Spring naar bijdragen

RTI Ramp


Recommended Posts

Hoi,

Zondag heeft de jeepclub de RTI ramp staan om de flex van je jeep te testen. Nu zit ik te zoeken hoe je dat nou moet uitrekenen.

Dit heb ik gevonden:

http://www.jeepfan.com/tech/rti-tech.php

Hier zeggen ze: de aftand (maakt volgens mij niet uit in cm of in inch) die je op de ramp hebt afgelegt gedeeld door de wielbasis (inch of cm) x 1000.

Maar dat is op een ramp van 20graden, is de ramp van JCN ook 20 graden?

Of heeft JCN zelf een formule voor de ramp?

dus b.v. 100cm erop gereden met TJ wielbasis 237 cm wordt:

100:237x1000= RTI score 422

graag jullie comentaar!

rch-rtiramp.jpg

bewerkt door Bartman
maat wielbasis aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn bepaalde Ramps, met bepaalde graden, ik dacht dat JCN er 1 had van 24 graden

toen deze is gemaakt heeft JCN ook de bijhorende formule opgezocht.

zelf met tj kwam ik boven de 1000 uit:D

Als goed is staat deze formule ergens genoteerd bij JCN

Ik ben heel benieuwd naar die formule, volgens mij heeft die 20 of 24 graden wel degelijk invloed op de uitkomst van de score. Maar in geen enkele formule kom ik die tegen....:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk wel of de formule ook rekening houdt met de breedte van de wagen; een bredere wagen haalt gemakkelijker een hogere RTI score!

Een wagen met schroefveren zal ook wat makkelijker een hogere score halen als een auto met bladveren maar daar pas je de formule niet op aan.

Als je voor vanalles een aangepaste formule gaat maken krijgt iedereen dezelfde score.....en dat is volgens mij niet de bedoeling:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wagen met schroefveren zal ook wat makkelijker een hogere score halen als een auto met bladveren maar daar pas je de formule niet op aan.

Als je voor vanalles een aangepaste formule gaat maken krijgt iedereen dezelfde score.....en dat is volgens mij niet de bedoeling:unsure:

Jeepee, heeft gelijk, want ik kom met 3" verhoging en 33'ers bijna even ver als een tj met 6,5" verhoging en 38'ers, maar als de tj met 6,5" verhoging nu 33'ers er onder doet komt die bijna 2x zo ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neej, zit verschil in

Tis toch niet zo moeilijk om die ramp gewoon op 20 graden te zetten??

Of je graaft 'm in of je zet er ff de slijptol in...

Ik vind wel dat 20 niet heel veel is maar toch..

En waarom meten ze niet gewoon de uitslag totaal??

Volgens mij is dat alles wat teld?:wacko:

Of heb ik 't nu mis??

post-1688-12873021760614_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis toch niet zo moeilijk om die ramp gewoon op 20 graden te zetten??

Of je graaft 'm in of je zet er ff de slijptol in...

Ik vind wel dat 20 niet heel veel is maar toch..

En waarom meten ze niet gewoon de uitslag totaal??

Volgens mij is dat alles wat teld?:wacko:

Of heb ik 't nu mis??

Heb even in de geschiedenis van JCN gekeken en heb ik de wielbasis gevonden van de auto's en de formule:D, blijkbaar is het gewoon

Lengte Wielbasis in mm : Afstand op de ramp in mm * 1000 = RTI score:)

ff wat documenten.

[ATTACH]3827[/ATTACH]

[ATTACH]3828[/ATTACH]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...