Spring naar bijdragen

Lier


toolman
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

wat moet je betalen ???

In Maart is er een bumperlier in de aanbieding bij de Makro

inclief btw eur 395 10.000 lbs 3,6 pk motor

Is hier al een post over staan ook ergens test van diverse merken lieren hier op het forum

quote

de KEW/GEW serie is prima geschikt als je een auto hebt van ca 1500 kg maar als je een 109/110 (ca 2000> kg) hebt zijn ze duidelijk te licht. Zelfs een GEW10000 is lichter dan een Warn M8000 , ikzelf vond dit nogal bizar maar gekeken naar de gegevens is dit nu makkelijk te verklaren........

unquote

zoek bij lieren vergelijking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik, nadat ik een keer in de bagger vast ben blijven zitten, een T-max lier gekocht van 11.000 lbs. Ik kan je zeggen deze is verschrikkelijk sterk. Mijn ervaring. Wrangler tegen een zand heuvel opgereden van ongeveer 30 graden 2 meter hoog, goed graven totdat alle wielen vrij waren. Een "euche" "euche" Nissan Patrol ervoor gezet. Kabeltje een meter of twintig uitgerol vastgehakt en lieren maar. De eerste 5-10 seconden gebeurde er niks met de wrangler. De patrol kwam eerst een paar meter achteruit, totdat deze wat zand achter de wielen had. Vervolgens kwam de wrangler in beweging en vrij was die weer.In de aanbieding was deze zo rond de 800 euries excl BTW. bij offroad centre utrecht. Als het goed is hebben ze elke maand wel aanbiedingen kijk hier maar even http://www.offroadcentre.nl/.

Ik heb geen link meer, maar er moet een site bestaan waar een viertal merken met elkaar vergeleken worden. even zoeken dus maar.

Als je er een lier op gaat zetten, moet je wel je accu in de gaten houden.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze advertentie stond op marktplaats.

12 volt 10000 lbs / 4540 kg € 557,-

12 volt 8000 lbs / 3620 kg € 357,-

12 volt 8000 lbs / 3620 kg € 387,- (opgebouwde schakelkast)

12 volt 9000 lbs / 4072 kg € 440,- 12 volt 12000 lbs / 5448 kg € 699,-

Genoemde prijzen zijn inclusief B.T.W., maar exclusief verzend- en rembourskosten.

Voor de modellen vanaf 5000 lbs tot en met 10000 lbs is een universele basisplaat verkrijgbaar ad € 60,-

Vanaf het model 3500 lbs worden de lieren geleverd inclusief: rollenbar - afstandbediening - schakelkast en haak.

Woonplaats: Amstenrade

Regio: Limburg

P.S Hoe weet jij wat er in maart bij de Makro in de aanbieding komt?? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel ( ook uit betrouwbare bron wink.gif ) dat de Metro ( moederbedrijf van oa Makro) er een aantal besteld heeft. Maar of die ook bij de Makro komen te liggen, is niet zeker. Mogelijk gaan ze naar België of Duitsland en ook Lukas Klamer zou nog kunnen. In ieder geval is het binnen de Makro nog niet bekend of na te vragen! ( staat iig nog niet in de computer).

Even afwachten dus.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by marc van rossem@Jan 27 2005, 17:19

Kunnen we ze wel bij jou reserveren? wink.gif   wink.gif   biggrin.gif <div align="right">

tuurlijk geen probleem Ik zal mn bankrekeing ff opgeven kun je vast storten weet je zeker dat je er 1 hebt. Waren pas ook zo uitverkocht.

Adviseer wel die staalkabel er gelijk af te gooien en een amstel blue kunstof lierlijn te kopen is sterker en heel wat makkelijker en veiliger. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by olto@Jan 30 2005, 11:50

De GEW 10000 winchen staan deze week in Belgie in de Makro in Superster aanbieding voor een 360€ Ik heb mij alvast eentje aangeschaft! Het gaat wel over de GEW en niet over de KEW waar verschil inzit.

<div align="right">

wat is het verschil dan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is het verschil dan??

Volgens mij het vermogen van de motor. Maar welke nu het hoogste vermogen heeft?

Ze trekken echter beiden met dezelfde kracht, alleen heeft de lier met de sterkere motor meer snelheid door de kleinere reductie.

Edit:

Ik zat er iets naast, er zit ook wat verschil in trekkracht: de GEW is wat sterker én sneller! E.e.a. heeft wel te maken met de kracht van de motor en de gearing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit (klik) is dus die site waar die lieren worden aangeboden... KEW en GEW door elkaar.

Moet zeggen, het is weinig geld voor wat je krijgt.

...maar wat krijg je?

De makers van KEW/GEW

details van de GEW 10000

Dus, chinees product. Daarom goedkoop...maar nog niet zeker over de kwaliteit.

Wie wil m testen? wink.gifbiggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je onderbroeken en de halve harley davidson komen uit Azie dus daar zou ik me maar niet druk om maken. De Jeep onderdelen die ik uit amerika ontvang zijn ook meest "made in China"

en die Makro lier heeft 2 jaar garantie ook niks mis mee.

en ja voor 1500 euro minder mag ie best wat langzamer lopen en iets minder kracht hebben dan een ramsey of een warn.

De prijs /kwaliteitverhouding is niet slecht. Het chroom op de beide beugeltjes is echt shit want die roesten nu al dus goed vet houden of vervangen door rvs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

goede avond,

de aanbieder van die lieren(IRIK) is ongeveer 3 min lopen van mij af en ken hem als een booten zaak??. maar ik ga er maandag een kijken en zal een raportje uitbrengen.

zelf heb ik mijn GEW 9000 gekocht bij valk in Maasbracht en moet eerlijk toegeven dat deze perfekt is.................................... denk ik want ik moet hem nog monteren.(HI,HI).

hij koste mij toen ca. €400.- met een kabelgeleider en tas met spullen om je aan een boom te hangen............tja de haak van de leir bedoel ik natuurlijk.

en dan nog, de aanbieding bij de makro is inderdaad vanaf 1 maart geldig tot 14 maart. een bumperlier 300 watt en 4500 kg takel vermogen op de eerste laag. € 391,51 incl. BTW

groetjes Frenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toolman heeft z'n lier!!!!

Vanmorgen vroeg richting makro Best,en na ff in de kou staan wachten gaan de deuren naar het lierparadijs open.Vlug richting autozooi en daar op een pallat 8 dozen met lieren!!! smile.gif Vlug een kar geregeld en inlaaien dat ding(36 kilo)Op de doos staat AA lier,maar in de doos zit een GEW10000.FF afrekenen en jaaaaaa,ik hebeen lier.Thuis 't ding meteen opengeschroefd en het ziet er allemaal redelijk betrouwbaar uit.( de schakelkast tenminste ) de rest laat ik maar mooi dicht.De handleiding maakt een mooi begin.DE LIER NIET GEBRUIKEN ALS HET NAT IS OF IN DE REGEN!!!!!!????.GARANTIE 1 JAAR.Dus gelijk ff de Makro gebeld .Zij geven gewoon twee jaar garantie op de lier,en het ander is gebaseerd op 230 v lieren unsure.gif

Nu nog even wachten op mijn jeep(die staat voor een motor ombouw bij G>P parts in breugel,Bij rob voor bekende .Dus laat ik jullie zeggen voor 390 eurie een prima uitziend liertje.Na de eerste vastzit actie geef ik wel verder comentaar.

De groeten jeepers.

TOOLMAN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by catman+Feb 28 2005, 22:42 -->
<!--QuoteBegin-dezperado@Jan 30 2005, 21:16

je onderbroeken en de halve harley davidson komen uit Azie dus daar zou ik me maar niet druk om maken. De Jeep onderdelen die ik uit amerika ontvang zijn ]

Als het goed is komen je onderbroeken uit westervoort !!

<div align="right">

ja prima onderbroeken hahahaha maar komen eerst uit Azie en dan pas uit Westervoort en lier is ok maar chroom stangetjes goed in het vet houden roesten op de folder laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Op jullie advies heb ik zo`n lier gekocht bij de macro. Ziet er zeker niet slecht uit voor die paar keer dat ik hem nodig zal hebben.

Hoe hebben jullie deze gemonteerd (bij een CJ7)? Lier direct op het chassis en de rollenhouder op de bumper of eerst nog een grondplaat gemonteerd? Zoja welke en waar kan ik die kopen voor een leuke prijs? (B&S € 135 ex BTW, komt zowat een lier bij!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Fred1970@Mar 29 2005, 18:11

Op jullie advies heb ik zo`n lier gekocht bij de macro. Ziet er zeker niet slecht uit voor die paar keer dat ik hem nodig zal hebben.

Hoe hebben jullie deze gemonteerd (bij een CJ7)? Lier direct op het chassis en de rollenhouder op de bumper of eerst nog een grondplaat gemonteerd? Zoja welke en waar kan ik die kopen voor een leuke prijs? (B&S € 135 ex BTW, komt zowat een lier bij!!!)

<div align="right">

Ik heb mijn lier via een U profiel aan de jeep(CJ7) gemaakt,en de rol via een gat aan de voorzijde gemonteerd.De schakelkast heb ik onder de motorkap gemaakt.

U profiel is in iedergeval stevig en goedkoper als een org. onderplaat.!!!!!

Gr. Toolman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...