jjvroom Geplaatst December 20, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2008 Inderdaad, de turbo is als 1e vervangen. Gisteren belde de garage: telefonisch werd me min of meer een nieuwe aangeboden! Een groene. Of een witte. Of een Dodge. Helaas heb ik een zwarte en wil ik graag weer een zwarte terug. Ik word weer gebeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2008 Oh, dat klinkt als een zéér nette oplossing! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2008 Ligt er aan wat voor een Dodge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2008 Een Jeep vervangen door een Dodge.... Dat is "not done", Evert ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2009 -schop- Paar weken verder... nieuw jaar, nieuwe kansen.. En??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jjvroom Geplaatst January 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 Deze week in Arnhem op bezoek geweest. Verkoop beloofde mij nogmaals een nieuwe auto:yes:. Zij zoeken in het bestaande aanbod in Nederland voor modeljaar 2008 en hebben momenteel alleen een witte en groene. Een optie die ze aangaven is om als de Limited niet meer op voorraad is een Sport te leveren en alle opties in te bouwen. Jammer is dat leer niet in de Sport zit, dus dat moet allemaal handmatig om de stoelen gezet worden. Heeft een van jullie ervaring met leerbekleding achteraf in de auto in vergelijking met leer 'af fabriek'? De garage vindt het bestellen van een hele nieuwe een stap te ver gaan. Volgens hen was de limited nu de 'limited adventure' geworden en was die 6000 euro in prijs gestegen. Leek me sterk en op de site van jeep is dat ook niet terug te vinden in de prijslijst. Sterker nog: 1000 euro's goekoper. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst January 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 Gewoon ook opvragen bij andere dealers. Er later leer in laten zetten lijkt me geen goede optie en erg duur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jjvroom Geplaatst January 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 Waarom is leer er achteraf inzetten geen goede optie? De dealer betaalt . Of is de kwaliteit slechter / ziet het er niet uit / kun je de auto later niet meer makkelijk verkopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst January 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 Een Sport ombouwen naar een Limited is een hele operatie! De nieuwprijs van de Limited is €2717,- meer dan de Sport, zo'n ombouwklus zal voor de dealer ongetwijfeld duurder zijn dan een Limited meegeven... Aub, de standaardopties van de Sport tegenover die van de Limited. Heb ff de extra dingen van de Limited dikgedrukt. Sport: Afdekhoes bagageruimte Afstandsbediening voor centrale portiervergrendeling en instapverlichting Airbags voor bestuurder en bijrijder, meertraps Airco met handmatige temperatuurregeling (alleen bij dieselmotor) AM/FM stereoradio met cd-speler en bedieningsknoppen voor cd-wisselaar Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar Binnenspiegel met dag/nachtstand Brandstoftank 51,1 liter Brandstoftank afsluitbaar Compact reservewiel Electronic Stability Program (ESP); Electronic Roll Mitigation, Brake Assist System en All-Speed Traction Control Elektronisch Voertuig Informatie Center (EVIC); weergave van kompas en buitentemperatuur en programmeerbare functies voor o.a. radio Flexible Seating Group: kuipvormige voorstoelen, plat neerklapbare bijrijdersstoel, neer- en wegklapbare 60/40 deelbare achterbank Freedom-Drive I™ actieve fulltime vierwielaandrijving met inschakelbare LOCK Grille in carrosseriekleur Handgrepen; twee voor, twee achter Luchtfilter voor cockpit Luidsprekers, vier stuks Onafhankelijke wielophanging; voor MacPherson veerpoten, achter multilink Portiervergrendeling elektrisch bedienbaar en snelheidsafhankelijk Ruiten elektrisch bedienbaar, met tiptoets aan bestuurderskant Ruitenwissers met variabele interval Schijfremmen met ABS op alle wielen Sentry Key® startonderbreker; anti-diefstalsysteem met twee gecodeerde sleutels Spiegels elektrisch verstelbaar, inklapbaar Stoelbekleding met YES Essentials® vuil- en geurwerende, antistatische bekledingsstof in bijpassende kleur Stuurkolom verstelbaar in hoogte Tandheugel stuurinrichting met bekrachtiging Tankdop afsluitbaar Uitneembare oplaadbare lamp/zaklantaarn UltraFloor™ paneel, uitneembaar en afwasbaar Windowbags voor extra bescherming bij botsingen van opzij Zonwerende ruiten Zwarte dakreling Limited: Afdekhoes bagageruimte Afstandsbediening voor centrale portiervergrendeling en instapverlichting Airbags voor bestuurder en bijrijder, meertraps Airco met handmatige temperatuurregeling AM/FM stereoradio met cd-speler en bedieningsknoppen voor cd-wisselaar Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar Binnenspiegel met dag/nachtstand Brandstoftank 51,1 liter Brandstoftank afsluitbaar Cruise Control Electronic Stability Program (ESP); Electronic Roll Mitigation, Brake Assist System en All-Speed Traction Control Elektronisch Voertuig Informatie Center (EVIC); weergave van kompas en buitentemperatuur en programmeerbare functies voor o.a. radio Flexible Seating Group: kuipvormige voorstoelen, plat neerklapbare bijrijdersstoel, neer- en wegklapbare 60/40 deelbare achterbank Freedom-Drive I™ actieve fulltime vierwielaandrijving met inschakelbare LOCK Grille in carrosseriekleur Handgrepen; twee voor, twee achter Lederen bekleding Luchtfilter voor cockpit Luidsprekers, vier stuks Luxe vloermatten voor en achter Mistlampen in voorbumper, halogeen Onafhankelijke wielophanging; voor MacPherson veerpoten, achter multilink Portiervergrendeling elektrisch bedienbaar en snelheidsafhankelijk Ruiten elektrisch bedienbaar, met tiptoets aan bestuurderskant Ruitenwissers met variabele interval Schijfremmen met ABS op alle wielen Sentry Key® startonderbreker; anti-diefstalsysteem met twee gecodeerde sleutels Spiegels elektrisch verstelbaar, inklapbaar Stoelbekleding met YES Essentials® vuil- en geurwerende, antistatische bekledingsstof in bijpassende kleur Stuurkolom verstelbaar in hoogte Stuurwiel met leder bekleed, met audiobediening Tandheugel stuurinrichting met bekrachtiging Tankdop afsluitbaar Uitneembare oplaadbare lamp/zaklantaarn UltraFloor™ paneel, uitneembaar en afwasbaar Verwarmbare voorstoelen met verstelbare lendensteun Volwaardig reservewiel Windowbags voor extra bescherming bij botsingen van opzij Zilverkleurige dakreling Zilverkleurige zijprofielen Zonwerende ruiten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 Hoewel dit nog niet is opgelost ziet het ernaar uit dat dit wel een dealer is zoals een dealer hoort te zijn. En Kien zoals ik Kien heb leren kennen. Vaak zijn het de dealers die de complexe garantiegevallen moeten oplossen en even vaak gebeurt dit met slechts minimale ondersteuning en vooral zeer beperkte financiële bijdrage van de importeur, die immers geen binding met de klant heeft en alleen volume wil/moet maken. Mij valt op dat op dit forum vaak negatief wordt gesproken over dealers. Voor mij zijn het over het algemeen hard werkende ondernemers die in de klem zitten tussen importeur, leasemaatschappij en particulier. Dat ze het niet makkelijk hebben blijkt wel uit het feit dat ze op dit moment met bosjes omvallen. Vandaag las ik dat zelfs Alfa-Romeo-grootheid Sam van Lingen op kantelen staat. Hoewel ik zelf geen dealerbezoeker meer ben wens ik ze allemaal, en in dit geval Willem Kien met zijn team in het bijzonder, veel voorspoed. Carl Wienhoven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 Ik wil er absoluut geen dealer topic van maken, maar ben het wel met je eens Carl. ...al is het natuurlijk wel zo dat de meeste klanten van ze, met eventuele klachten, vaak ook hardwerkende mensen zijn die waar willen hebben voor hun geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jjvroom Geplaatst March 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2009 Jawel De piep is niet meer hoorbaar! Dat het wat meer moeite heeft gekost dan verwacht blijkt wel uit het volgende. Zoals vermeld kreeg ik een aanbod voor een andere auto. Bij nader inzien (tijdens een gesprek met het garagebedrijf) bleek echter wel dat ik mijn gemaakte kilometers als afschrijving moest zien en betalen. Nou, 15.000 km zou zo maar eens 3000 tot 4000 euro kunnen gaan kosten. Dus bijbetalen voor een piep die vanaf het begin hoorbaar was, terwijl er geen garantie was dat de nieuwe pieploos zou zijn. Geen optie dus. Het doorlopen van een arbitrageproces kon in totaal wel 6 maanden duren. Nog meer km's, nog meer kosten en... de hele vakantie in Zuid-Europa die piep in de oren. Laatste optie was een andere motor . Kien bood aan een motor uit een compass over te zetten. Deze motor had 9.000 km meer gelopen. Ik heb er in gereden, geen piep. Op de vraag of die 9.000 km dan ten gunste van mij verrekend zou worden werd er enig tegengas gegeven: er zou sprake zijn van service en geen garantie in dit geval. De piep viel immers binnen de toegestane normen die fabriek en importeur gesteld hadden. Volgens de garage had de importeur met een decibelmeter de piep gemeten en was er niets aan de hand. Nee, hehe, niet hard, maar wel irritant... Maar goed, het resultaat telt. Op kosten van Kien zou de motor vervangen worden. Maandag de motor er uit bij de Compass, woensdag en donderdag plaatsing in de Patriot. Word ik vrijdag gebeld: uhm, motor past niet. Leuk weekend Maandagmiddag maar eens gebeld. De auto was net klaar en kon 'm komen halen. Vandaag, dinsdag geweest en enigszins zenuwachtig samen met iemand een blokje om gereden. Piep weg! Na deze constatering werd mij verteld dat dezelfde motor weer terug was gezet, maar dat er een pijpje aangepast was. Voor de techneuten: een ventura en iets met intercooler was losgehaald. Door de pijp hebben ze lucht geblazen en de piep was hoorbaar. Pip aangepast, teruggeplaatst en motor weer in de patriot gehangen. Kost wat tijd, een beetje een omweg, maar... YEHAA ... ik kan weer normaal op de snelweg sinds 7 maanden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2009 Mooi dat t uiteindelijk opgelost is.... Deze dealer verdient een dikke pluim!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2009 Mooi dat t uiteindelijk opgelost is....Deze dealer verdient een dikke pluim!!!! Inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2009 Op zichzelf netjes opgelost. Wel vraag ik me af waarom er niet meteen naar die leidingen gekeken is, en pas nadat er zoveel water door de rijn vloeide.... De hele motor proberen te vervangen voor een turbofluit is nogal wat.... Maar goed, het eindresultaat telt! Proficiat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jjvroom Geplaatst March 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Hoewel het allemaal soms erg traag ging (klacht 6,5 maand lang), is het uiteindelijke resultaat geweldig. Wel vraag ik me nog steeds af wanneer iets nou service of garantie is. Ik vond het typisch garantie, garage, fabriek en importeur service, want het viel wel mee. Dat Kien daarna toch op eigen kosten de motor wilde wiisselen is dan toch weer klasse. Maar 't blijft garantie.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Ik zou het ook als garantie zien, maar puur in theorie is er natuurlijk niks stuk. Net als je een erg vervelend zittende bestuurders stoel zou hebben. Het hoort niet, maar het is binnen een 'marge'. ..het is nu alleen de vraag wie de marge stelt. Het is netjes voor je opgelost, dus hoe het verder administratief is geregeld is bijzaak denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2009 (bewerkt) Wetende hoe veel importeurs met dit soort dingen omgaan kan ik me voorstellen dat de uitspraak 'geen garantie' betekent dat de importeur de deur dicht houdt en de dealer het probleem op eigen kracht (èn kosten!!) oplost. En dat noemen we terecht Service. Met een grote S. March 14, 2009 bewerkt door l'ours alpin typfoutje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.