throttle happy

Forum member
  • Aantal bijdragen

    423
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

throttle happy last won the day on June 12

throttle happy had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

17 Good

Over throttle happy

  • Verjaardag 09/08/1973

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zutendaal Belgie
  • Interests
    vraag en je krijgt antwoord...

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-6
  • Bouwjaar
    1976
  1. Maak niet uit,3bak of 4bak: de hoogste versnelling is altijd 1/1overbrenging...of als je een6cilinder rijdt zou je een Wrangler AX15 kunnen proberen met adapter voor dana300 tussenbak(denk niet dat er adaptor's zijn voor Dana20) maar dan wordt het nog duurder en ingewikkeld...
  2. Neen.ik vermoed dat uw tussenbak een dana20 is en daar kan je een overdrive voor kopen.dat is een klein versnellingsbakje dat je achter tegen de tussenbak schroeft ter hoogte van de uitgang van je hoofdvak.dit versnellingsbakje heeft een overbrenging die 20%sneller sneller is...het mooie is dat je dit in elke versnelling kunt schakelen van de hoofdvak... Dus bevoordeeld 2de versnelling gaat goed maar 3de is te groot,dan kan je 2de rijden+ overdrive...
  3. http://hermtheoverdriveguy.com/overdrive-types-2
  4. Persoonlijk vind ik het goed meevallen...in de Nekaf motorruimte is behoorlijk wat plaats... Ik gebruik wel altijd een ander stuurhuis die op de chassis-nummer bevestigd word en de stuurstang hoger komt...
  5. Geen opkopers over de vloer gehad??
  6. Een Dauntless V6 was vroeger een optie...veel mensen steken er de 4.3 V6 van Chevrolet in...de V8 gaat ook...de compactste V8 is de Ford 289/305 (5liter) motor...ik had die in mijn Willy's Jeep steken...ook is investeren in een beter stuurhuis,schijfremmen en een overdrive nuttig als je een krachtigere motor steekt... maximum 33" banden zonder sperren voor de orginele assen...
  7. Ik heb een Jeep m38a1 staan met voor en achter schijfremmen opgebouwd.ik verkoop deze set assen voor 500€.
  8. Mijn CJ5 en Willys liepen bijde 160km/u op 35" wielen zonder rare kuren...Stuur schudde zelfs nog niet tegen topsnelheid... Maar het geheel moet wel kloppen dus: alles spelingsvrij houden.de vooras moet de juiste hoek aanhouden,net zoals met een standaard wagen.geen te lange schackles wat het 'zwadderen' bevorderd enz... Ik ben wel voorstander van wagens bouwen met minimale veringlift maar toch maximale veer-uitslag . Dit om de wagen zo stabiel mogenlijk te houden...(ik rij graag hellingen ) Trouwens,mooie Wrangler met spring-over-axle vering.
  9. .
  10. Veel benzine-wagens hebben tegenwoordig een electrische vacuümpomp. Bv.Volvo's hebben een Hella-vaciumpomp. Dit plaatsen op je CJ is eenvoudig. Best in combinatie met het vaciumvatje en een drukschakelaartje zodat de pomp niet continu moet lopen...
  11. In België mag het loopvlak niet buiten de spatborden komen volgens de wet. Hoe tolerant de politie is,hangt af van politiezone tot politiezone... De Wrangler op de foto kan je op verschillende manieren zo laten uitzien... Bv.4" vering en de 33" banden...Maar je kan ook 2" vering nemen met een body-lift erbij...Of zoals vroeger veel werd gedaan: orginele bladveren met een add-a-leaf extra per pakket +langere 'veerhangers' (geeft een 8cm verhoging)en een serieuse body-lift... 33"ers ging nog met de orginele gearing maar de 5de versnelling was voor op de snelweg als het vlak was...Ofwel een set 2.5-assen onder de Jeep steken ...
  12. Super! Ben al een tijdje aan't uitkijken naar 35" banden voor 17" velgen...
  13. Ik denk dat veel Jeep-liefhebbers zich dit afvragen.... 3grote evenementen op hetzelfde weekend... Een beetje samenwerking en 3verschillende data zou voor ieder fijner zijn...
  14. http://hermtheoverdriveguy.com Je kan die gemakkelijk zelf monteren.is niet moeilijk.
  15. .