Spring naar bijdragen

DSB bank


EJG
 Share

Recommended Posts

Lakeman heeft inderdaad zijn zin, ik denk niet in complotten maar ik hoor niets over de oude Lakeman. De familie Lakeman zat namelijk in vroegere tijden ook in het bankwezen in west friesland, het bedrijf van zijn familie is destijds failliet gegaan door de komst van Dirk S. én zijn ideeen...

Dat er iets fout zit/zat bij de DBS ben ik het helemaal mee eens, maar dat het een persoonlijke afrekening richting Dirk Scheringa is, daar ben ik van overtuigd. Het doel van Lakeman was DSB kapot maken, met één zin in de media was dat een fluitje van een cent, dat weet iedereen inmiddels. Als Lakeman zo graag de DSB klanten wilde helpen was er ook wel een andere oplossing dan deze uitspaken.

Wat ik ook mis zijn de zaken die wél goed zijn opgelost door de DSB. En die mensen uit documantaire waren niet echt de slimste moet ik zeggen.

Kortom de combinatie "slechte berichten in de media" en "Lakeman" zijn de oorzaak. Nogmaals dit had zéker anders opgelost kunnen worden.

En ja, Dirk heeft een gigantisch landhuis in Wognum, een prive vliegtuig, een museum en een eigen voetbal stadion. Leuk toch (maar ik heb een JEEP :P:D:D:D)

En wat is woekerrente ? 80% ? Dat noemen ze diefstal....Ja in dit geval. Maar een kroket kost inkoop ook 20 eurocent, dat gaat voor 2 euro de deur uit. 100% woeker kroket dan ???? Als je het zo bekijk is alles diefstal.....pff waar hebben we het over....je moet gewoon opletten wat je met je geld doet, zo simpel is dat. En ja, lenen kost geld, maar de kleine lettertjes lezen kost niets !!!! Ïk snap waarom mensen zonder te kijken iets tekenen...sorry hoor maar dat vind ik gewoon olie dom. Boevenbank of niet, ditzelfde gebeurt ook bij andere banken...Als ik 200.000 zou hebben bij de ING, ABN, RABOBANK en ze gaan failliet, dan geldt dezelfde regel en ben ik dus ook mijn poet kwijt.....

bewerkt door ralph
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder blijft het erg vreemd dat de ING, SNS en andere banken met tientallen miljarden zijn ondersteund en de DSB nu ten onder gaat voor een aanzienlijk lager bedrag.

quote]

een bank drijft op vertrouwen; ING ed hadden nog vertrouwen van de klanten (Fortis bijv. niet) en zijn daarom nog geld waard. Vandaar dat de Nederlandse staat een aandeel erin nam.

DSB had geen vertrouwen van de klanten meer en is daarom als naam niets meer waard. Als het merk niets meer waard is, is het zinloos om er een aandeel in te nemen: dat zou pas echt verspilling zijn.

Dus: de overige banken verdelen de onderdelen en DSB naam gaat in de prullenbak.

Overigens: de gewone man heeft dit veroorzaakt door het spaargeld uit de bank te trekken en het vertrouwen op te zeggen. (en terecht, wat daar allemaal is gebeurd...)

De gewone man zal ook wel minder dan een ton op zijn spaarrekening hebben staan; dus derhalve niet hoeven te vrezen voor zijn spaargeld.

Als je meer dan een miljoen erop hebt staan is het zuurder: dan kost het je geld maar volgens mij behoor je je dan niet tot de "gewone man".

Daar zit volgens mij nog 9 ton (!!!!) tussen of nie?

Je mist het cruciale punt;er is door velen (Bos, Lakeman, Wellink en mede boefjes) bewust toegewerkt naar de teloorgang van de DSB.

En joh geloof me.....die andere ken zijn geen steek beter hoor, in gelijke of in mindere mate hebben en doen ze nog steeds exact hetzelfde.

Van de > 4 miljard aan spaartegoed bij de DSB is 600 milj. opgenomen/weggehaald.

Dat is echt geen rden om een bank om te trekken hoor. Na alle geruchten rondom de ABN/AMRO destijds is ongeveer hetzelfde gebeurd.

Ik heb verder helemaal niets bij/met de DSB, maar als ondernemer kan ik me voorstellen dat dit de grootste nachtmerrie is die je kan overkomen.

Daarbij vind ik dat de hoofdschuldigen nu wel erg diep wegduiken.

Zie ook wat Ralph hierboven schreef....

Bos is natuurlijk ook partij hierin als enig aandeelhouder van o.a. ABN/AMRO.....concurrentje uit de markt genomen...

bewerkt door kollee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen verstand van banken , maar stel dat ie word overgenomen lijkt het me sterk dat iedereen die zn geld dr af heeft gehaald het terug gaat storten of laat staan , terwijl je het bijna kwijt was .... als je volgens mij eenmaal de "smet" op een bank heb dan kan je volgens mij ...... laat ook maar ... latersss :)

bewerkt door DEEF
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen verstand van banken , maar stel dat ie word overgenomen lijkt het me sterk dat iedereen die zn geld dr af heeft gehaald het terug gaat storten of laat staan , terwijl je het bijna kwijt was .... als je volgens mij eenmaal de "smet" op een bank heb dan kan je volgens mij ...... laat ook maar ... latersss :bye1:

als ze het overnemen gaat het niet om de klanten die geld op de bank hebben. maar eerder om de regelingen die de bank heeft. bijvoorbeeld hypotheken, verzekeringen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval verhoogd de RABObank per 1-1-2010 alvast wat tarieven. Je "mag" nu wel boetevrij je rekening opzeggen, maar ik denk dat andere banken wel hetzelfde (gaan) doen.

Bos moest wel de andere banken met 60 miljard van ons geld steunen, want waar gaat hij anders "werk" krijgen nadat hij uit de politiek geflikkerd wordt. Zie ons Gerritje Zalm. Het netwerkje van vriendjes vanuit de politiek moet toch zeker gewaarborgd blijven. Woutertje moet NU ZIJN zaken voor de toekomst regelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...