Ogdak Geplaatst February 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2011 Thanks Heren. Looks good Otto, wanneer ga je met Je Grand Cherokee verder? Ben er nog nooit mee gestopt, staat een beetje op een laag pitje. Heb wel wat zaken in CAD getekend, die ik nog eens moet nalopen alvorens te laten snijden. Met 3 jeeps moet je nou eenmaal aandacht, tijd en budget verdelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2011 Met 3 jeeps moet je nou eenmaal aandacht, tijd en budget verdelen. vertel mij wat! Wel weer goed bezig Otto! Bushwackers vind ik persoonlijk ook heel mooi! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2011 (bewerkt) Hele mooie constructie zo en ziet er heel degelijk uit! NICE Bij mij kwam er nog 1 punt buiten budget , aandacht en tijd bij. Toestemming vrouw February 28, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2011 Toestemming vrouw Heb jij dat nodig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2011 De laatste handelingen aan de lierbumper voor het coaten. De zijkanten aan de achtekant moeten nog dicht, langleve de plasmasnijder. Hechten en aflassen, done. Vervolgens de schuurschijf ter hand genomen. Ongecoat eindresultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 12, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2011 Verder met het prepareren/monteren van de bushwackers achter. De originele "look". Uiteraard moet ook hier een deel van het blik wijken. Begonnen met TIG, stond iets te hoog, resultaat een gat. Uiteindelijk verder gegaan met MIG, ging toch wel beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 20, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 Verder met de bushwackers achter. De wielkast verruimt, vervolgens weer dicht gelast. Sierlijstje gepast en gaten gemaakt, vervolgens van de week het blanke materiaal nog bewerken. Zoals het er uit moet gaan zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2011 Afgelopen donderdag de ge-poeder-coate lierbumper weer opgehaald. Kon het niet laten meer heb 'm even op tafel gelegd. Het huis met de vrijloop bediening zodanig gedraait dat de bediening naar achter wijst. Heeft echter wel de consequentie dat hier ergens een gat moet komen. De grootste pons gepakt die ik heb. Vervolgens de "dimple die" gepakt om de rand om te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2011 Verder met het voorbereiden van de lierbekabeling, geperst, gesoldeerd en voorzien van krimpkous. Deze kabel gemonteerd, na liermontage kom je er anders niet meer bij. Vervolgens de lier gemonteerd, samen met het glijvenster. Dit schildje mag natuurlijk niet ontbreken. Uit PE as een paar afstandbussen voor de kentekenplaat bevestiging gemaakt. en gemonteerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst March 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2011 ziet er strak uit otto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2011 Het huis met de vrijloop bediening zodanig gedraait dat de bediening naar achter wijst. Heeft echter wel de consequentie dat hier ergens een gat moet komen. Houdt je de vrijloop bedienbaar? Bumper ziet er netjes uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2011 Waarom die bussen tussen de kentekenplaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 27, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2011 Thanks @allen Houdt je de vrijloop bedienbaar? Jep, altijd handig voor wanneer je een lang stuk lijn nodig hebt of tijdens onderhoud. Waarom die bussen tussen de kentekenplaat? De bussen zijn een fractie langer dan het uitsteken van de bovenste 2 inbussen, hierdoor kon ik de kentekenplaat er "vlak" overheen monteren op een niet kwetsbare(in het terrein) plaats. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 27, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2011 Vandaag verder met het monteren van de lierbumper. Een en ander op "bokjes" gezet, en een schema uitgeprint. Samen met Dennis, verder op hoogte gebracht, uiteindelijk met een spanbandje op z'n plaats getrokken De uitsparing voor de vrijloop, precies goed. Uiteindelijk een werkende lier, dus het touw er ook gelijk op. Plek voor de relais kast, alleen het aflezen van het niveau in het expansievat wordt iets lastiger Tot slot, voor vandaag een aangepaste "min"-pool Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2011 Netjes, gooi het schema nog niet weg , denk dat ik deze binnenkort ook nodig heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2011 Netjes, gooi het schema nog niet weg , denk dat ik deze binnenkort ook nodig heb Bij deze, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2011 Goed werk! fraaie bumper geworden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 20, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2011 Goed werk! fraaie bumper geworden! Thanks Fred, Heb de afgelopen periode niet alles meer bijgehouden, hier nog wat achterstallige zaken Nog wat bedrading van de lier Met 30 mtr. touw zit de trommel goed vol. De Fender Flare montage klaar. Montage van de RE HD TB, Het plakband is waar ik de TB heb moeten verbuigen. Omdat er onder de xj nog de standaard controlarmen zitten kwam ik net niet lekker uit. Zoals we afgelopen zondag de brabant toer hebben gereden. Tijd om de cross-member aan te pakken, deze heeft door met name het "steen" in Bilstain wel wat geleden. Waardoor de boel ook wat naar "boven" is gedrukt. Met de farm-jack een beetje in fatsoen proberen te trekken. Het onderste deel er afgeslepen. Plaat van 5mm dik komt er voor in de plaats, hier grof aan de maat. Bij komend voordeel, we winnen nog 2.5 cm bodemvrijheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 Ben weer enigzins achterop geraakt, tijd voor een update. Verder met de traverse, gaten om de mount onder de bak vast te kunnen zetten. Gestraald Eerste laag RX 5 voor de binnenkant. Inmiddels helemaal afgelast en met RX10 bewerkt. Gemonteerd Terug uit Sedan, afgezien van een vastgelopen rem op de heenweg weinig problemen gehad. Wel bleken de bumpstops achter te kort, aanpassen dus. Alles uit koker 50*70 Montage standaard aan de onderzijde naar de zijkant gebracht. Blindklinkmoeren Gelast en stootblok op z'n plek Ongeverfd gemonteerd, dit was de avond voor vertrek naar Furstenau In Furstenau is gebleken dat ze nog net een fractie te kort zijn. Dus voor Landgraaf nog even aanpassen en gelijk in de RX10. De lierbumper heeft overigens de eerste lierproef glansrijk doorstaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 Dat ziet er weer degelijk uit Otto, de gaten in het chassis heb je ze geboord of met de plasmasnijder gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 XJ looks good, the ZJ is wanting some love though Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 . Heb je nu nog een beetje veerweg over? .......en wat zit daar voor een klont op de veerbladen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 19, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2011 Dat ziet er weer degelijk uit Otto, de gaten in het chassis heb je ze geboord of met de plasmasnijder gemaakt. Thanks, Nee gewoon geboord 11 mm. Kon er goed voorkomen en de unibody is niet zo dik. XJ looks good, the ZJ is wanting some love though Thanks, I know, there are some parts on there way. Heb je nu nog een beetje veerweg over? .......en wat zit daar voor een klont op de veerbladen? De foto vertekend een beetje, onderkant stootblok naar bovenkant asbuis is ongeveer 10 cm. Die "klont" was een souvenir van Inor . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2012 Zo al een tijdje geen update meer in dit topic, moest maar eens wat verandering in komen. Heb al een tijdje een HP d30 in de tuin liggen om de LP d30 onder de xj te vervangen. Eerste upgrade is een 1 ton tie-rod set en tevens het "flippen" van de spoorstang tie-rods. Voordeel, geen y-steering meer maar een vaste spoorstang lengte. Doordat de spoorstang hoger komt, komt de stuurstang vlakker te liggen. Tot slot, minder kwetsbaar. Hierdoor moet echter ook de trackbar mount aan de as omhoog. Om de knuckle's fatsoenlijk om te boren een en ander in positie gebracht. Hier 1 van de 1 ton's(2233l) Er moet het een en ander wijken. De sway-bar mount, gecombineerde trackbar/stuurdemper -mount en de voorste rand van de schroefveer ziting. Paswerk Op maat boren van de 2233l voor de stuurstang opname. Een en ander op z'n plek. Laatste opboorwerk, pitman arm. Is overigens een zj exemplaar, net iets hoger dan een xj exemplaar. Gaat vermoedelijk wel de nodige moeite kosten om de huidige van de xj te lossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2012 Dat is weer een mooi staaltje werk, ik hoop binnenkort ook het tie-rod setje te ontvangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.