Spring naar bijdragen

Regels t.a.v. Bull Bars


nkijkuit
 Share

Recommended Posts

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe bumber voor m'n JK. Ik heb een mooie gezien van ARB Nu maakt een Bull Bar (ofwel Lierbescherming) onderdeel uit van dit stuk ijzer. Ga ik hier problemen mee krijgen qua verbod op Bull Bars:huh:

Alvast bedankt voor het meedenken!

Nils

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe bumber voor m'n JK. Ik heb een mooie gezien van ARB Nu maakt een Bull Bar (ofwel Lierbescherming) onderdeel uit van dit stuk ijzer. Ga ik hier problemen mee krijgen qua verbod op Bull Bars:huh:

Alvast bedankt voor het meedenken!

Nils

Ga naar RDW.nl type rechtsbovenaan bullbar in.

Hij komt dan met een document,als je die opent en je scrollt wat pagina's naar beneden zie je de richtlijnen. Ik heb de link hieronder gezet.

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/D13A81BE-7BE8-4E47-9504-8434FD0F4AD7/0/RDWijzerseptember2007.pdf

Volgens mij als er ogen opzitten voor verstralers is het een lampenbeugel en mag het ook. Als je de RDW helpdesk belt helpen ze je goed hoor. Kan je rustig doen.

Succes! Vind de JK een gave bak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een ARB bumper zal het nog wel mee vallen, die zal eerder geaccepteerd worden dan een andere omdat een ARB geen gaten open laat tussen de bumper en het spatbord. het vormt ook nog mee met jeep.

Ken niet veel regels hier over

ARB bumper staat wel super mooi op een JK, wellicht wel aan de zware kant.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een ARB bumper zal het nog wel mee vallen, die zal eerder geaccepteerd worden dan een andere omdat een ARB geen gaten open laat tussen de bumper en het spatbord. het vormt ook nog mee met jeep.

Ken niet veel regels hier over

ARB bumper staat wel super mooi op een JK, wellicht wel aan de zware kant.

:whistle:

Als je twijfelt gewoon ff bellen met de RDW. Die antwoorden netjes en kom je zeker niet voor verrassingen te staan. Meestal wordt je doorverbonden met een keurmeester.

Hoezo zwaar? Ik heb Bestop voor+achterbumper van hard en dik staal, echt stevig! Des te minder bang onderweg met andere auto's :P. Fotootje van je voorbumper op Jeepforum plaatsen als je klaar bent!! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Dus mijn Jeep met NewYorker mag dus eigenlijk niet.... :bye1:

moa...ik weet niet van welk jaar je Jeep is.

:worshippy:

Op auto’s die na 24 mei 2007 aan het verkeer

deelnemen mag alleen een bullbar gemonteerd

worden als deze een Europese typegoedkeuring

heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Met enige vertraging (zie datum van eerste post in dit draadje), toch de "ARB beschermer" d'r op laten zetten (ja, ja, lui en weinig tijd).

Prima adresje trouwens: www.4x4onlineshop.nl in Zwanenburg (geen aandelen), stukkie goedkoper dan zelf uit de VS halen of in het bedevaartsoort Tiel.

Before & After foto's. De lak moet nog een beetje doffer worden en dan past tie prima bij de rest :wub: :

Before:

DSCF0324.jpg

After:

DSCF0330.jpg

En nu zit ik dus in de Jeep-val; er moet nog een lier op. Door het gewicht moet tie verhoogd worden. Dan zijn m'n velgen weer te klein, dus nieuwe banden/velgen. Dan moet er een andere achterbumper op. Nee, een Jeep is het middel tegen de recessie :)

Nils

bewerkt door nkijkuit
s-je vergeten..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Na het kapotslaan van de spaarvarkens van mijn bloedjes van kinderen, had ik eindelijk genoeg geld bij elkaar voor de nosejob: Warn lier en IPF lampjes op de nog lege ARB bumper geschroefd.

Natuurlijk hangt tie nu met de bak op de grond, maar ik vind het wel aardig gelukt. Nu wachten tot de kinderen weer genoeg gespaard hebben, en dan misschien een klein liftje ?!

Inbouwtijd lier: 45 minuten. Inbouwtijd 2 lampjes: een hele middag...

Nils

post-2703-1287302431118_thumb.jpg

post-2703-12873024312836_thumb.jpg

post-2703-12873024314738_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...