Spring naar bijdragen

Probleemloos een YJ voltanken?


Raven
 Share

Recommended Posts

Hoop dat 'tank-techniek' voldoende technisch is voor 'YJ (Wrangler) Technisch Forum'

Ik heb meestal ruzie met de 'tankkraan?' als ik mijn YJ probeer vol te gooien.

Door de kentekenplaat voor het tankgat, kan ik de kraan er niet goed in hangen en hij slaat dus om de haverklap af. Als de kraan ook nog eens reklame heeft, wordt het voldruppelen totdat ik genoeg heb om een ander benzinestation te bereiken. :(

Het tankgat zit links en ik probeer dus altijd rechts van de pomp te staan.

Vandaag moest ik noodgedwongen links gaan staan en ik kon hem redelijk probleemloos volgooien.

Wat zijn jullie ervaringen, of best-practices, hiermee?

bewerkt door Raven
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is voor mij ook een bekend verschijnsel en moest regelmatig boos worden op een stuk metaal, maar heb nu een q 8 gevonden bij mij in de buurt waar ik er niet zo veel last meer van heb.

Boos worden en flink wroeten werkt bij mij het beste.

Bij mij zit een centimeter of 5 vanaf het gat naar binnen een klepje, en ik denk dat ie de vrije doorgang belemmerd waardoor de pomp denkt dat ie vol zit.:(:wacko:

of zoiets.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 'nozzle' (ja, zo heet zo'n ding) is niet altijd even vrijgevig, dat klopt.

Gelukkig is het geen jeepthing, meer merken hebben er last van.. nozzles zijn vrij universeel in ontwerp, dus je zal er altijd wel op momenten last van hebben.

Niet helemaal begraven in je tankopening en een kwartslag draaien helpt bij mij.

De lucht, die de benzine verplaatst, moet uit de tank kunnen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 'nozzle' (ja, zo heet zo'n ding) is niet altijd even vrijgevig, dat klopt.

Gelukkig is het geen jeepthing, meer merken hebben er last van.. nozzles zijn vrij universeel in ontwerp, dus je zal er altijd wel op momenten last van hebben.

Niet helemaal begraven in je tankopening en een kwartslag draaien helpt bij mij.

De lucht, die de benzine verplaatst, moet uit de tank kunnen..

Hehe, volgens mij ligt het wel aan dorstige auto's. Ik had het met mijn Maserati ook. Die wilde wel leeg, maar niet meer (zo snel) vol :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draaien moet sowieso ( heb ook nog roostertjes om de achterlichten ) en met dat inknijpen is er een heel klein bereik waarin het redelijk gaat.

Daar ben je dus zo uit met als resultaat dat hij afslaat.

De ervaring van vandaag, de nozzle anders houden ( handvat naar rechts ) ga ik nog eens proberen.

De tank is tenslotte gauw genoeg leeg :(

Maar het blijkt wel dat dit een algemeen voorkomend euvel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja 't lijkt op iets anders maar voor beide geldt oefening baard kunst;):bye1:

Ah! Ik begrijp het! Oefenen, oefenen, oefenen...

Oftewel vooral veel rijden zodat hij snel leeg is en dan weer tanken :(

bewerkt door Raven
Typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij worden er in dit topic 2 zaken door elkaar gehaald..

1- Ontsnappende lucht die de pomp laat afslaan

2- Het vulpistool 90 graden gedraaid moeten houden om hem in de vulopening te kunnen krijgen en houden ( bij YJ's met kenteken onder het achterlicht)

Het eerste geval is bij meerdere merken / typen auto's een probleem, en vaak op te lossen door het vulpistool wat minder ver in de vulopening te duwen.

Het tweede is hardnekkiger. Ik heb er ook veel last mee, ongeacht het merk dat ik tank. Het pistool moet 90 graden gedraaid in de opening worden gestoken ( er is niet meer ruimte) en de pomp slaat steeds af. Een beetje " spelen" met meer / minder inknijpen en meer / minder insteken helpt wel wat, maar het blijft behoorlijk kud tanken.

Sommigen geven het nummerbord een knik, waardoor hij verder geklapt kan worden. Het kan je echter wel een boete opleveren.

USA formaat platen gaat ook, maar indien dat niet op het kentekenbewijs vermeld staat, is het ook verboden ( wel mooier :().

Maar hoe dan ook: je probleem is er herkenbaar! *@#$$#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doordat je het vulpistool 90 graden draait, slaat hij bij onze YJ juist steeds af.... Als je het nummerbord demonteerd, kan het pistool " normaal" ingeschoven worden, en lukt het tanken wel goed.

eigenlijk bedoelde ik met de 2 problemen:

1- Lucht die niet wegkan. (Common shit)

2- Nummerbord dat het tanken bemoeilijkt. (It's a YJ thing....)

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de kraan ook nog eens reklame heeft, wordt het voldruppelen totdat ik genoeg heb om een ander benzinestation te bereiken. :lol:

Bij mijn CJ7 hetzelfde probleem, zonder natuurlijk de neerklapbare kentekenplaat. :blink:

Bij sommige kan je de reklame eraf schuiven, daarmee creëer je voor jezelf meer speelruimte.

En voor mijn CJ is de procedure bij elk tankstation anders :(, maar ik heb hem altijd vol kunnen gooien. Soms zelfs te vol :bye1:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...