Spring naar bijdragen

Tube Fenders


Recommended Posts

Zoals sommigen wel weten, sta ik bekend om de Bushwackers er af te rijden vooral voor. Nu zit ik met het Idee om Tube Fenders op de TJ te maken. Mijn ideeen zitten alleen bij de voor fenders achter wou ik zo laten.

Er zijn wat vragen daar bij.

- Mag dit wel in Europa

- Bestellen is duur voor een stuk ijzer, goedkopere opties?

- Er zijn veel verschillend modellen, maar zijn dit allemaal Bolt-on of moet er ook gelast worden?

- Moet je een Knipperlicht aan de voorkant hebben?

Mvg Kenneth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan een lampje in je buis verwerken voor een knipperlicht aan de zijkant.

(Dit is een Xenon Flatfender.)

xenon_tubular_flares_fr.jpg

Alleen dan moet er nog een knipperlicht aan de voorkant van de auto.

Dat is op te lossen door een knipperlicht in de grill te plaatsen.

Hier voor kan je een CJ knipperlicht of een JK knipperlicht voor gebruiken, als je een rond knipperlicht wil.

l_f452cd54b98aa054751270c3812f971a.jpg

attachment.php?attachmentid=14488&stc=1&d=1191984711

Je kan je knipperlicht aan de voorkant ook op deze manier doen.

tj_tube_fender.jpg

Hopelijk heb je er wat aan.

Michiel:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ten eerste, bedankt voor info:)

even over het feit om andere spatborden te nemen. ik vind de bushwackers de mooiste spatborden die er zijn en als die van xenon of ander erop komen wordt de jeep helemaal een blokje

Het duitse idee van Steven spreekt mij wel aan want elke jeep die ik zie met tube fenders heeft een smalle bumber voor, met heb er nog nooit eentje gezien met een ARB Bumber en tube fenders. Volgens mij ziet het er niet uit, maar kan geen beeld hierbij krijgen.

Verder zijn die bushwackers 16 cm breed dus moet er voor de wet een fender van 6 inch aan komen. nu heb zitten er nog spacers achter de velgen maar als ik die weg haal moet ik dat achter ook doen en komen er achter dus ook nieuwe spatborden op.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ook even bij je apk station binnenlopen om te vragen wat hun er van vinden.

Bij mij lopen ze ook altijd de hele voorkant met een of andere mal af of ik wel aan de eisen voldoe ivm scherpe delen....:)

Ontopic: vind de xenon flat en tube bijde mooi...heb alleen nog vraagtekens bij het rijden op nat wegdek....hoog opspatten aan de voorkant ..uitwaaien over de Jeep..:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontopic: vind de xenon flat en tube bijde mooi...heb alleen nog vraagtekens bij het rijden op nat wegdek....hoog opspatten aan de voorkant ..uitwaaien over de Jeep..:)

Ik heb de Xenon flat en eigenlijk weinig last van opspattend water.

Ook in de bagger weinig last van opspattende modder.

De meeste bagger blijft onder de flare hangen :bye1:

Wat meespeelt, is dat de flares iets breder dan mijn huidige wielen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

met Tubefenders blijven hangen heb je veel meer schade

Zal deze ook aan zijn tube fenders zijn blijven hangen??:yes:

Untitled2.jpg

Untitled3.jpg

Het enige wat onderhand nog heel is aan deze jeep zijn de tube fenders.

Dus ze kunnen wat hebben.

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Die knaap is funny, heeft er meer kermis verlichting op zitten dan elke andere Jeep die ik ooit gezien heb. Voor tube fenders met een stap er in is Smittybilt het goed koopst. Je moet alleeen de lelijke crinkle paint er afschuren. Komt met een 3 of 4" flare. Anders Treks offroad, Genright en nog verschillende anderen.

meer dan genoeg keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het met de APK eis van aanwezigheid doorlopend spatbord? Tis zonde als de tubefenders erop zitten en je wagen wordt bij de APK afgekeurd omdat een apk keurmeester vind dat de voorste spatborden niet ver genoeg over je wielen heen gaan.

Misschien kan een belletje naar de RDW voor opheldering zorgen.

Vrachtwagens en bedrijfswagens ( busjes o.a. ) mogen wij niet apk goedkeuren als de spatborden niet doorlopen. Geen idee of dat bij geel kenteken voertuigen ook zo is.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...