijn, dan zullen ze het wiel vast en zeker als object zien.

Moet geen probleem zijn , de betere kits kun je dit laten "zien"

Dit doen ze ook bij trekhaken :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reservewiel hoeft geen probleem te zijn; bij nagenoeg alle kits - ook de goedkope - kun je de sensoren 'richten'. De bundel loopt niet recht naar achteren maar schuin; door de sensoren te draaien kun je ze afstellen.

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn GC omdat ze de trekhaak ook zagen.

Aangegeven lokatie lijkt mij prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Oke, vandaag gemonteerd :P

GroteFoto-NIQA8GCN.jpg

Eerst een proefopstelling gemaakt door de sensoren op de 12V achter aan te sluiten.

GroteFoto-HC6INHYE.jpg

Dashboard open maken:

GroteFoto-HSB4CV7C.jpg

GroteFoto-TAMRGUY6.jpg

Filterdingetje eruit gehaald om de kabels goed naar binnen te kunnen begeleiden:

GroteFoto-CUVRO7N3.jpg

GroteFoto-YZKIV7AE.jpg

Hele goede aansluiting voor aan de massa gevonden, onder de bekleding van de achterbak :worshippy::

GroteFoto-DFQBECJB.jpg

Gaatjes uitgemeten en geboord:

GroteFoto-BZPSW3TK.jpg

Ik probeerde de sensorbedrading hier doorheen naar binnen te werken. Had alle isolatietape weg gehaald, tot ik erachter kwam dat hij met nog een 'ring' in het rubber vast zit. Durfde niet verder, en besloot hem door het interieurfilterding naar binnen te trekken:

GroteFoto-X7B3GRDM.jpg

Kabeltje van de achteruitrijlichten doorgeknipt en spilttertje geplaatst:

GroteFoto-CPOLHFTR.jpg

Massa aangesloten:

GroteFoto-VUMNBOFB.jpg

Kleine gaatjes gemaakt in het luchtroostertje, om de kabels strak naar binnen te leiden:

GroteFoto-PUNL66UV.jpg

GroteFoto-OHBFRN6U.jpg

GroteFoto-RDY66ZIN.jpg

Kwam er na het plaatsen van de bumper achter dat er achter een van de sensoren een stuk van de bumperhouder kwam. Ook hier een gaatje in gemaakt:

GroteFoto-6AJ7A84N.jpg

Bedrading van het led-schermpje naar achter getrokken:

GroteFoto-XZZVQB4R.jpg

Nog een fotootje van de sensoren in de bumper:

GroteFoto-GEWIRWWF.jpg

Alles werkt, maar 1 sensor is kapot gegaan bij het plaatsen. Deze ga ik van de week na bestellen. Ik heb geen foto's met het led-schermpje ingebouwd en de bumper gemonteerd, deze zal ik ook van de week maken.

;)

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep start wel weer ?;)

Ziet er netjes uit Masis.

Mooi werk Masis.. :B
Complimenten!! Hoe oud was jij ook al weer ?

Thanks! Idd, 16 :blush:

Doe je de volgende keer ook een foto erbij van het gezicht van je vader als alles open ligt?

Haha :no::lol: Ondanks dat ik toestemming had kreeg hij hartpijn toen hij 'm zo open zag :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...