87wrangler Geplaatst January 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2009 Voorontsteking staat meestal ergens rond de 8 graden. Dat kan van motor tot motor wat anders zijn, maar meestal is het 8. Heb je de ontsteking al eens gewoon afgesteld zoals voorgeschreven? En daarna je mengsel afgesteld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2009 (bewerkt) op 8 gr. loopt hij echt niet goed, en ik ben bij verschillende test kasten geweest om af te stellen, ik heb hem nu net weer bij gesteld op 16 gr. en laat hem daar verlopig maar even op staan. afstellen zoals voorgeschreven is tussen de 4 en 8 gr. maar dat gaat echt niet. January 25, 2009 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst January 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2009 op 8 gr. loopt hij echt niet goed, en ik ben bij verschillende test kasten geweest om af te stellen, ik heb hem nu net weer bij gesteld op 16 gr. en laat hem daar verlopig maar even op staan. afstellen zoals voorgeschreven is tussen de 4 en 8 gr. maar dat gaat echt niet. wij hebben onze 360 en nu ook de nieuwe 350 op het gehoor afgesteld. blokken lopen super. Wanneer wij de "voorschriften" volgenden liep ie ook niet goed... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2009 hoi steven heb jij de mogelijkheid om er een lamp op te zetten en te kijken hoeveel graden hij staat? en wat voor brandstof krijgt jouw motor ik heb gisteravond even de bougie's bekeken van het oude blok, maar die kwamen er wel erg wit uit, dit is ook een teken dat hij te vroeg staat volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst January 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2009 Once the engine is completely warmed up, disconnect your vacuum line from the distributor and plug the end of the hose. Bring your idle up to 1600 rpm. Loosen the distributor hold down clamp just a little. Using a timing light, turn the distributor whichever way is necessary to bring the timing to approximately 8 degrees BEFORE TDC. Tighten the hold down clamp. daarna vacuum weer monteren op onsteeking als dat goed staat kan het nog in klep afstelling en carbruteur zitten maar ontsteeking staat dan goed verkeerd afgestelde onsteeking kan grote gevolgen hebben op latere duur groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2009 (bewerkt) ga ik vanavond es met 1600 toeren kijken maar het lijkt mij dat ondanks je de vervroeger loskoppelt even goed met 1600 toeren je ontsteking wat gaat vervroegen ivm centrifugaal vervroeging, maar ik ga het proberen. ik vindt trouwens toch dat er een hoop afwijkende antwoorden zijn, ik lees op andere forums ook verschillende dingen, zo zou hij op gas zo'n 16gr. nodig hebben January 25, 2009 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2009 16 graden voorontsteking is veel hoor. Zeker ook ivm de kans op backfires! Bovendien lopen de temperaturen in de motor hoger op. "Mooi lopen" is een combinatie van mengsel en ontsteking. Bij afstellen van de ontsteking op 8 graden B TDC, zul je dus waarschijnlijk ook je mengsel moeten bijregelen. Ook handig om te bekijken: Zit je stroomverdeler op "ported" vacuum? In dat geval heeft hij stationair als het goed is géén vacuum. De afstelling van de gasklep is dan ook erg belangrijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2009 (bewerkt) hij geeft idd geen vacuum bij stationair, maar als ik hem tegen de 8 gr. afstel en zet mijn motor uit en daarna weer starten dan geeft hij juist een flinke knal om vervolgens niet meer te starten?? en de motor wordt ook warmer bij minder voorontsteking en die 1600 toeren dat wordt ook niks, kom ik trouwens ook nergens op internet tegen. wordt een lastig verhaal zo. January 25, 2009 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 backfire of klep blijft open staan of distributie staat niet op tijd ontsteeking niet goed of komt door snelle nokkenas kijk even op internet bij stockcar tuners die rijden allemaal met chevy motoren en snelle nokkenassen of bel even met need tuning in zeven huizen zuid holland die kan het je wel vertellen even google hoop dat je er wat aan hebt en hij weet het wel denk ik groeten http://www.garageneet.nl/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 nou vanochtend een usa garage hier in de buurt gebeld of ze tijd hadden om hem af te stellen, had even mijn verhaal uitgelegd, en toen zij die beste man, ow maar dat is presies zo als wij hem ook afstellen, wat je ook nog kunt doen is hem tot 3000 toeren laten draaien en dan op gehoor afstellen en dan zul je zien dat ie stationair best op 14 graden kan uitkomen, dit is geen probleem. ik zeg 3000 toeren!!!! zover kom ik nooit, dan doe je 2500, zo gezegd zo gedaan, dus ik laat hem lekker zo staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 nou vanochtend een usa garage hier in de buurt gebeld of ze tijd hadden om hem af te stellen, had even mijn verhaal uitgelegd, en toen zij die beste man, ow maar dat is presies zo als wij hem ook afstellen, wat je ook nog kunt doen is hem tot 3000 toeren laten draaien en dan op gehoor afstellen en dan zul je zien dat ie stationair best op 14 graden kan uitkomen, dit is geen probleem. ik zeg 3000 toeren!!!! zover kom ik nooit, dan doe je 2500, zo gezegd zo gedaan, dus ik laat hem lekker zo staan. 3000 toeren jij komt daar wel <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst March 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 Hoi Menno, Allereerst complimenten zoals je jou project laat zien, ik moet nog altijd foto's toevoegen. Ik ben net als jij met een soortgelijk project bezig, maar dan heb ik een gereviseerd blok gekocht en ben vervolgens alle oude onderdelen gaan schoonmaken en/of vervangen die herplaatst moesten worden. Ik liep op het laatst (tot een paar dagen geleden) ook continu tegen dat ontsteking en oliedrukprobleem aan. Stomtoevallig gewoon gaan draaien aan de ontsteking en de motor startte steeds beter en sneller en liep dus ook steeds beter stationair. Inmiddels nieuwe oliedruksensor geplaatst en blijkt dat al die tijd de druk goed was . Nu nog ff door de APK en een paar andere banden en een betere uitlaat en de mijne kan de weg weer op:B. MAAR even helemaal naar het begin van jouw project, ik wil nl mijn oude blok nu gaan reviseren (waarmee jij dus begon:)). Ik heb het idee dat ik alle bouten van bovenaf al heb losgedraaid maar krijg de koppen er met geen mogelijkheid vanaf (voor het demonteren van een motor ben ik een nitwit). Hoe kreeg jij dat voor mekaar want heb het idee dat dat bij jou een peuleschil was.... of ik zie natuurlijk iets simpels NIET:no: Kleppedeksels zitten alweer op het "nieuwe blok" maar dan.... groeten Wagoneer Only / Joost PS zie http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=11686 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 ff een paar flinke tikken met een kunststof hamer, en dan rondom verdeeld om de koppen. De boel zal gewoon aan elkaar geplakt zitten. Soms moet je zelfs aardig stevig slaan. Zorg wel dattie, als 'ie loskomt, niet valt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst March 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 maak het blok ook wat warm met een verf stripper. heb het zelfde gdn met mijn oli pan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jonge235 Geplaatst March 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 inlaat spruitstuk wel verwijderd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 (bewerkt) ik heb inderdaad zoals al gezegd met een grote rubber hamer langs de kanten van de koppen getikt, wel goed kijken of je alle bouten hebt los gehaald, en niet geheel onbelangrijk, ook op de juiste volgorde, je ziet op pagina 1 foto 4 de hamer nog liggen March 16, 2009 bewerkt door Menno nog wat tekst vergeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst March 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 maakt het uit in welke volgorde je de bouten los haalt?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 (bewerkt) ja, ik heb ze tegenovergestelde richting van aandraaien los gehaald, en toen na laten meten, en hoefde toen niet de koppen te laten vlakken, ligt er ook een beetje aan hoe lang het blok stil staat. misschien lul ik een beetje uit me nek, maar ik ben ook van adviezen uitgegaan, was voor mij ook de eerste keer. March 16, 2009 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 Gietijzeren koppen zijn er iets minder gevoelig voor, maar losdraaien in omgekeerde volgorde is nooit onverstandig. ( Dan moet je dat trouwens ook in fasen doen, en niet in één keer eruit draaien...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Hoi Menno en anderen, hmm, volgorde van losdraaien... alle bouten gingen redelijk makkelijk los en heb geloof ik gewoon van achter naar voor gewerkt (of andersom). Maar ik ben waarschijnlijk nog te voorzichtig met die rubber hamer:), volgens mij zijn van dit 27 jaar oude blok de koppen nog nooit losgehaald:blush:. Zal het eens gaan verwarmen en dan weer proberen. groeten Joost PS jouw Jeep rijdt weer zoals je wilt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Hoi Menno en anderen,hmm, volgorde van losdraaien... alle bouten gingen redelijk makkelijk los en heb geloof ik gewoon van achter naar voor gewerkt (of andersom). . Zal het eens gaan verwarmen en dan weer proberen. neen niet verwarmen om de koppen er af te krijgen :no: altijd koud van elkaar halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Hoi Menno en anderen,hmm, volgorde van losdraaien... alle bouten gingen redelijk makkelijk los en heb geloof ik gewoon van achter naar voor gewerkt (of andersom). Maar ik ben waarschijnlijk nog te voorzichtig met die rubber hamer:), volgens mij zijn van dit 27 jaar oude blok de koppen nog nooit losgehaald:blush:. Zal het eens gaan verwarmen en dan weer proberen. groeten Joost PS jouw Jeep rijdt weer zoals je wilt? als de bouten redelijk goed los gingen denk ik da die kop toch al eens los is geweest. als ik ene cillinderkop losdraai moet ik toch zeer veel kracht zetten. en met een rubbere hammer moet je er tegen de zijkant kloppen en niet er op he:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Niet verwarmen dus , ok was nog niet begonnen. Misschien ken ik m'n krachten niet als ik bouten los draai . ben er nagenoeg zeker van dat die koppen er nooit vanaf zijn geweest greetz Joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 (bewerkt) gewoon nog even doorzetten, tel je bouten eens, het moeten er 17 per kop zijn!! en ja mijn blok loopt als een zonnetje!!! beetje vreemd dat ik je bericht nu pas zie, terwijl je gister al gepost had. en van achter naar voor werken, zo werkt het dus niet, hier een link met onderaan de volgorde http://www.boxwrench.net/specs/chevy_sb.htm March 19, 2009 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst March 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2009 Hoi, Heb gisterenavond eens flink staan meppen op dat blok met een flinke rubber hamer (is geen chevy maar AMC360) en had alle bouten al los, maar uhhhh die koppen geven geen sjoege . De stoterstangen zijn eruit en die kleppen ook en zie geen enkele schroef/bout meer zitten. ik zie de pakkingen en krijg de neiging om met beitels te werk te gaan:ohmy:. Gaan we niet doen natuurlijk maar het zit wel errug vast hoor, morgen maar eens een flink blok hout ertegen en dan met moker te werk.... moet toch niet te moeilijk zijn anders gaat de hele revisie niet door:no: greetz Joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.