Spring naar bijdragen

Foutcode 33


Ramon2
 Share

Recommended Posts

maar als ie verspringt springt ie niet terug als je de motor uit zet.

heb je al een andere PCM geprobeerd?

heb de mijne nog liggen voor verkoop maar je mag hem zo lenen om hem eventueel uit te sluiten.

Die heb ik een tijd geleden al eens gewisseld gehad met die van Moto. Maakte helaas geen verschil. Maar dat is geweest voordat ik nieuwe bobine/kabels etc had vervangen. Inmiddels ook CTS vv. Het kan altijd nog zijn dat het een sameloop van meerdere defecten is.

Een slechte ketting is ook het laatste wat ik wil geloven, maar zou kunnen ivm vragen om veel vermogen. Maar door de reeds gedane vervangingen van onderdelen mischien toch een de moeite waard om het (weer) te proberen!?

Keep you posted Pullie! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 260
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb een verstopte katalysator gehad, nergens iets uit te lezen of defekten te zien, de motor ging gewoon slecht na een poosje rijden vermogen verliezen. Uiteindelijk vastgesteld door hem te rijden tot het probleem ontstond en toen de O2 sensor uit de uitlaat gedraaid. De motor kan zijn gassen weer beperkt kwijt maar het resultaat was duidelijk merkbaar. Misschien de moeite waard om te proberen.

edit: er zit geen kat onder dus dat zal het niet zijn.

bewerkt door Cherokee_Chris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Die heb ik een tijd geleden al eens gewisseld gehad met die van Moto. Maakte helaas geen verschil. Maar dat is geweest voordat ik nieuwe bobine/kabels etc had vervangen. Inmiddels ook CTS vv. Het kan altijd nog zijn dat het een sameloop van meerdere defecten is.

Een slechte ketting is ook het laatste wat ik wil geloven, maar zou kunnen ivm vragen om veel vermogen. Maar door de reeds gedane vervangingen van onderdelen mischien toch een de moeite waard om het (weer) te proberen!?

Keep you posted Pullie! :yes:

En check of er speling op de as van de verdeler zit. Alle kanten op.

Als de as "zwabbert" gaat de hele zooi van slag. Hij kan dan zelfs tijdens het starten de eerste cilinder missen en inspuiten bij de verkeerde!

Je zou denken dat dit een fout genereerd, maar ik sluit niets meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Ramon al schreef had hij de complete verdeler gewisseld,dus de speling op de as lijkt me niet van toepassing.

Verdeler is nog niet uitgewisseld, :blink: volgens mij doelde hij op de PCM van MOTO (als ik me niet vergis); er ligt één van Maarten dus we zouden dat even kunnen doen.

A.s. dinsdag laat Ramon de wagen uitlezen en hoopt dat daar iets meer duidelijkheid uit komt.

Als het uit de verdeler komt dan is het een fluitje van een cent om hem even om te wisselen.

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was het niet de verdeler van Moto dan was het van de cherokee die bij mij in de loods stond,maar weet bijna zeker dat hij gewisseld is geweest.

:blink: verdeler is zeker niet uitgewisseld. Van Moto had ik de PCM gewisseld.

Van de Cherokee had ik de bobine en de bougiekabels gebruikt. Vandaar dat Maarten een week of wat geleden voorstelde om zijn complete verdeler mee te geven. Deze is idd nog niet gewisseld.

Komende disndag avond ga ik naar Twan Geene, daar gaan we de boel eens grondig uitlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blink: verdeler is zeker niet uitgewisseld. Van Moto had ik de PCM gewisseld.

Van de Cherokee had ik de bobine en de bougiekabels gebruikt. Vandaar dat Maarten een week of wat geleden voorstelde om zijn complete verdeler mee te geven. Deze is idd nog niet gewisseld.

Tzal dan wel:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanvond bij Twan Geene geweest. Als eerste de ontsteking nagelopen, die stond niet helemaal goed, en kregen we ook niet helemaal goed. De oorzaak bleek niet in de onsteking zelf te zitten.

Vervolgens compressie gemeten: Cil. 1,2,3,5,6 zaten rond de 6.5 maar de 4 cil zat tegen de 4bar..... shit!

Voor verdere diagnose eens een bedrijf zoeken die met een endoscoop eens in de 4e cil wil kijken. Die van Twan was helaas defect. Dat zal het verdere plan gaan bepalen.

Al met al slecht nieuws dus, baal er stevig van, maar er is nu wel voor het eerst een aanwijsbare oorzaak.

Voorlopig maar niet rijden en ff stevig sparen :rolleyes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanvond bij Twan Geene geweest. Als eerste de ontsteking nagelopen, die stond niet helemaal goed, en kregen we ook niet helemaal goed. De oorzaak bleek niet in de onsteking zelf te zitten.

Vervolgens compressie gemeten: Cil. 1,2,3,5,6 zaten rond de 6.5 maar de 4 cil zat tegen de 4bar..... shit!

Voor verdere diagnose eens een bedrijf zoeken die met een endoscoop eens in de 4e cil wil kijken. Die van Twan was helaas defect. Dat zal het verdere plan gaan bepalen.

Al met al slecht nieuws dus, baal er stevig van, maar er is nu wel voor het eerst een aanwijsbare oorzaak.

Voorlopig maar niet rijden en ff stevig sparen :rolleyes:.

kudt....

Wellicht valt het mee en kan cyl 4 gereviseerd worden.

ontsteking vervangen door die van Maarten en opnieuw bekijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kudt....

Wellicht valt het mee en kan cyl 4 gereviseerd worden.

ontsteking vervangen door die van Maarten en opnieuw bekijken?

Ik denk niet dat het in de ontsteking nog zit. Ontsteking is nu een iets verdraaid maar heeft niet echt geholpen, en vermoed zelfs dat het nu zelfd minder is, ik hoorde gisteravond op terug een tikkend geluid... wat ik op de heenweg niet hoorde!?

Ik ga me maar ff concentreren op die 4e cilinder; (lekke klep?!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het in de ontsteking nog zit. Ontsteking is nu een iets verdraaid maar heeft niet echt geholpen, en vermoed zelfs dat het nu zelfd minder is, ik hoorde gisteravond op terug een tikkend geluid... wat ik op de heenweg niet hoorde!?

Ik ga me maar ff concentreren op die 4e cilinder; (lekke klep?!)

Ramon, Heb je met compressie meten de 4e cilinder nog verder getest???

Stap 1

Je zou een lektest kunnen doen op de 4e cillinder door wat olie opde zuiger te spuiten (niet te veel olie hoor), dit wordt een film-laag tussen de zuiger en de cilinderwand.

Vervolgens de compressiemeter weer aansluiten en de compressie weer meten, is er een verhoging dan is er iets met de zuigerveren of de cilinderwand aan de hand.

Geen compressie verhoging

Stap 2

Compressiemeter opde 4e cilinder laten zitten en de motor met de hand tornen tot de 4e cilinder aan zijn compressie slag bezig is.

Luister dan of je lucht hoort ontsnappen via de in of uitlaatpoort, hoor je lucht stromen dan kan er iets met de in en uitlaatkleppen zijn.

Kijk ook is even hoeveel carterdruk je motor geeft.

Suc6 Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervolgens compressie gemeten: Cil. 1,2,3,5,6 zaten rond de 6.5 maar de 4 cil zat tegen de 4bar..... shit!

Ps, hoe is de compressie gemeten, ik vind en waardens wat aan de lagenkant.

Bij compressie meten zouden ze tussen de 120Psi (8,2 Bar) en 150Psi (10,3 Bar) moeten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ps, hoe is de compressie gemeten, ik vind en waardens wat aan de lagenkant.

Bij compressie meten zouden ze tussen de 120Psi (8,2 Bar) en 150Psi (10,3 Bar) moeten liggen.

Door het afbreken van een aanluitstuk is de meter met een staatje/dop met de hand erop gezet. Volgens FSM & Chilton zou het zeker niet lager dan 100Psi (6.89 bar) mogen zijn....

Ik heb besloten allereerst de ontsteking die ik van Raven nog heb liggen te monteren. Inmiddels uit diverse hoeken nog wat advies gekregen om volgende stappen te gaan ondernemen. Word vervolgt....

Iedereen alvast weer bedankt voor de tips!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt de ontsteking versteld??? Hoe?

het tijdstip van ontsteken wordt door de ECU bepaald, geholpen door oa de CPS, TPS, IAT, MAP...

Als je de verdeler zou verstellen, wat eigenlijk niet kan behalve door 'm een tandje anders te zetten, verander je het nokkenassensor signaal. Verschil daarbij is dat de motor moeite heeft met vinden van cilinder één en verkeerd kan inspuiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe de onsteking versteld is:huh:, het heeft dus geen goede uitwerking gehad, eerst de actie bij twan geene ongedaan maken lijkt mij, en opnieuw beginnen.

De compressie test is ook alles behalve betrouwbaar op deze manier.

Heeft in mijn beleving er ook niks mee te maken, simpelweg omdat de motor soms wel goed loopt, zou er dan een kabouter in de cilinder ruimte zitten die lukraak het lek gaat afdichten, en er voor gaat zorgen dat de motor dan wel goed loopt.:)

Ik zou de overweging maken om de wagen naar iemand te doen die er echt verstand van heeft, en die een trubleshooting gaat toepassen die dus echt alles uitsluit, lijkt mij de enige manier om dit probleem op te lossen.

doei aitze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het ontstekings tijdstip is ook niet versteld maar wij hebben wel even gecontroleerd of de rotor daadwerkelijk bij het contact van de verdelerkap staat op het moment van de vonk,

en wat de waardes van de compressie test ook zijn, als er een 1 van de 6 strek afwijkt van de rest betekent dit dat er daar iets niet pluis is.

verder hebben wij ook even een stuk papier tegen de uitlaat gehouden , en dit klappert , dit is voor 99% zeker een lekke klep.

@ aitze mischien dat die kabouter van jou zijn muts verloren is in cilinder 4 van ramon zijn jeep :)

ben toch eens benieuwd wat eruit komt als er iemand naar gekeken heeft die er echt verstand van heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...