Spring naar bijdragen

DSB bank


EJG
 Share

Recommended Posts

Ben toch benieuwd, wie heeft er een bevroren rekening bij de DSB ?

En hoe kom je nu aan geld.

Zelf geen klant bij DSB bank , maar ik heb ook geen geld :B

Misschien zit hier het antwoord op je vraag bij.

http://www.nrc.nl/economie/DSB/article2385380.ece/Voorlopig_bevroren_bij_DSB_3,6_miljard

Ik had mijn geld in het buitenland staan ivm wat voordelen. Dat is helaas veranderd dus sindsdien staat het nergens ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu voor het eerst eens de neiging om te denken dat de ''rijken'' ook eens gepakt worden!

Net als bij Icesave boven de 100.000 alles kwijt...

Het blijft natuurlijk belachelijk dat als je geld hebt voor je ouwe dag dat in een keer in rook ziet opgaan!

En ik denk ook dat de belastingbetaler uiteindelijk de rekening toch gepresenteerd krijgt.En dat andere banken de rente langszaam weer op gaan schroeven op dat er een geduchte concurent van het speelveld is verdwenen.

Een slechte ontwikkeling voor het hele bankwezen,en voor de mensen die er een lopende,hypotheek,of achtergestelde rekening hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iemand met een ton spaargeld is toch niet "rijk" man

daar kun je 2 jaar van leven thats all.

Iemand die "rijk" is heeft meestal z'n bezittingen verdeeld en wordt soms een beetje minder rijk als het tegen zit.

Ik heb erg te doen met de mensen die jaaaaaaren alles op zij hebben gelegd

om een aanvaardbare oude dag te kunnen beleven en nu weer de lul zijn.

als je een bizonder lage rente moet betalen of een uitzonderlijk hoge rente gaat ontvangen moet je 2 x nadenken of er geen addertje onder het gras zit.

schatrijk ben je als je gezond bent:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf geen klant bij DSB bank , maar ik heb ook geen geld :(

x2...

a. lekkere aktie van Lakeman. Deed wel goed werk toen ie SOBI nog deed, is nu het noorden een bietjuh kwijt...Mensen met hypotheken zijn gedekt, met spaargeld bij DSB tot die ton, achtergestelde deposito's helemaal niet. Goed werk Pieter....

b. schandalig hoe Bos en/of lulletje "old-boys-network" Wellink dit (zondagnacht) naar de pers gelekt hebben. Zal wel een rekeningetje aan Scheringa "open gestaan" hebben...De eerste de beste kans hebben ze aangegrepen om hem echt helemaal, totaal met de grond gelijk te maken.

Mensen in de shit, wellicht 2000 man extra werkeloos straks.

Goed werk Woutertje en Noutje....

c. De DSB (verkoop)policy klopte natuurlijk ook niet, aan de andere kant zet iedereen toch uiteindelijk zelf zijn/haar handtekening.

En wie betalen de rekening...???

Mensen met een paar spaarcentjes, of net huis verkocht en geld even geparkeerd, oude dag reserves etc.

Bah!

Idd Dez, je bent schatrijk als je gezond bent :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

c. De DSB (verkoop)policy klopte natuurlijk ook niet, aan de andere kant zet iedereen toch uiteindelijk zelf zijn/haar handtekening.

Hier heb je inderdaad een heel goed punt.

Ook al is het heel sneu voor de betrokkenen. Maar ja als je ergens nou geen kaas van heb gegeten moet je niet zo maar klakkeloos ergens je krabbel onder zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, niet iedereen is gelijk qua slimheid :(.

Vindt dat deze mensen ook ergens beschermd hadden moeten worden.

Vraag me niet precies hoe en wat, want daar ben ik niet slim genoeg voor.......

Laatst nog een docu op tv van mensen die bij DSB nog een laatste lening konden krijgen om andere leningen af te kunnen lossen :whistle:. Dat had dus nooit mogen gebeuren! Je moet je eens afvragen waarom al die reklames op TV overdag werden uitgezonden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn de afgelopen jaren ongeveer 700.000 koopsompolissen verkoscht die van soortgelijke strekking zijn.

De heren bankdirecteur, met als aanvoerder baas Wellink, waren als de dood dat DSB op een akkoord zou komen met die stichting. De gevolgen voor de andere banken zouden niet te overzien zijn.

Maar het is een oud verhaal: het gaat over beleggen met geleend geld en dat kan dus verschrikkelijk verkeerd uitpakken als de koersen instorten.

En reken maar dat al die "zuivere" banken als een vos voor de kippenren zitten om de mensen die nu in de problemen zijn gekomen nog hun laatste centen afhandig te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, niet iedereen is gelijk qua slimheid ;).

Vindt dat deze mensen ook ergens beschermd hadden moeten worden.

Vraag me niet precies hoe en wat, want daar ben ik niet slim genoeg voor.......

Laatst nog een docu op tv van mensen die bij DSB nog een laatste lening konden krijgen om andere leningen af te kunnen lossen :whistle:. Dat had dus nooit mogen gebeuren! Je moet je eens afvragen waarom al die reklames op TV overdag werden uitgezonden ;)

Uhhhmmm.....nee, ik kop m niet in....;)

Helemaal gelijk in natuurlijk, maar die Tell-Sell shitzooi draait daar ook helemaal op.

Enige manier is om de helft of meer van de NL-bevolking onder curatele te stellen....

Naar mijn mening is de bottom line dat die bank gewoon moest verdwijnen.

Lees net dat dinsdagavond een zéér serieuze Europese potentiële overnamepartner zich had gemeld.

Curatoren/bewindvoeders mee gesproken, deze partij kreeg tot vanmiddag 12.00 uur de tijd om een bod uit te brengen.

Kregen geen tijd om boekenonderzoek te doen...

Ze kregen dus een uurtje of 10 de tijd om (eventueel) een bank (...) te kopen, zonder de cijfers te mogen zien.

Yeah, sure.....:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhhhmmm.....nee, ik kop m niet in....:(

Helemaal gelijk in natuurlijk, maar die Tell-Sell shitzooi draait daar ook helemaal op.

Enige manier is om de helft of meer van de NL-bevolking onder curatele te stellen....

Naar mijn mening is de bottom line dat die bank gewoon moest verdwijnen.

Lees net dat dinsdagavond een zéér serieuze Europese potentiële overnamepartner zich had gemeld.

Curatoren/bewindvoeders mee gesproken, deze partij kreeg tot vanmiddag 12.00 uur de tijd om een bod uit te brengen.

Kregen geen tijd om boekenonderzoek te doen...

Ze kregen dus een uurtje of 10 de tijd om (eventueel) een bank (...) te kopen, zonder de cijfers te mogen zien.

Yeah, sure.....:whistle:

Ik krijg een beetje het gevoel dat het feit dat de DSB zichzelf een 'bank' mocht noemen een foutje is geweest.. en dat dit een mooi moment was om dat te herstellen.

Meneer Lakeman mogen ze opsluiten, die heeft niet alle 4 de wielen op de weg. Zo'n ramkoers ie voor niemand goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt er sterk op dat een groot spelletje gespeeld is over de ruggen van de gewone mensen. Wellink, Bos en vergeet zeker niet de andere banken zijn m.i. de hoofdrolspelers waarbij Scheringa zelf de joker is.

Verder blijft het erg vreemd dat de ING, SNS en andere banken met tientallen miljarden zijn ondersteund en de DSB nu ten onder gaat voor een aanzienlijk lager bedrag.

De beerpunt stinkt dat weten we alleen deze beerput zal zorgvuldig dicht gehouden worden, geloof me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder blijft het erg vreemd dat de ING, SNS en andere banken met tientallen miljarden zijn ondersteund en de DSB nu ten onder gaat voor een aanzienlijk lager bedrag.

quote]

een bank drijft op vertrouwen; ING ed hadden nog vertrouwen van de klanten (Fortis bijv. niet) en zijn daarom nog geld waard. Vandaar dat de Nederlandse staat een aandeel erin nam.

DSB had geen vertrouwen van de klanten meer en is daarom als naam niets meer waard. Als het merk niets meer waard is, is het zinloos om er een aandeel in te nemen: dat zou pas echt verspilling zijn.

Dus: de overige banken verdelen de onderdelen en DSB naam gaat in de prullenbak.

Overigens: de gewone man heeft dit veroorzaakt door het spaargeld uit de bank te trekken en het vertrouwen op te zeggen. (en terecht, wat daar allemaal is gebeurd...)

De gewone man zal ook wel minder dan een ton op zijn spaarrekening hebben staan; dus derhalve niet hoeven te vrezen voor zijn spaargeld.

Als je meer dan een miljoen erop hebt staan is het zuurder: dan kost het je geld maar volgens mij behoor je je dan niet tot de "gewone man".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik triest vind is dat het geld er wel is voor de mensen die het er neergezet hebben, echter is het allang "verdeeld" in de afgelopen periode aan anderen. Moet je nu zo rijk worden? Geef die mensen HUN geld. Vind ik.

Dat ING etc ondersteund worden is wellicht begrijpelijk. DSB was toch een beetje de boevenbank. Woekerrente's krijg je niet bij ING maar daarmee zijn ze er ook nog. Daarom kregen ze geen ondersteuning, logisch.

Maar kortom, voor kleine gezinnen een flinke strop....das klote

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...