Spring naar bijdragen

interactief Excel / ActiveX-besturingselement


The Kick
 Share

Recommended Posts

Als ik een Excel bestand interactief maak en op m'n site zet, werkt dit prima.

Selecteren in de kolommen enz, zoals op de harde schijf.

Echter op de pc op m'n werk, waar ook XP enzo op draait, is de tabel niet zichtbaar en verschijnt de volgende tekst:

Als u deze webpagina interactief wilt gebruiken, moeten Microsoft® Internet Explorer 4.01 Service Pack 1 (SP1) of hoger en Microsoft Office XP Web Components zijn geïnstalleerd.

Voor zo ver ik weet draait dat allemaal op m'n werk, maar heb het idee het ActiveX-besturingselement geblokkeerd is.

Kan dit kloppen of heeft dat een andere oorzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit lees, krijg ik de indruk dat de melding van je PC komt, wat zou betekenen dat je de Web Components niet hebt.

Dat zou makkelijk te controleren moeten zijn met:

  1. On the Start menu, point to Settings, and then click Control Panel.
  2. Double-click Add/Remove Programs.
  3. In the Install/Uninstall list, select Microsoft Office XP Web Components,

Ikzelf heb ze bijvoorbeeld niet geinstalleerd staan, als ik bovenstaande instructies volg.

Als je ze wel blijkt te hebben, kan je eens naar je security settings kijken en daar wat mee spelen.

Wellicht dat het inderdaad iets met activeX is, wat geblocked wordt.

Je baas zal waarschijnlijk wat minder blij mee zijn als je met deze settings rommelt. :)

Mijn baas heeft in de firewall alles zo dichtgespijkerd dat ik de ANWB-routeplanner en Google-maps niet meer kan gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf heb geen probleem met het bekijken van een interactieve pagina.

Echter sommige pc's wel, wat dan aan de instelling of programma zal liggen.

Op mijn werk ben ik gebonden aan wat er op de pc draait, daar kan ik niks aan veranderen.

Ik kan daar ook geen programma's installeren.

Maar mijn vraag was : als ik een interactieve pagina op m'n website zet, dan zal dus niet iedereen deze kunnen openen.

Men zal dan zelf zijn instellingen aan moet passen of het benodigde programma moet installeren om deze te openen.

Mijn bedoeling is, om wat stukje data-base in een interactieve pagina op het net te zetten.

Hier een testje om te vragen of dit door iedereen te openen is:

http://www.thekick.nl/=testje/tabel.htm

Er zijn diverse mogelijkheden om een pagina interactief te maken, maar als niet iedereen dit openen kan moet ik maar eens op zoek naar een andere mogelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bedoeling is, om wat stukje data-base in een interactieve pagina op het net te zetten.

Hier een testje om te vragen of dit door iedereen te openen is:

http://www.thekick.nl/=testje/tabel.htm

Resultaat:

Als u deze webpagina interactief wilt gebruiken, moeten Microsoft® Internet Explorer 4.01 Service Pack 1 (SP1) of hoger en Microsoft Office XP Web Components zijn geïnstalleerd.

Maar goed, ik had al gezien dat ik de Web Components niet geinstalleerd heb :P

Tweede test:

Na toestemming om een ActiveX control te installeren, kan ik de sheet zien.

bewerkt door Raven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Resultaat:

Als u deze webpagina interactief wilt gebruiken, moeten Microsoft® Internet Explorer 4.01 Service Pack 1 (SP1) of hoger en Microsoft Office XP Web Components zijn geïnstalleerd.

Tweede test:

Maar goed, ik had al gezien dat ik de Web Components niet geinstalleerd heb :P

Na toestemming om een ActiveX control te installeren, kan ik de sheet zien.

Yep, van jou wist ik dat je die tekst zou krijgen.

Zullen wel meerdere zijn denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Resultaat:

Als u deze webpagina interactief wilt gebruiken, moeten Microsoft® Internet Explorer 4.01 Service Pack 1 (SP1) of hoger en Microsoft Office XP Web Components zijn geïnstalleerd.

Maar goed, ik had al gezien dat ik de Web Components niet geinstalleerd heb :P

Deze melding krijg ik ook, zowel in FF3 als in IE7 (icm Vista)

Ik heb office 2003 geïnstalleerd staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Firefox krijg ik de melding ook, maar lukt het installeren niet.

Onder IE kreeg ik bovenin zo'n soort melding van : 'de website probeert iets te installeren, mag dat?' of zoiets.

Na akkoord kreeg ik een spreadsheet waarin niets ingevuld stond bij de YJ van 1991 :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze melding krijg ik ook, zowel in FF3 als in IE7 (icm Vista)

Ik heb office 2003 geïnstalleerd staan.

Als ik in IE7 of Opera klik op de link "klik hier als u ..etc" krijg ik een vermelding naar een lokale harde schijf?

R:filesowcsetup.exe

Dat lijkt me niet goed.

Vandaar dat die link het niet doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn diverse mogelijkheden om een pagina interactief te maken, maar als niet iedereen dit openen kan moet ik maar eens op zoek naar een andere mogelijkheid.

Nu is het allemaal M$ afhankelijk zal ik met Linux dus nooit kunnen openen,

een .EXE, activeX, Virus!! waisda;).

Gr Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens MS : " Browsergebruikers moeten beschikken over Microsoft Internet Explorer 4.1 of hoger en een geldige licentie voor Microsoft Office om te kunnen werken met werkbladen. "

Tja ..... denk dat ik toch maar op zoek ga naar iets anders om tabellen interactief op het net te zetten.

Gewoon een tabelletje plaatsen, is ook niks aan.

Je moet er wel kunnen selecteren en vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn werk kan ik de tabel ook zien en gebruiken, nadat automatisch iets uit Office geinstalleerd word.

En dat terwijl we hier redelijk zwaar afgeschermd zijn tegen allerlei gevaarlijke zaken op internet, zoals routeplanners...

De testtabel is al een stuk uitgebreider.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn werk kan ik de tabel ook zien en gebruiken, nadat automatisch iets uit Office geinstalleerd word.

En dat terwijl we hier redelijk zwaar afgeschermd zijn tegen allerlei gevaarlijke zaken op internet, zoals routeplanners...

De testtabel is al een stuk uitgebreider.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. :wacko:

slechts één druk op de knop (bij mij dus) en de volledige tabel staat op het net

heb alle gegevens die bij de foto's staan allang verwerkt

btw, de meeste vakjes zijn (nog) leeg bij jou :bye1:

dat geldt voor vele members in het album

bij "Foto Plaatsen" staat een formuliertje dat je in kan vullen en naar mij kan sturen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...