Spring naar bijdragen

Grand cherokee kopen


Recommended Posts

Hoi

Ik wil als het ff mee zit een Grand cherokee kopen

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ?

Zo ja wie heeft er nog tips of zwerven hier nog topics op dit forum

Wie kan mij daar mee helpen

Groeten chris

PS jullie hoeven mij niet meer over te halen !!! Is al gebeurt door het lezen op dit forum :wacko::blush::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik wil als het ff mee zit een Grand cherokee kopen

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ?

Zo ja wie heeft er nog tips of zwerven hier nog topics op dit forum

Wie kan mij daar mee helpen

Groeten chris

PS jullie hoeven mij niet meer over te halen !!! Is al gebeurt door het lezen op dit forum :wacko::blush::)

Goedendag,

Als je de zoekfunctie op dit forum gaat gebruiken kom je genoeg leesvoer tegen voor de komende dagen. Bij dat leesvoer staat prima omschreven waar je op moet letten bij de aanschaf van een GC

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik heb net gekeken met die zoek funktie maar ik kam weinig tegen waar ik wat aan had. Zou het niet makkelijker om er een Topic van te maken zodat andere daar ook op kunnen kijken en dan heb je ook het geluk dat er geen vragen meer over worden gesteld

Grroeten chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de zoekterm "aanschaf grand" kom je een heel eind.

En met een klavertje vier op de dag van de aanschaf ook :yes:

Volgens mij zijn er niet zo gek veel specifieke problemen, los van de gebruikelijk slijtage (assen, airco, wat vergeet ik nog?), en bij de modellen met een 249 tussenbak de visco (8-jes rijden, en zoeken op visco in forum).

Als je 'm eenmaal hebt zijn er wel een berg dingen die je hier kunt vinden om problemen op te lossen, maar zover is het nog niet...

Ik ben een voorstander van zoeken, maar het zoeken in fora levert lang niet altijd duidelijke antwoorden op. Dus een klein zetje in de goede richting kan hier geen kwaad denk ik.

Ik heb zelf mijn ZJ uit '94 gekocht zonder enige (betrouwbare) historie van de auto, en rijd er nu al bijna twee jaar mee. Er zijn natuurlijk wel dingen die aandacht verdienen, maar ik ben nog maar één keer stil komen te staan, en dat was mijn aircopomp die vast gelopen was (ondanks dat die uitschakeld zou moeten zijn).

Het belangrijkste is denk ik te onthouden dat het geen nieuwe auto is, en dat die dus hier en daar wat zal rammelen, en zeker de nodige aandacht verdient.

Succes met je zoektocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik wil als het ff mee zit een Grand cherokee kopen

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ?

Zo ja wie heeft er nog tips of zwerven hier nog topics op dit forum

Wie kan mij daar mee helpen

Groeten chris

PS jullie hoeven mij niet meer over te halen !!! Is al gebeurt door het lezen op dit forum :yes::blush::lol:

Als je de V8 neemt zou ik de aandrijving een beetje in gaten houden, sommige mensen rijden altijd met veel geweld weg en daar lijdt het een en ander onder. Zeker met zulke hoeveelheden paarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo chris v8 en l6 motoren zijn allebei goed,

zelf zou ik voor de v8 gaan en als het effe kan voor de 5.9

je moet ook even letten op eventuele bijgeluiden van diff en tussenbak,

vloeiend overschakelen automaat,en de viscokoppeling controleren

toen ik mijn gc kocht dacht ik ook dat alles werkte

niet dus !!!

1 ik kwam erachter dat er 2 ashoezen gescheurd waren

2 de stoelverwarming bestuurdersstoel niet werkte

3 1 stabilisator stang afgebroken was

4 het achterdiff gierde met 120 km p uur, verholpen met limited slip

5 elektrische raam achter niet meer open en dicht ging.

niet schokkend en is allemaal makkelijk zelf te doen met behulp van dit forum .

al met al is het een fantastische auto waar je een hoop plezier aan zult beleven,

Eenmaal het sleuteltje omdraaien en je bent verkocht!!!:D

succes met je zoektocht!!!!:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Chris,

ik zou zelf voor de V8 gaan net even iets leuker en mooier geluid.

een tip van mijn kant is koop een wagen waar je een goed gevoel bij heb.

betaal niet de hoofdprijs je krijgt toch de eerste paar maanden flinke kosten......dat is niet alleen als je een Jeep koopt maar vaak bij elke auto.

en je moet geluk hebben. ik heb 5 maanden geleden ook een GC v8 gekocht niet de mooiste maar voor weinig geld. En steeds doe ik een beetje er aan sleutelen om hem goed te krijgen, en naar min zin te maken.

maar let vooral op

a. De visco (8tjes draaien)

b. het schakelen van de automaat

c. de bandjes (zijn toch 100 euro per stuk)

d. geluid van de Difs

e. hoe het onderhoud is geweest

f. Welke electrice dingetjes het NIET doen zoals Airco, electrice ramen, stoel verwarming, geheugen instellingen, electrische antenne, achter ruitenwisser, VIC, enz enz.

maar denk alles is te maken dus als de prijs goed is...............:wub:

Groeten en succes

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

Thnx voor de vele reacties ! Maar voor ik een jeep kan kopen moet ik eerst mijn eigen auto verkopen. En ik heb ook een beperkt budget tenzij ik een hoofdprijs wil in de staatsloterij (maar dat zal wel niet) Maar ik ben blij dat ik als ik vragen heb dat ik hier altijd terecht kan.

Maar als ik er een heb gekocht dan zijn jullie de eerste die het horen dan dan kom ik ook op een van de meetings

Groeten Chris

PS met de zoektocht gaat zeker wel lukken !!! (ben elke dag aan het kijken op internet :wub::blush::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...