Driver Geplaatst March 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2010 Ik zou er zeker niet mee door rijden. Je kunt proberen om de moer van de yoke aan te draaien dan zal de speling wel een heel eind over zijn maar dan is het nog steeds niet goed, omdat er eigenlijk een nieuwe krimpbus achter moet ja dit had ik al geprobeerd deze zit muur vast. zal morgen ffies verder kijken.. de garage vertelde me als je de joke der af haald dan kun je de kering en het voorste lager der uit halen.. maar bijde lagers zullen wel vervangen moeten worden denk ik.. en greenbear de tandwielen zagen der vorrige week nog wel netjes uit:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2010 ja dit had ik al geprobeerd deze zit muur vast. zal morgen ffies verder kijken.. de garage vertelde me als je de joke der af haald dan kun je de kering en het voorste lager der uit halen.. maar bijde lagers zullen wel vervangen moeten worden denk ik..en greenbear de tandwielen zagen der vorrige week nog wel netjes uit:) .. de garage vertelde me als je de joke der af haald dan kun je de kering en het voorste lager der uit halen.. Ik zou je aanraden om allen lagers te vervangen. Voor een goede ingrijping van de vertanding zal je de lagers compleet moeten vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 (bewerkt) green bear zijn advies maar opgevolgd.. vandaag as der onder uit gehaald en compleet gedemonteerd:) [ATTACH]6804[/ATTACH] [ATTACH]6805[/ATTACH] [ATTACH]6806[/ATTACH] [ATTACH]6807[/ATTACH] stuk draadend met papier der om gewikkeld om de asbuizen van binnen schoon te maken. [ATTACH]6808[/ATTACH] [ATTACH]6809[/ATTACH] alles bij elkaar. blijft zo staan tot ik nieuwe lagers en keringen heb [ATTACH]6810[/ATTACH] March 6, 2010 bewerkt door Driver Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 en daar haal je je as ervoor onderuit ? Ben benieuwd wat je met je motor gaat doen als je bougies moet vervangen. Die yoke moet redelijk aangedraaid worden ,dat doe je weer onder de auto ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 Ben benieuwd wat je met je motor gaat doen als je bougies moet vervangen.Motor eruit halen, werkt dan wel het makkelijkste Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 (bewerkt) moet toch andere veren dus zooitje moest toch los. en het werkt wel prettiger als je gewoon kan staan:) en kan die joke niet echt afdraaien wand kan hem niet echt inspannen. dan moet ik hem over een as schuiven maar die heb ik der ook niet voor. en ik haal net zo makkelijk de motor der uit hoor als ik een dagje wil klussen March 6, 2010 bewerkt door Driver Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 Wel leuke werkplaats als ik dat eens bekijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 Voor het uit shimmen van het geheel, gebruik je gewoon de oude shims. Je kan ook nieuwe shims monteren, neem de dikte van de oude shims 1 op 1 over. Suc6 Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 Wel leuke werkplaats als ik dat eens bekijk tja gewoon de werkplaats van het bedrijf.. maar toch een hoop spul wat meer gemaakt is voor rolstoelen dan voor auto assen:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 tja gewoon de werkplaats van het bedrijf.. maar toch een hoop spul wat meer gemaakt is voor rolstoelen dan voor auto assen:lol: Kan je dan toch een beetje aanpassen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 Voor het uit shimmen van het geheel, gebruik je gewoon de oude shims. Je kan ook nieuwe shims monteren, neem de dikte van de oude shims 1 op 1 over. Suc6 Ed Bij montage van nieuwe lagers moet je het hele diff toch opnieuw uitshimmen lijkt mij:blink: Leuk karweitje, neem er maar de tijd voor:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 Bij montage van nieuwe lagers moet je het hele diff toch opnieuw uitshimmen lijkt mij:blink:Leuk karweitje, neem er maar de tijd voor:whistle: ik heb het zelf nooit gedaan wanneer weet ik dat het goed is ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 Bij montage van nieuwe lagers moet je het hele diff toch opnieuw uitshimmen lijkt mij:blink:Leuk karweitje, neem er maar de tijd voor:whistle: Ik ben het met je eens als je een nieuwe kroon en pignonas monteerd moet je deze uitklokken en controleren op de ingrijpening van de tandvlakken. Bij een oude kroon en pignon is er slijtage beeld, nieuwe lagers met de oude shims kom je nagenoeg op de juiste afstellinng. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 Ik ben het met je eens als je een nieuwe kroon en pignonas monteerd moet je deze uitklokken en controleren op de ingrijpening van de tandvlakken.Bij een oude kroon en pignon is er slijtage beeld, nieuwe lagers met de oude shims kom je nagenoeg op de juiste afstellinng. Mits hij in de oude situatie goed afgesteld was is de afstelling van de oude shims een goed begin, controleer wel of er niet te veel speling op je tandwielen zit anders. controleren met verfsporen, zonodig verstellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 en dat is nou net de truuk, er mag ook niet te weinig speling staan op je tandwielen! ik heb mijnes er wel een 11x uit moeten halen om bij te shimmen, wordt je niet vrolijk van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 (bewerkt) ik heb het zelf nooit gedaan wanneer weet ik dat het goed is ? Als de tand ingrijping dit beeld heeft als de bovenste foto. En een tand speling heeft tussen de 0.010 en 0.025 mm is March 7, 2010 bewerkt door Green bear foto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 en dat is nou net de truuk, er mag ook niet te weinig speling staan op je tandwielen!ik heb mijnes er wel een 11x uit moeten halen om bij te shimmen, wordt je niet vrolijk van. is niet leuk, ik heb in het verleden veel diff,s gerepareerd van shovels (grondverzet machines) deze waren niet eens te tillen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2010 Als de tand ingrijping dit beeld heeft als de middelste foto heeft. En een tand speling heeft tussen de 0.010 en 0.025 mm is welke foto? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2010 welke foto? snap er niks van?????? maar er staat een nieuwe voor je Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2010 maar er staat een nieuwe voor je Prachtige afbeelding, zo duidelijk kreeg ik het beeld niet:( En hier staan er nog een paar meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2010 heb een compleet revisie setje besteld met lagers en keringen.. en sim ringen... nu had ik nog een vraagje. op deze pagina zie je 2 sye's staan. http://advanceadapters.com/category/83/NP231+Upgrades.html met een prijsverschil van bijna $100,- weet iemand het verschil? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2010 ze kosten even veel, maar de ene is een aan bieding Verder is de Yoke verschillend, dit heeft te maken met welke aandrijfas je neem. de set met de Tom Woods as is een goed setje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2010 maar het achteras kan ik zelf wel maken met een aandrijfas van een cherokee. scheelt toch heel wat in de kosten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 Als de tand ingrijping dit beeld heeft als de bovenste foto. En een tand speling heeft tussen de 0.010 en 0.025 mm is ben vandaag begonnen met het afstellen maar krijg geen goed beeld. lijkt een beetje op het 2de plaatje maar bij het achteruit draaien krijg ik helemaal geen beeld... ik vraag me af werkt dit eigenlijk wel bij een tandwiel wat al aardig ingesleten is? en sims toevoegen werkt niet zeker want dan is je persbus al te plat? dan gaat die klemmen op de lagers als je der over nadenkt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 ben vandaag begonnen met het afstellen maar krijg geen goed beeld. lijkt een beetje op het 2de plaatje maar bij het achteruit draaien krijg ik helemaal geen beeld... ik vraag me af werkt dit eigenlijk wel bij een tandwiel wat al aardig ingesleten is? en sims toevoegen werkt niet zeker want dan is je persbus al te plat? dan gaat die klemmen op de lagers als je der over nadenkt Foto 2, is meer shims achter het lager van pignonas, hou wel de backlash (tandspeling) in de gaten. voor een goede afdruk van de tandvlakken hou je het kroonwiel iets tegen als je aan de pignonas draait. De oude krimpbus niet meer gebruiken, maar gebruik een nieuwe bij het afmonteren. Tijdens het afstellen gebruik je de krimpbus niet, dan werk je met een preload (voorspanning van de lagers) Suc6 Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.