Spring naar bijdragen

adres voor aanpassen voor en achteras


michel1972
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

de cj8 heeft achter een andere aansluiting van de spatborderbreeders

die loopt namelijk vierkant van een cj yj tj is dit rond en vlak de cj8 heeft hier ook nog eeb verzet van ±1cm naar buiten zitten weet natuurlijk niet of dat bij een poly body ook is maar neem aan van wel

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier nog een set van die Omix flares liggen, alleen rechtsvoor ontbreekt.

Kun je wel even lenen om te proberen in hoevere het past.

Volgens mij moet je overigens achter altijd gaan slijpen/trimmen als je nu nog de ronde versie hebt.

Ik heb zoals je kan zien via de foto niet de ronde versie van fender flares achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vanmiddag in Duitsland 2 ingekorte patrolassen gekocht die klaar zijn gemaakt voor een CJ met locker achter.

De steekassenachter zijn al ingekort. Nu de voorste 2 steekassen nog aanpassen.

Helaas gaan de dana 44 assen niet meer door die aangeboden worden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas gaan de Dana 44 assen niet door??

Citaat Maurice

WEER IN DE VERKOOP OMDAT HET PERSOON

ZICH HEEFT BEDACHT

Koper zijn verkoop ingetrokken of andersom:blush:?

Het is de schuld van de koper :yes: Heb hem ook netjes gemaild.

De dana 44 assen zijn goed. Ik heb de compleet aangepaste vooras al van de persoon van wie Maurice het ook heeft overgenomen, Deze zijn pas gemaakt voor de cj7 widetrack en hebben een wms van 56 inch.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar het gaat hier om de moraal:whistle: van het verhaal, je gaat ongezien iets kopen, het bevalt niet en we zeggen het maar weer af:blink:.

Wees een kerel en haal dan de kat:wub: in de zak ook op, ook al kan je er niks mee, daar kan de verkoper toch niks aan doen.

Als iedereen dit doet kan er wel een slotje op tekoop aangeboden:bye1:

O.T. welke??? of wat??? wordt er nu aangepast aan een as, ben erg benieuwd of er uberhaupt nog iets gebeurt:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je als ik ongezien alles zo kopen en telkens alles weer af zou zeggen dan zou je recht van spreken hebben. Nu ga jij je mening geven omdat ik iets af zeg! Waar was je mening of reactie toen ik diverse dingen aanbood en mensen het af gingen zeggen of niks meer lieten horen.

Lijkt wel vriendjespolitiek of zijn er belangen bij verstrengeld :yes::P

Ik heb Maurice netjes een mail gisteren gestuurd en daar mijn excuses in aangeboden en hem aangegeven dat er iets beters op mijn pad kwam.

Er gaat nog genoeg gebeuren aan de cj8. In de maand december en januari zal er niet veel gebeuren aan de jeep door een causa civilis . Dus als het mee zit gaan we in februari weer verder aan het project.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is geen verstrengeling van belangen:wacko:, nu zal alles wel zo zijn zoals zoals geschreven wordt, maar ik vind het vreemd dat er aankopen worden gedaan en dan weer worden afgezegd omdat wat beters op je pad komt, ik schrijft nu (hoop ik) in algemene termen want dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, dat het trend wordt dat er van alles gekocht wordt en nooit wordt af genomen:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je ik geef je gelijk. Als er mensen zijn die continu zaken kopen en het nooit afnemen dan heb je absoluut gelijk. Ik vind het net zo klote als alle anderen en daarom was ik ook zo beleefd om netjes mijn excuus aan Maurice aan te bieden. Helaas is het wel zo dat dit soort dingen geregeld voorkomen. Dus ik ben het absoluut met jou eens maar ik vind ook dat dit wel eens kan voorkomen. Je moet niet iedereen gelijk opknopen als hij of zij wat verkeerds doet of koopt of ervan af ziet. Er moet onderscheidt zijn tussen de notoire niet kopers en de incidentele niet kopers.

Ik zeg er wel bij dat ik het ook vind balen als mensen dingen kopen en er vanaf zien. Laat daar geen misverstand over zijn. Als ik voor alle zaken een euro kreeg van mensen die bij mij superswamper banden kwamen ophalen of kopen en niet op kwamen dagen was ik nog rijker geweest als ik nu al ben. En onder die niet komers en niet afzeggers zitten een aantal jeepers.

Maar zoals jij al aangaf en daar sluit ik mij helemaal bij aan OT

Ik heb dus ingekorte patrolassen gekocht. De achteras is helemaal klaar en op breedte gemaakt voor een cj. De vooras is ook bijna klaar. Alleen de steekassen dienen nog ingekort te worden. De assen zijn voorzien van schijven rondom en een sper achter.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we inderdaad OT blijven:D

Maar wat voor assen zijn het geworden? GR??

Gr Rick

Hallo Rick,

De assen die ik eerst had gekocht op dit forum bleken geen 4.10 maar een 3.07 te hebben. Dus kwam het uiteindelijk goed uit dat ik wat anders tegen kwam. Ik ben nu dus GR assen tegen gekomen. Deze assen zijn al ingekort en klaar gemaakt voor een cj7. Alleen moeten de steekassen nog ingekort worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond de prijs voor het resplinen wel meevallen maar dan moet ik wel geduld hebben. In Nederland heb ik 2 bedrijven gevonden die dat doen maar die besteden dat ook weer uit. Nu laat ik de steekassen doen in de USA. De meeste tijd gaat in het transport heen en terug zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
is toch niet belangrijk je schrijft dat ie vlug sneuvelt volgens dennis en dat klopt heeft ie mij genoeg vertelt maar nooit dat er geen low range op zat

doordat dit er niet op zit krijgt de ketting teveel te verduren zet er de low op en je merkt dat dit soepeler rijdt is het zelfde als met 2.72 overbrenging en dan met 40ers een trail rijden dan blijft het ook niet heel

wat ik er eigenlijk mee bedoel is ga niet teveel op theorie af dat een q-t

zwakker is als een d-20/d-300 weet iedereen maar niet dat ie zwak is

zolang de ketting nog strak staat en dit is van buitenaf te controleren

is er eigenlijk weinig aan de hand

nou heb je een reserve gekocht is goed heb ik zelf ook liggen icm een automaat

waarom deze ombouwen naar 4x2 wordt alleen gedaan als het dif kapot is

dus als dit goed is alleen de ketting en evt de lagers en pakkingen

we blijven op de kleintjes letten of je moet €te veel hebben

ga anders eerst eens af op de praktijk en niet op de theorie

Leuk dat het hier zo staat, 2.72 .......en dan ik combinatie met veel vermogen,dit is dus ook een deel van jou probleem geweest met je qudratrack,als er dus een 3.73 in gezeten had,was die Qt misschien wel een stuk langer heel gebleven...hebben we met z'n allen weer wat geleerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat het hier zo staat, 2.72 .......en dan ik combinatie met veel vermogen,dit is dus ook een deel van jou probleem geweest met je qudratrack,als er dus een 3.73 in gezeten had,was die Qt misschien wel een stuk langer heel gebleven...hebben we met z'n allen weer wat geleerd...

Ik denk aan de hand van de berekeningen die ik zojuist heb bekeken dat de levensduur van de quadratrac niet langer zou zijn geweest. De rollen zouden dan omgedraaid zijn. De quadratrac bleef op de openbare weg heel en hij ging juist kapot in het terrein. Door de verandering van 2.73 naar 4.10 zou de quadratrac beter te controleren zijn in het terrein maar daarintegen krijgt de quadratrac op de openbare weg veel meer te verduren maar daar zullen we niet meer achterkomen.

Net even via de acceleration calculator van het muscle car forum wat zitten uitrekenen. Het verbruik gaat tussen de 25 en 35% achteruit bij een 454 blok. Je acceleratie gaat tussen de 15 en 18 % op vooruit bij het gebruik van dezelfde maat banden. Je wiel draait dus i.pv. 2.73 keer rond bij een bepaald toerental 4.10 keer rond bij datzelfde toerental. Dit zal resulteren in meer wielspin wat weer voor meer wrijving zal zorgen in de aandrijflijn en tussenbak. De krachten zullen dus volgens de formule behoorlijk toenemen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wiel draait dus i.pv. 2.73 keer rond bij een bepaald toerental 4.10 keer rond bij datzelfde toerental. Dit zal resulteren in meer wielspin wat weer voor meer wrijving zal zorgen in de aandrijflijn en tussenbak. De krachten zullen dus volgens de formule behoorlijk toenemen.

ik dacht dat bij 4.10 minder omwentelingen van de wielen t.o.v. de motor zijn dan bij 2.73 dus minder wielspin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het ook zo dat net voor dat de wielen hun grip verliezen de kracht op de aandrijflijn het grootst is.

Als de grip weg is kunnen de wielen bijna onbelast draaien en is er dus ook sprake van minder weerstand in de aandrijflijn.

Dat is b.v. de reden dat je niet met een crossmotor op afsfalt moet gaan rijden zonder demper in je achterwiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht dat bij 4.10 minder omwentelingen van de wielen t.o.v. de motor zijn dan bij 2.73 dus minder wielspin.

Juist niet.

Met een lagere overbrenging ( 4.10 ) draaien de aandrijfas en dus ook de motor meer bij elke omwenteling van het wiel. Hierdoor leveren ze meer vermogen en koppel naar de wielen.

A gear ratio swap is often one of the first mods for any muscle car owner. The ratio change increases torque and greatly improves overall driving experience. Changing your factory 3.42 ratio to 4.10s in a moderately modded car, will give a much quicker feel and will greatly increase torque to the wheels

Dat kom jij straks ook tegen bij je cherokee chief. Die heeft nu een 3.54 overbrenging en met je nieuwe assen ( patrol assen misschien ) krijg je 4.11 of 4.37 of 4.65 overbrenging. Bij een 4.11 overbrenging zal je het verschil al goed merken tijdens de acceleratie. Bij een 4.37 of 4.65 is het verschil nog meer merkbaar. Zoals je weet kan je dit weer compenseren door grotere banden te monteren.

Jammer dat het nooit zover bij je wrangler is gekomen dat jij de R&P heb kunnen aanpassen. Dan had je het zelf ook kunnen merken.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het ook zo dat net voor dat de wielen hun grip verliezen de kracht op de aandrijflijn het grootst is.

Dit verhaal zou opgaan als je normale banden zou hebben i.pv. banden met een grover profiel. Daarom hebben sportauto's en muscle cars andere banden zonder noppen en een breed loopvlak. Ik heb straks banden met een grof profiel en een standaard sper in de achteras en dan gaat dit hele verhaal niet op. Vergeet niet dat een quadratrac geschikt is voor vermogens van max 250 pk en 450 nm koppel. Bij de cj8 is het vermogen en koppel behoorlijk groter als wat de quadratrac aan kan. En door de verandering van de ring and pinion nemen de koppel en vermogenskrachten nog meer toe dan wat het al was. Met de 2.73 overbrenging moest ik bij 50 a 60 km per uur niet snel mijn kickdown intrappen want dat resulteerde in wielspin. Nu met een 4.10 erin moet ik helemaal gaan uitkijken.

Ik heb zelf geregeld sprintwedstrijden gedaan en het eerste wat wij altijd gingen aanpassen om acceleratie te versnellen was de R&P in de achteras. Ik heb even zitten zoeken in de papieren van de uitslagen te Drachten. In een camaro met een 383 blok hadden wij eerst een R&P van 3.73 erin zitten. Deze hebben wij toen aangepast naar 4.56. We reden toen de kwart kilometer ruim 6/10 sneller.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit verhaal geldt natuurlijk voor alle banden of je nu slicks hebt of superswampers...

Het verhaal gaat n.m. over de aandrijflijn en niet over de ondergrond of banden keuze.

Grip op asfalt of in zware grond blijft grip.

Geen grip=geen weerstand=onbelast.

Het werkt eigenlijk met het zelfde principe als een slippende koppeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit verhaal geldt natuurlijk voor alle banden of je nu slicks hebt of superswampers...

Het verhaal gaat n.m. over de aandrijflijn en niet over de ondergrond of banden keuze.

Grip op asfalt of in zware grond blijft grip.

Geen grip=geen weerstand=onbelast.

Het werkt eigenlijk met het zelfde principe als een slippende koppeling.

Elke aandrijflijn heeft te lijden onder 400 pk of meer vermogen en 700 nm of meer koppel. Zeker een aandrijflijn van een jeep is daar niet op berekend. En met de verandering van 2.73 naar 4.10 zal de aandrijflijn nog meer te verduren krijgen!

Geen grip=geen weerstand=onbelast gaat niet helemaal op. Je zal altijd een vorm van aangrijpen grip blijven houden op asfalt.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat een standaard aandrijflijn van een Jeep niet tegen 400+ PK en de bijbehorende nm kan is een feit.

En dat een QT daar niet tegen kan ook denk ik.

Maar het voordeel van een QT tegen over Two Wheel Drive is dat je ten aller tijde je PK's en nm gaat verdelen over vier wielen en vier aandrijfassen en twee cardanassen en bijbehorende kruisjes.

Dat terzijde,neemt niet weg dat de eindoverbrenging het zwaar te verduren krijgt.

Als je van een standaard Jeep uitgaat en je wil met b.v.35 ers gaan rijden zul je dus naar een andere overbrenging moeten of en motor met heel veel PK gaan monteren.

Anders ga je de laatste vernellingen niet nodig hebben.

Daarvoor kiest men dan om met een 4.10 te gaan rijden.

Anders om is het raar als je met standaard banden, een 4.10 gaat monteren als je 400pk hebt,dan gaat je motor als een gek in toeren klimmen en moet je heel snel schakelen.

Wat met 400pk meestal een spontane burnout zal opleveren.

Als er dan voor kiest om met slicks te gaan rijden bij droog weer,dan is het gaaaaaaaaaaaannn!!!!!!

De topsnelheid zal niet al te hoog liggen maar dat wil je in een Jeep ook liever niet of je moet je CJ8 gaan verlagen,denk trouwens dat je met een CJ8 harder kan gaan rijden dan met een CJ7 omdat die langer is en daardoor een betere rechtuitstabiliteit heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...