Ogdak Geplaatst May 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 controleer even je speedsensor, deze wil bij een automaat nog wel eens roet in eten gooien, en ook het tandwiel hiervan even controleren Gaan we doen. Net nog weer even een rondje gereden, wat denk je geen centje pijn. Heb liever iets dat echt stuk is dan dit gejojo . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst May 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 Gaan we doen.Net nog weer even een rondje gereden, wat denk je geen centje pijn. Heb liever iets dat echt stuk is dan dit gejojo . Ja, dan kun je het tenminste fixen! Misschien heel stom, maar is de stekker van je TPS sensor nog goed? De mijne (is wel een paar jaar ouder) schiet heel af en toe een fractie los, en dan gaat de boel ook gek doen. @Utah: Ik weet dat niet alles altijd goedkoper is in de USA, maar het verschil tussen € 100 en $ 80, vind ik de moeite waard. Wellicht hier in NL even goedkoop te vinden, mijn opmerking is slechts een tip / advies. Net bij de Brezan een oliefilter gehaald, en die haal ik voor € 6,40 niet in de USA Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 TPS post ontvangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 TPS post ontvangen? Jup, was aan ene xj gericht , thanks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2010 En? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2010 En? Uh! ja . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Weer het een en ander op het gebied van de pendelende automaat in stand "D". Had er alweer een tijd niet naar omgekeken omdat het niet meer voorkwam, dat wil zeggen wanneer we de laatste maanden op pad waren reed ik steeds in automaat stand "3" i.v.m. caravan/JCN-kar. Recentelijk kwam het in Inor weer ter sprake en riep Karl, ga eens naar Startrans in Renswoude. Karl bedankt voor de tip, was zeer de moeite waard. http://www.versnellingsbakrevisie.com/ Dus onlangs zonder afspraak er heen, na een kwartiertje koffie kon mijn verhaal er even tussendoor. Allereerst verbazing, AW4 automaten hebben zelden problemen. Al vlot aan de computer, geen meldingen. Op pad met een specialist en aangesloten uitlees apperatuur, automaat in stand "D" en de provinciale weg op. Uiteraard doet de storing zich op zo'n moment niet voor, wat wel vlot werd opgemerkt, "wat trilt je rempendaal". Was mij nog niet eerder opgevallen. Wat wil nu het geval, het rempendaal bekrachtigd in ruststand de remlicht schakelaar. Op moment van remmen zorgt deze schakelaar voor onder andere het gaan branden van de remlichten maar ook voor het afschakelen van de cruisecontrol. Aangezien het pendel probleem zich tot op heden alleen voor heeft gedaan rijdend in stand "D" op de cruisecontrol. Is deze schakelaar wellicht de boosdoener. Via wat online onderdelen shops bleek dat in de ZJ dezelfde schakelaar zit, da's lekker makkelijk. Dus die van de ZJ in de XJ, wat denk je. Remlichten branden al met rempendaal in ruststand. Na beiden schakelaars vegeleken te hebben blijkt dat het beweegbare deel van de schakelaar bij een XJ ongeveer 5mm langer is dan die van de ZJ. Door al dat gepruts met die schakelaar viel mij op dat het rempendaal vanuit de ruststand nog wel een stuk omhoog kon, waarmee de remlichtschakelaar dus verder wordt ingedrukt. Mijns inziens nog een aanwijzing dat het vibrerende pendaal het euvel veroorzaakt. Hier een plaatje waar het zit, kan inmiddels "blind" de schakelaar demonteren. Recentelijk in een weekend ruim 300 km gereden, alles in "D" en met CC aan. Op het moment dat de bak daadwerkelijk in "D" stond met het linkervoetje het rempedaal "opgehouden" wat wel af en toe wat kramp veroorzaakte. Werdt echter goed gemaakt door het feit dat het probleem zich niet heeft voorgedaan. Heb eerdaags een donor remlicht schakelaar tot mijn beschikking, Ab alvast bedankt. Ander punt is natuurlijk dat die trilling er uit moet. Dus gister naar de bandenspecialist voor een uitlijn beurt, was geen overbodige luxe. Aansluitend op een alternative manier m'n banden gebalanceerd, waarom? Heb 1 wiel zonder lood en 2 wielen met verschoven lood. Ga voor het balanceren maar weer eens wat anders proberen, namelijk met 6mm BB gun balletjes. Volgend stuk is min of meer een How To. Het wiel met lood Lood eraf Onder de pers. Heb voor de hoeveelheid de tabellen op http://www.innovativebalancing.com/chart.htm gebruikt. In dit geval 5oz is 141.75 gr, voor het gemak afgerond op 150 gram. En hup in de band. bandenvet erop, en monteren maar. de loodoogst. Vanmorgen even test gereden, werd er niet vrolijk van. De vibratie bij 80 km zit er nog in, nu ook trillen bij +100. 't is even de vraag of er nu te veel of te weinig in zit. Vanavond even de remschijven op de draaibank om te kijken of ze nog recht zijn, viel me gister op dat ze aardig verkleurd zijn. Wordt vervolgd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Vanavond even de remschijven op de draaibank om te kijken of ze nog recht zijn, Balen, schijven zijn net te groot voor mijn draaibank . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Laat je banden balanceren met plak loodjes alleen aan de binnen kant van het wiel zou een makkelijkere oplossing zijn. BB's zullen het wiel alleen statisch balanceren en niet dynamisch. Je kan proberen een redelijk zwaar balanceer loodje aan de binnen kant van het wiel er op te zetten en dan kijken of het helpt werkte voor mij. Maakt niet echt uit waar je het op de velg tikt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2010 BB's zullen het wiel alleen statisch balanceren en niet dynamisch. Je kan proberen een redelijk zwaar balanceer loodje aan de binnen kant van het wiel er op te zetten en dan kijken of het helpt werkte voor mij. Maakt niet echt uit waar je het op de velg tikt Hou het even in gedachten, eerst even de remschijven diagnose afwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2010 Afgelopen vrijdag een nieuwe set schijven en blokken opgehaald. Wat denk je, ze passen niet, ze lopen net wel/niet tegen het stof/hitte schild aan. En raken het rubber van de tie-rod. Dus meten vanaf binnenkant flens, maar liefst een hoogte verschil van 5 mm. Dus googlen, bellen met de leverancier. Blijkt dat er vanaf '95 op de 4.0ltr XJ's met ABS dus 2 varianten schijven kunnen zitten. De meest ganbare schijf is 81.7 mm hoog, de wat mindere courante die ik nodig heb is 78.5 mm hoog. Dat is een verschil van 3.2 mm tel daarbij op dat de flens van de nieuwe schijf bijna 2 mm dunner is dan het origineel. Dat alles resulteert in het feit dat de binnenkant schijf ruim 5 mm dichter bij de ophanging komt, dat is teveel. Kan morgen een ander setje ophalen. Vandaag nog wel even een HD steering demper gemonteerd, die Ab nog over had. Vindt hem persoonlijk wel een beetje ongelukkig laag zitten maar even zien hoe dat afloopt. Zal op de weg geen probleem zijn, maar ja daar is ie niet voor. Morgen weer verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2010 Kun je m'n niet bovenop monteren? Beetje het beugeltje aan de diff aanpassen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2010 Kom ik klem te zitten met de stuurstang, als je dan links nog eens in veert is er nog minder plek. Zal nog eens kijken of ik hem op de originele mount aan de aszijde kan maken en dan naar de stuurstang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2010 Vandaag de juiste schijven opgehaald ondanks het feit dat ik pas afgelopen vrijdag middag het probleem voorlegde hadden ze vandaag de juiste in huis. Prima service. http://www.autopartsonline.nl Deze passen prima, ook al houdt nog niet over bij het rubber, net genoeg ruimte. Verse set blokken erop. Gauw even wezen testrijden. Zit nog steeds een kleine trilling in, net onder de 80km/h is echter wel een stuk minder dan voorheen. Ondanks de alternative manier van balanceren kon ik comfortabel 120km/h rijden. De remvertraging is een enorme verbetering, alleen dat is het al dubbel en dwars waardt. Eerdaags maar weer eens een lange afstand in "D" om te zien hoe de automaat zich houdt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2010 Otto deze thread zou je mischien wat inspiratie geven voor je ZJ http://www.myjeeprocks.com/forums/showthread.php?p=172271#post172271 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 Otto deze thread zou je mischien wat inspiratie geven voor je ZJhttp://www.myjeeprocks.com/forums/showthread.php?p=172271#post172271 Gebrek aan inspiratie heb ik niet!!!, anyway veelbelovend draadje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 Zoals reeds eerder in het mopper topic gemeld, afgelopen weekend geconfronteerd met een death wobble. Deze trad op rijdend in 2H met vermoedelijk een snelheid tussen de 50 en 60 km/h. Na van de schrik te zijn bekomen op het gemak verder met het stuur stevig in handen. Het overkwam me vervolgens nog een keer op een hobbelig stuk en nog een paar keer dat ik er bijna in raakte. S'avonds na pratend over het euvel riep JeePee, probeer eens te rijden in 4H. Zo gezegd zo gedaan de volgende morgen proefrit in 4H en bewust de hobbelige stukken weg op gezocht, geen last gehad. Is nu achteraf ook wel logisch. in 2H heb je als het ware een "geduwde vooras" (wielen willen naar buiten) bij de minste weerstand, lees bijvoorbeeld hobbels in het wegdek dan hebben de wielen de ruimte(speling in de compete voorwiel ophanging) om zijdelings te gaan klapperen, resultaat de beruchte DW. Rijden in 4H heb je een getrokken vooras(wielen willen door de aandrijving naar binnen) zolang de aandrijving voldoende belast is heb je weing last van de eventuele speling. Heb afgelopen zondag terug rijdend naar huis in 4H met 85 km/h 1 keer een bijna momentje gehad. Dat was op een stuk snelweg dat naar beneden liep waar vlak voor een brug een "wasbordje" lag. Dalend rijden is de belasting natuurlijk een stuk minder dan vlak rijdend met een caravan. Vandaag aan de slag om de veroorzaker op te sporen. Jeep op bokken en flink duwen en trekken aan de wielen met het stuur in het slot. Viel me al heel snel op dat het complete stuurhuis flink bewoog, de bovenste bout was "los" dan hou je 2 bouten onder over in combinatie met de hefboom werking van de pitman levert dit aardig wat ruimte(speling) op. Moest het nodige demonteren om er bij te komen, kon hem 2 a 3 slagen geven. En weer vast. Nu de voorkant er toch af lag, weer eens verder met de lierbumper gegaan. Uiteindelijk alles weer terug gebouwd, behalve de stuurdemper en maar eens gaan rijden in 2H. Voelde gelijk goed ben zowaar van de trillingen in m'n rempedaal af. Heb uiteindelijk snaar strak ruim boven de 120 km/h gereden. Bij terugkomst nog even m'n stuur recht gezet, is gezien bovenstaand verhaal wel logisch dat die scheef stond. Daarna nog even het midden stuk van de lierbumper afgelast. Al met al een nuttige dag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gunthercherokee Geplaatst August 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2010 ik had het probleem ook met mijn xj, het chassis waar het stuurhuis bevestigd staat was bij mij reeds doorgescheurd, heb dit dus helemaal verstevigd want dit is eigenlijk maar pisbakkenstaal, en vervolgens een stuur versteviging naar de andere zijde gebrach, zoals bij cj of wrangler Nadien geen enkele keer last meer van gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2011 Tijd voor een RE upgrade, verstelbare TB en bracket. TB Bracket op z'n plaats. TB bracket brace gemonteerd. Dat was het voor nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2011 Dat ziet er weer goed uit en vooral dat je nu de vooras weer mooi recht onder de XJ kan zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2011 goed dat je je stuurhuis weer hebt vast gezet. Het is een kwaal waar ze allemaal last van hebben, als je er niet snel genoeg bij bent, breekt de onderste bout af. Houdt het in de gaten; het gat is nu wat geruimd en de bout gaat weer loskomen! Zoals al gezegd heb je echt een stuurhuis klem nodig naar de andere zijde. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2011 Heb nog een steering brace op de ZJ zitten, even kijken of die 1 op 1 past. Anders maar een exemplaar maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 27, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2011 Wat te doen op een sneeuwdag als vandaag, heb nog een lierbumper in wording liggen De zijstukken inmiddels vastgezet Gedemonteerd, afgelast en onderhanden genomen met de schuurschijf. Steun voor de relais box, komt aan de steun van het koelwater reservoir. Vrij recentelijk voor een paar bushwackers gemonteerd, nu genoeg ruimte voor de 32" ers. Wordt vervolgd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2011 Dat ziet er weer strak uit, mooie bumper en die bushwackers staan ook heel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst February 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2011 Looks good Otto, wanneer ga je met Je Grand Cherokee verder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.