Raven Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 (bewerkt) Hoop dat 'tank-techniek' voldoende technisch is voor 'YJ (Wrangler) Technisch Forum' Ik heb meestal ruzie met de 'tankkraan?' als ik mijn YJ probeer vol te gooien. Door de kentekenplaat voor het tankgat, kan ik de kraan er niet goed in hangen en hij slaat dus om de haverklap af. Als de kraan ook nog eens reklame heeft, wordt het voldruppelen totdat ik genoeg heb om een ander benzinestation te bereiken. Het tankgat zit links en ik probeer dus altijd rechts van de pomp te staan. Vandaag moest ik noodgedwongen links gaan staan en ik kon hem redelijk probleemloos volgooien. Wat zijn jullie ervaringen, of best-practices, hiermee? July 1, 2008 bewerkt door Raven typo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 Is voor mij ook een bekend verschijnsel en moest regelmatig boos worden op een stuk metaal, maar heb nu een q 8 gevonden bij mij in de buurt waar ik er niet zo veel last meer van heb. Boos worden en flink wroeten werkt bij mij het beste. Bij mij zit een centimeter of 5 vanaf het gat naar binnen een klepje, en ik denk dat ie de vrije doorgang belemmerd waardoor de pomp denkt dat ie vol zit. of zoiets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 De 'nozzle' (ja, zo heet zo'n ding) is niet altijd even vrijgevig, dat klopt. Gelukkig is het geen jeepthing, meer merken hebben er last van.. nozzles zijn vrij universeel in ontwerp, dus je zal er altijd wel op momenten last van hebben. Niet helemaal begraven in je tankopening en een kwartslag draaien helpt bij mij. De lucht, die de benzine verplaatst, moet uit de tank kunnen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 dat wou ik zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 De 'nozzle' (ja, zo heet zo'n ding) is niet altijd even vrijgevig, dat klopt.Gelukkig is het geen jeepthing, meer merken hebben er last van.. nozzles zijn vrij universeel in ontwerp, dus je zal er altijd wel op momenten last van hebben. Niet helemaal begraven in je tankopening en een kwartslag draaien helpt bij mij. De lucht, die de benzine verplaatst, moet uit de tank kunnen.. Hehe, volgens mij ligt het wel aan dorstige auto's. Ik had het met mijn Maserati ook. Die wilde wel leeg, maar niet meer (zo snel) vol Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 Hehe, volgens mij ligt het wel aan dorstige auto's. Ik had het met mijn Maserati ook. Die wilde wel leeg, maar niet meer (zo snel) vol Zeker Shell willen tanken.. iets met een ander italiaans merk.. afstotingsverschijnselen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 niet te snel willen tanken dus niet helemaal inknijpen en ja iets draaien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst July 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 Draaien moet sowieso ( heb ook nog roostertjes om de achterlichten ) en met dat inknijpen is er een heel klein bereik waarin het redelijk gaat. Daar ben je dus zo uit met als resultaat dat hij afslaat. De ervaring van vandaag, de nozzle anders houden ( handvat naar rechts ) ga ik nog eens proberen. De tank is tenslotte gauw genoeg leeg Maar het blijkt wel dat dit een algemeen voorkomend euvel is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartdegrave Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 Ik had laatst geen probleem meer...... De kraan er helemaal recht in gestoken en hij ging volle kracht vol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 Mijn ervaring is dat je 'm bij de ene pomp er gewoon volledig in kan douwen en bij de volgende 'm een beetje terug moet trekken. bij de ander moet je 'm een kwart slag draaien.... Tja 't lijkt op iets anders maar voor beide geldt oefening baard kunst;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst July 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 (bewerkt) Tja 't lijkt op iets anders maar voor beide geldt oefening baard kunst;) Ah! Ik begrijp het! Oefenen, oefenen, oefenen... Oftewel vooral veel rijden zodat hij snel leeg is en dan weer tanken July 2, 2008 bewerkt door Raven Typo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Volgens mij worden er in dit topic 2 zaken door elkaar gehaald.. 1- Ontsnappende lucht die de pomp laat afslaan 2- Het vulpistool 90 graden gedraaid moeten houden om hem in de vulopening te kunnen krijgen en houden ( bij YJ's met kenteken onder het achterlicht) Het eerste geval is bij meerdere merken / typen auto's een probleem, en vaak op te lossen door het vulpistool wat minder ver in de vulopening te duwen. Het tweede is hardnekkiger. Ik heb er ook veel last mee, ongeacht het merk dat ik tank. Het pistool moet 90 graden gedraaid in de opening worden gestoken ( er is niet meer ruimte) en de pomp slaat steeds af. Een beetje " spelen" met meer / minder inknijpen en meer / minder insteken helpt wel wat, maar het blijft behoorlijk kud tanken. Sommigen geven het nummerbord een knik, waardoor hij verder geklapt kan worden. Het kan je echter wel een boete opleveren. USA formaat platen gaat ook, maar indien dat niet op het kentekenbewijs vermeld staat, is het ook verboden ( wel mooier ). Maar hoe dan ook: je probleem is er herkenbaar! *@#$$# Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Door het vulpistool 90 graden te draaien draait het het uiteinde van de nozzle in je vulslang zo dat de lucht er beter uitkan. Dus de 2 zaken die we door elkaar zouden halen is er bij mij 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Doordat je het vulpistool 90 graden draait, slaat hij bij onze YJ juist steeds af.... Als je het nummerbord demonteerd, kan het pistool " normaal" ingeschoven worden, en lukt het tanken wel goed. eigenlijk bedoelde ik met de 2 problemen: 1- Lucht die niet wegkan. (Common shit) 2- Nummerbord dat het tanken bemoeilijkt. (It's a YJ thing....) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Als de kraan ook nog eens reklame heeft, wordt het voldruppelen totdat ik genoeg heb om een ander benzinestation te bereiken. Bij mijn CJ7 hetzelfde probleem, zonder natuurlijk de neerklapbare kentekenplaat. Bij sommige kan je de reklame eraf schuiven, daarmee creëer je voor jezelf meer speelruimte. En voor mijn CJ is de procedure bij elk tankstation anders , maar ik heb hem altijd vol kunnen gooien. Soms zelfs te vol . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst August 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2008 Ik heb ondertussen meerdere malen getankt. Als ik de greep van het vulpistool naar het midden van de auto houdt, gaat het tanken bijna probleemloos, zelfs als er reklame op zit! Mijn tankdop zit links en ik hou dan de greep op 3 uur! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst August 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2008 Bij mijn CJ7 hetzelfde probleem... bij mijn CJ-7 ook da fenomeen, trek mij daar echter niks van aan. da minuutje langer tanken neem ik er graag bij...om dan weer met diene zalige Jeep te rijden.. Grts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.