Spring naar bijdragen

Ogdak's Xj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Thanks Heren.

Looks good Otto, wanneer ga je met Je Grand Cherokee verder?

Ben er nog nooit mee gestopt, B) staat een beetje op een laag pitje.

Heb wel wat zaken in CAD getekend, die ik nog eens moet nalopen alvorens te laten snijden.

Met 3 jeeps moet je nou eenmaal aandacht, tijd en budget verdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder met het prepareren/monteren van de bushwackers achter.

De originele "look".

09032011141.jpg

Uiteraard moet ook hier een deel van het blik wijken.

12032011143.jpg

12032011144.jpg

12032011146.jpg

Begonnen met TIG, stond iets te hoog, resultaat een gat.

12032011147.jpg

12032011148.jpg

Uiteindelijk verder gegaan met MIG, ging toch wel beter.

12032011149.jpg

12032011150.jpg

12032011151.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen donderdag de ge-poeder-coate lierbumper weer opgehaald.

Kon het niet laten meer heb 'm even op tafel gelegd.

24032011179.jpg

Het huis met de vrijloop bediening zodanig gedraait dat de bediening naar achter wijst.

25032011180.jpg

Heeft echter wel de consequentie dat hier ergens een gat moet komen.

25032011181.jpg

De grootste pons gepakt die ik heb.

25032011182.jpg

25032011183.jpg

25032011185.jpg

Vervolgens de "dimple die" gepakt om de rand om te zetten.

25032011186.jpg

25032011187.jpg

25032011188.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder met het voorbereiden van de lierbekabeling,

geperst, gesoldeerd en voorzien van krimpkous.

Deze kabel gemonteerd, na liermontage kom je er anders niet meer bij.

25032011189.jpg

25032011190.jpg

Vervolgens de lier gemonteerd, samen met het glijvenster.

25032011191.jpg

Dit schildje mag natuurlijk niet ontbreken.

25032011193.jpg

Uit PE as een paar afstandbussen voor de kentekenplaat bevestiging gemaakt.

26032011200.jpg

en gemonteerd.

26032011201.jpg

26032011202.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @allen

Houdt je de vrijloop bedienbaar?

Jep, altijd handig voor wanneer je een lang stuk lijn nodig hebt of tijdens onderhoud.

Waarom die bussen tussen de kentekenplaat?

De bussen zijn een fractie langer dan het uitsteken van de bovenste 2 inbussen,

hierdoor kon ik de kentekenplaat er "vlak" overheen monteren op een niet kwetsbare(in het terrein) plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag verder met het monteren van de lierbumper.

Een en ander op "bokjes" gezet, en een schema uitgeprint.

27032011203.jpg

Samen met Dennis, verder op hoogte gebracht,

27032011204.jpg

uiteindelijk met een spanbandje op z'n plaats getrokken

27032011205.jpg

De uitsparing voor de vrijloop, precies goed.

27032011206.jpg

Uiteindelijk een werkende lier, dus het touw er ook gelijk op.

27032011207.jpg

Plek voor de relais kast, alleen het aflezen van het niveau

in het expansievat wordt iets lastiger

27032011208.jpg

Tot slot, voor vandaag een aangepaste "min"-pool

27032011209.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Goed werk! fraaie bumper geworden! :thumbsup:

Thanks Fred,

Heb de afgelopen periode niet alles meer bijgehouden, hier nog wat achterstallige zaken

Nog wat bedrading van de lier

29032011210.jpg

29032011211.jpg

Met 30 mtr. touw zit de trommel goed vol.

29032011212.jpg

De Fender Flare montage klaar.

12042011260.jpg

Montage van de RE HD TB, Het plakband is waar ik de TB heb moeten verbuigen.

Omdat er onder de xj nog de standaard controlarmen zitten kwam ik net niet lekker uit.

15042011261.jpg

Zoals we afgelopen zondag de brabant toer hebben gereden.

17042011263.jpg

Tijd om de cross-member aan te pakken, deze heeft door met name het "steen" in Bilstain

wel wat geleden. Waardoor de boel ook wat naar "boven" is gedrukt.

20042011264.jpg

20042011265.jpg

Met de farm-jack een beetje in fatsoen proberen te trekken.

20042011266.jpg

Het onderste deel er afgeslepen.

20042011267.jpg

20042011268.jpg

Plaat van 5mm dik komt er voor in de plaats, hier grof aan de maat.

Bij komend voordeel, we winnen nog 2.5 cm bodemvrijheid.

20042011269.jpg

20042011270.jpg

B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ben weer enigzins achterop geraakt, tijd voor een update.

Verder met de traverse, gaten om de mount onder de bak vast te kunnen zetten.

21042011271.jpg

21042011272.jpg

Gestraald

21042011273.jpg

Eerste laag RX 5 voor de binnenkant.

21042011274.jpg

Inmiddels helemaal afgelast en met RX10 bewerkt.

09052011294.jpg

Gemonteerd

09052011295.jpg

09052011296.jpg

09052011297.jpg

Terug uit Sedan, afgezien van een vastgelopen rem op de heenweg weinig problemen gehad.

Wel bleken de bumpstops achter te kort, aanpassen dus.

05062011305.jpg

Alles uit koker 50*70

IMG_4039.JPG

IMG_4040.JPG

Montage standaard aan de onderzijde naar de zijkant gebracht.

IMG_4041.JPG

IMG_4042.JPG

Blindklinkmoeren

IMG_4043.JPG

IMG_4044.JPG

Gelast en stootblok op z'n plek

IMG_4045.JPG

IMG_4046.JPG

Ongeverfd gemonteerd, dit was de avond voor vertrek naar Furstenau

IMG_4047.JPG

In Furstenau is gebleken dat ze nog net een fractie te kort zijn.

Dus voor Landgraaf nog even aanpassen en gelijk in de RX10.

De lierbumper heeft overigens de eerste lierproef glansrijk doorstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ziet er weer degelijk uit Otto, de gaten in het chassis heb je ze geboord of met de plasmasnijder gemaakt.

Thanks, Nee gewoon geboord 11 mm. Kon er goed voorkomen en de unibody is niet zo dik.

XJ looks good, the ZJ is wanting some love though

Thanks, I know, there are some parts on there way.

Heb je nu nog een beetje veerweg over?

.......en wat zit daar voor een klont op de veerbladen? :rolleyes:

De foto vertekend een beetje, onderkant stootblok naar bovenkant asbuis is ongeveer 10 cm.

Die "klont" was een souvenir van Inor :rolleyes: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Zo al een tijdje geen update meer in dit topic, moest maar eens wat verandering in komen.

Heb al een tijdje een HP d30 in de tuin liggen om de LP d30 onder de xj te vervangen.

Eerste upgrade is een 1 ton tie-rod set en tevens het "flippen" van de spoorstang tie-rods.

Voordeel, geen y-steering meer maar een vaste spoorstang lengte.

Doordat de spoorstang hoger komt, komt de stuurstang vlakker te liggen.

Tot slot, minder kwetsbaar.

Hierdoor moet echter ook de trackbar mount aan de as omhoog.

Om de knuckle's fatsoenlijk om te boren een en ander in positie gebracht.

IMG_4582.JPG

Hier 1 van de 1 ton's(2233l)

IMG_4583.JPG

IMG_4584.JPG

IMG_4585.JPG

Er moet het een en ander wijken.

De sway-bar mount, gecombineerde trackbar/stuurdemper -mount

en de voorste rand van de schroefveer ziting.

IMG_4586.JPG

Paswerk

IMG_4587.JPG

Op maat boren van de 2233l voor de stuurstang opname.

IMG_4588.JPG

Een en ander op z'n plek.

IMG_4589.JPG

Laatste opboorwerk, pitman arm.

Is overigens een zj exemplaar, net iets hoger dan een xj exemplaar.

Gaat vermoedelijk wel de nodige moeite kosten om de huidige van de xj te lossen.

IMG_4590.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...