Bartman Geplaatst March 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 (bewerkt) Hoi, Zondag heeft de jeepclub de RTI ramp staan om de flex van je jeep te testen. Nu zit ik te zoeken hoe je dat nou moet uitrekenen. Dit heb ik gevonden: http://www.jeepfan.com/tech/rti-tech.php Hier zeggen ze: de aftand (maakt volgens mij niet uit in cm of in inch) die je op de ramp hebt afgelegt gedeeld door de wielbasis (inch of cm) x 1000. Maar dat is op een ramp van 20graden, is de ramp van JCN ook 20 graden? Of heeft JCN zelf een formule voor de ramp? dus b.v. 100cm erop gereden met TJ wielbasis 237 cm wordt: 100:237x1000= RTI score 422 graag jullie comentaar! March 12, 2009 bewerkt door Bartman maat wielbasis aangepast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst March 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 er zijn bepaalde Ramps, met bepaalde graden, ik dacht dat JCN er 1 had van 24 graden toen deze is gemaakt heeft JCN ook de bijhorende formule opgezocht. zelf met tj kwam ik boven de 1000 uit:D Als goed is staat deze formule ergens genoteerd bij JCN Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 er zijn bepaalde Ramps, met bepaalde graden, ik dacht dat JCN er 1 had van 24 gradentoen deze is gemaakt heeft JCN ook de bijhorende formule opgezocht. zelf met tj kwam ik boven de 1000 uit:D Als goed is staat deze formule ergens genoteerd bij JCN Ik ben heel benieuwd naar die formule, volgens mij heeft die 20 of 24 graden wel degelijk invloed op de uitkomst van de score. Maar in geen enkele formule kom ik die tegen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst March 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 http://katy.tx4wd.org/tech/rtirampinfo.htm Hier nog een linkje, staat welke gradens er allemaal zijn. Gewoon bij Google intypen Ramp Travel Index Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst March 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 kijk wel of de formule ook rekening houdt met de breedte van de wagen; een bredere wagen haalt gemakkelijker een hogere RTI score! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 kijk wel of de formule ook rekening houdt met de breedte van de wagen; een bredere wagen haalt gemakkelijker een hogere RTI score! Een wagen met schroefveren zal ook wat makkelijker een hogere score halen als een auto met bladveren maar daar pas je de formule niet op aan. Als je voor vanalles een aangepaste formule gaat maken krijgt iedereen dezelfde score.....en dat is volgens mij niet de bedoeling:unsure: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst March 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 Een wagen met schroefveren zal ook wat makkelijker een hogere score halen als een auto met bladveren maar daar pas je de formule niet op aan.Als je voor vanalles een aangepaste formule gaat maken krijgt iedereen dezelfde score.....en dat is volgens mij niet de bedoeling:unsure: Jeepee, heeft gelijk, want ik kom met 3" verhoging en 33'ers bijna even ver als een tj met 6,5" verhoging en 38'ers, maar als de tj met 6,5" verhoging nu 33'ers er onder doet komt die bijna 2x zo ver. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 Ok, maar dan kunnen we dus met de 24 graden ramp van de JCN dus onze scores dus niet vergelijken met scores gemaakt op een 20 graden ramp die vaak gebruikt wordt, toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst March 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 Ok, maar dan kunnen we dus met de 24 graden ramp van de JCN dus onze scores dus niet vergelijken met scores gemaakt op een 20 graden ramp die vaak gebruikt wordt, toch? Neej, zit verschil in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Neej, zit verschil in Tis toch niet zo moeilijk om die ramp gewoon op 20 graden te zetten?? Of je graaft 'm in of je zet er ff de slijptol in... Ik vind wel dat 20 niet heel veel is maar toch.. En waarom meten ze niet gewoon de uitslag totaal?? Volgens mij is dat alles wat teld? Of heb ik 't nu mis?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Tis toch niet zo moeilijk om die ramp gewoon op 20 graden te zetten??Of je graaft 'm in of je zet er ff de slijptol in... Ik vind wel dat 20 niet heel veel is maar toch.. En waarom meten ze niet gewoon de uitslag totaal?? Volgens mij is dat alles wat teld? Of heb ik 't nu mis?? Heb even in de geschiedenis van JCN gekeken en heb ik de wielbasis gevonden van de auto's en de formule:D, blijkbaar is het gewoon Lengte Wielbasis in mm : Afstand op de ramp in mm * 1000 = RTI score ff wat documenten. [ATTACH]3827[/ATTACH] [ATTACH]3828[/ATTACH] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Waarom meten ze niet gewoon de hoogte vanaf de grond van 't hoogste wiel?? Dan heb je nix te maken met lengte en graden van de ramp.. En hoogste is altijd het zelfde..(behalve meters en feet..) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Waarom meten ze niet gewoon de hoogte vanaf de grond van 't hoogste wiel??Dan heb je nix te maken met lengte en graden van de ramp.. En hoogste is altijd het zelfde..(behalve meters en feet..) Ik heb geen idee, deze manier is leuker:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Eigenlijk zou je dan voor een correcte meting ook de wielbasis opnieuw moeten meten zodra het voertuig de ramp op gaat. Bij sommige auto's veranderd de wielbasis ivm de verbouwing van hun jeep wel eens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Eigenlijk zou je dan voor een correcte meting ook de wielbasis opnieuw moeten meten zodra het voertuig de ramp op gaat. Bij sommige auto's veranderd de wielbasis ivm de verbouwing van hun jeep wel eens Is helemaal waar, maar ach we hebben ook een 24 graden ramp dusss;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Is helemaal waar, maar ach we hebben ook een 24 graden ramp dusss;) Idd, en als wij onderling vergelijken, maakt de hellingshoek niet uit. /me is benieuwd naar de RTI van de CJ7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 /me is benieuwd naar de RTI van de CJ7 ? /me is ook benieuwd naar jou CJ5! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 ?/me is ook benieuwd naar jou CJ5! /me is bang redelijk onderaan het klassement te komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 ?/me is ook benieuwd naar jou CJ5! Met de 5 heb ik al gedaan tijdens JeepCamp, drom nu met de 7:yes: [note] RTI certificaat opzoeken [/note] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Toen op Erm had ik net de nieuwe veren eronder, wel leuk om te zien of het nu anders is geworden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 scores dus zondag avond allemaal ff posten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2009 scores dus zondag avond allemaal ff posten! RTI score: 1096. Wrangler YJ. Bladveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst March 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2009 RTI: 520 Grand Cherokee '98. Standaard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2009 RTI: 922 TJ met Rubicon 2" BugetBoost:blink: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst March 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2009 RTI score: 1096.Wrangler YJ. Bladveren. Zelfde met hier met 3'' rockcrawl set van Rancho:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.