Spring naar bijdragen

adres voor aanpassen voor en achteras


michel1972
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bedoel je de aandrijf assen? :thumbsup:

Er zijn erg veel zaken die voor de transport en/of agrarische sector veel van dat soort dingen aanpassen. ff googlen.

Hoi,

Voor de aandrijfassen heb ik zeker een hoop bedrijven gevonden maar ik moet dus eigenlijk ook mijn achteras inkorten en aanpassen. En daar heel weinig bedrijven voor te vinden. Zodra ik achteras roep tegen een bedrijf zeggen ze al nee. Vandaar mijn vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

probeer deze heren eens hebben een goede reputatie in dld land

Schortens

04421 70691

daniel@tibus-offroad.com

Verkauf

Schortens

04421 70691

wolfgang@tibus-offroad.com

clearpixel.gifclearpixel.gif

Hauptsitz

Tibus Offroad

Roffhausener Landstr. 25

26419 Schortens

Deutschland

04421 70691

Fax. 04421 701910

wolfgang@tibus-offroad.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren van "Killeraxle" in Duitsland doen ook zulk werk, geen idee wie in NL.

Hoi Ab,

Tibus offroad die Rammie gaf schijnt ook killeraxles te zijn. Daar kwam ik vanmiddag achter toen ik Tibus belde en ook gelijk hun internetsite bekeek.

Ik heb ruim 15 minuten met hun aan de lijn gezeten. Ook het aanpassen daar van mijn 9 inch achteras is een kostbaar verhaal. Prijs voor het aanpassen gaat richting de 2000 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opzich niks mis mee, toch?

Daar is zeker niks mis mee alleen ook dan moet er veel veranderd worden. Maar dat is eigenlijk in alle gevallen zo. Alleen met de patrol assen wordt de cj8 een stuk breder als nu met de widetrack assen en dan moet ik daar ook wat op verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoeveel breder wil je dan?

Ik wil eigenlijk helemaal niet veel breder gaan als nu met de widetrack assen. Dat vind ik mooi zo staan en ik krijg nergens problemen mee. Als ik naar patrol assen ga word de boel een flink stuk breder. Dan ben ik ook verplicht om andere veel bredere fenders te plaatsen en dat vind ik persoonlijk niet mooi staan. Achter zou ik een ford 8.8 as kunnen plaatsen. Deze is iets breder als de widetrack assen en een klein beetje smaller als de overige jeep assen. De patrol assen zijn gewoonweg een stuk breder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar is zeker niks mis mee alleen ook dan moet er veel veranderd worden. Maar dat is eigenlijk in alle gevallen zo. Alleen met de patrol assen wordt de cj8 een stuk breder als nu met de widetrack assen en dan moet ik daar ook wat op verzinnen.

michel

als ik mij niet vergis was deze cj8 ook voorzien van een quadra-trac

neem anders contact op met degene die je oude cherokee gekocht heeft

die hebben begin dit jaar ook patrol assen gemonteerd onder een cj met quadra-trac(rijdt mee in de nk-challenge blauwe cj7) en kan je vertellen dat deze niet breder is als een breedspoor icm andere velgen rijdt met 38ers

het enigste nadeel van patrol assen is je kunt er geen andere overbrengingen voor krijgen of je moet ze speciaal laten maken

min afname 50 stuks heb het adres daarvoor in italie

suc6 met je keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil eigenlijk helemaal niet veel breder gaan als nu met de widetrack assen. Dat vind ik mooi zo staan en ik krijg nergens problemen mee. Als ik naar patrol assen ga word de boel een flink stuk breder. Dan ben ik ook verplicht om andere veel bredere fenders te plaatsen en dat vind ik persoonlijk niet mooi staan. Achter zou ik een ford 8.8 as kunnen plaatsen. Deze is iets breder als de widetrack assen en een klein beetje smaller als de overige jeep assen. De patrol assen zijn gewoonweg een stuk breder.

Ander velgen met een kleinere offset, spoorverbreders:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ander velgen met een kleinere offset, spoorverbreders:unsure:

Ik heb net een mailtje gehad van Geert ( Jeepertje ) En ook de patrol assen kan ik vergeten. Hij is zelfs overgestapt naar een wrangler chassis ( 8 cm breder als cj chassis ) en zelfs met het yj chassis moest hij het chassis nog verbreden. Als ik dit zo lees dan zijn patrol assen ook niet de oplossing voor onder de cj8. Dus het ziet er naar uit dat ik toch niet ontkom aan de quadra-trac of Dana 18 tussenbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aitze,

Kort samengevat is het als volgt.

Er zit nu een quadra-trac onder de cj8 met een offset van de assen aan de bijrijderskant. De quadra-trac is bij de vorige bestuurder een aantal keren kapot gegaan. Deze is toen door een 4x4 bedrijf een aantal keren gerepareerd dmv nieuwe ketting en zelfs al compleet vervangen. De reden dat de quadra-trac problemen geeft zit hem in het krachtige v8 blok.

Ik wil dit graag voorkomen dus ben ik op onderzoek uit gegaan. Je kan de quadra-trac vervangen door een dana 18 maar jij gaf aan dat deze ook niet heel erg sterk is. Bij jou was de dana 18 ook kapot gegaan.

De volgende oplossing zou zijn het plaatsen van een dana 300 maar dan moet ik een aantal dingen aanpassen en veranderen.

Ik moet een adapter kopen die mijn TH400 bak aan de dana 300 kan koppelen.

Ik moet mijn complete uitlaatsysteem verplaatsen want deze loopt nu door het midden van de wagen.

Ik moet de achterste aandrijfas aanpassen en misschien de voorste aandrijfas ook.

Ik moet dus op zoek gaan naar een sterke achteras met het diffhuis in het midden en die niet veel breder is als mijn widetrack achteras. Ik heb er nu een 9 inch achteras onder zitten en het is zonde om deze sterke as weg te doen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een bedrijf die deze achteras kan aanpassen.

Ik had nog hoop op het plaatsen van andere assen maar die zijn allemaal veels te breed voor onder de cj8. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een dergelijk bedrijf die dat kan aanpassen eventueel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aitze,

Kort samengevat is het als volgt.

Er zit nu een quadra-trac onder de cj8 met een offset van de assen aan de bijrijderskant. De quadra-trac is bij de vorige bestuurder een aantal keren kapot gegaan. Deze is toen door een 4x4 bedrijf een aantal keren gerepareerd dmv nieuwe ketting en zelfs al compleet vervangen. De reden dat de quadra-trac problemen geeft zit hem in het krachtige v8 blok.

Ik wil dit graag voorkomen dus ben ik op onderzoek uit gegaan. Je kan de quadra-trac vervangen door een dana 18 maar jij gaf aan dat deze ook niet heel erg sterk is. Bij jou was de dana 18 ook kapot gegaan.

De volgende oplossing zou zijn het plaatsen van een dana 300 maar dan moet ik een aantal dingen aanpassen en veranderen.

Ik moet een adapter kopen die mijn TH400 bak aan de dana 300 kan koppelen.

Ik moet mijn complete uitlaatsysteem verplaatsen want deze loopt nu door het midden van de wagen.

Ik moet de achterste aandrijfas aanpassen en misschien de voorste aandrijfas ook.

Ik moet dus op zoek gaan naar een sterke achteras met het diffhuis in het midden en die niet veel breder is als mijn widetrack achteras. Ik heb er nu een 9 inch achteras onder zitten en het is zonde om deze sterke as weg te doen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een bedrijf die deze achteras kan aanpassen.

Ik had nog hoop op het plaatsen van andere assen maar die zijn allemaal veels te breed voor onder de cj8. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een dergelijk bedrijf die dat kan aanpassen eventueel.

jos reuling.

vraag die even .

zit hier ook op het forum.

heeft dat geloof ik al vaker gedaan.

patrol r as de spaanse moet volgens mij wel gaan.

heb ze zelf ooit onder een willy geknoebelt gaat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wat aan het nadenken gegaan en vroeg mij af of het volgende een oorzaak kan zijn voor het sneller kapot gaan van de quadra-trac.

De cj8 heeft een krachtige 7.5 liter V8. De cj8 rijdt op 33 a 34 inch banden en heeft een 3.73 overbrenging erin zitten.

Kan deze combinatie van vermogen , banden en overbrenging de levensduur van je quadra-trac verkorten?

Als ik naar een 4.10 of 4.56 zou gaan is de kans dan aanwezig dat de quadra-trac veel minder te lijden heeft in het terrein en daardoor veel langer heel zal blijven?

Tis maar een idee en wil graag de mening van anderen horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een quadra-trac eronder maat wat is het verschil tussen de 1305 en de 1339 van quadra-trac. Het zijn toch dezelde modellen alleen heeft de 1339 als optie een lowunit en de 1305 niet. Dus houdt dat in dat ik op een 1305 ook een lowunit kan plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed begrijp wil je een tussenbak met yoke voor achteras in de midden, en komt je as niet overeen want deze heeft zijn diff aan de bijrijders kant.

Je wil je bestaande as ombouwen zodat het diff in de midden staat.

Zo zit het toch?:P;)

Nou het laaste zal wel een dure geschiedenis worden, lijkt mij duidelijk.;)

Dus zal het widetrac dana 44 moeten worden van een cj vanaf 1984/1983.

Of je kan voor een ford as kiezen UTAH weet wel welke 9 inch of 8.8 of zoiets, heb je ook gelijk schijfremmen, oh ja dan heb je verschillende steken van de boutgaten voor de wielen, maar daar zijn tegenwoordig spacers voor die cj steek overzetten naar yj steek:whistle:

De quadratrac kun je dan wegdoen en een dana 300 monteren.

leuke klus<_<

Maar je kan ook gewoon door blijven rijden met de quadratrac en kijken wanner hij breekt:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal Aitze ;)

Bij de vorige eigenaar is de quadra-trac in een korte tijd een paar keer overleden zelfs na reparaties van een erkend bedrijf. Ik wil dat voorkomen dus ben ik aan het zoeken naar mogelijkheden.

Alls ik alles optel zal het zeker een kostbaar verhaal worden. De 9 inch achteras aanpassen kost tussen de 1500 en 2000 euro. En dan is alleen de as aangepast. dan moet ik nog een compleet uitlaatsysteem aanpassen , dana 300 kopen , adapter kopen voor de dana 300 om op de th400 te plaatsen. Dit kost aardig wat alles bij elkaar opgeteld. Tevens gaat het aardig wat tijd kosten om dit alles voor elkaar te krijgen.

Schijfremmen heb ik nu ook al op de 9 inch achteras zitten. De as is te goed om zomaar aan de kant te zetten vandaar dat ik keek of er andere mogelijkheden waren.

De wagen is begin jaren 90 van niks opgebouwd met allemaal nieuwe onderdelen. Er zat vanaf het begin een quadra-trac onder maar de vooras heeft er vrijloopnaven op zitten. Daar heb je niks aan bij de quadra-trac en ik weet ook niet wat precies de bedoeling was van dit verhaal.

Zoals ik er nu tegen aan kijk ga ik dus een 2e hands quadra-trac erbij kopen. Dan zoek ik er ook gelijk een low range unit bij. Deze quadra-trac ga ik dan helemaal nakijken en waar nodig vervangen door nieuwe delen. Ik zag op het forum dat er ook 401 blokken waren met de quadra-trac en deze blokken werden ook onderhanden genomen door edelbrock en dan hadden ze ook zomaar ruim 300 pk.

Het lijkt mij dus beter om een goede quadra-trac te maken en als deze af is te plaatsen onder de cj8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...