Spring naar bijdragen

Prins LPG inbouw gereed


 Share

Recommended Posts

Ik kwam vandaag rond 14.00u weer thuis uit Los Angeles en werd gelijk gebeld door Autogas Duiven, dat de Prins LPG VSI inbouw van de Jeep klaar was. Terplekke kreeg ik nog een uitgebreide uitleg over de werking en het tanken. Vervolgens samen met de verkoper/planner nog een proefrit gemaakt. Ik moet zeggen: in 1 woord FANTASTISCH! Totaal geen verschil tussen Benzine en LPG. Soepel stationair, vlotte acceleratie, Heerlijk!

Net even voor €35,-- getankt, wederom HEERLIJK!

Vervolgens nog even naar Duitsland geweest en even tot de begrenzer (200km/u) doorgetrokken, PERFECT! Hierna nog even stuk cruisen met 180, ook prima.

Kortom, ik ben super tevreden,

Met dank aan Autogas Duiven voor een supernette inbouw en prima service.

Greetz,

Ape

(nee ik heb geen aandelen bij Autogas duiven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De inbouw duurt normaal 3 dagen. Dit is inclusief kenteken-registratie, want in NL komt de LPG-registratie op de kentekenpapieren i.v.m. de wegenbelasting.

Ook moet net als bij de APK de auto na de inbouw aangemeld worden bij de RDW en kan dan voor een steekproef-keuring in aanmerking komen. Prins gas-systemen geeft verder 2 jaar garantie, die evt ook nog is te verlengen. Onderhoud is verder minimaal (gasfilter).

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb de Prins installatie in de auto,bijna zelfde ervaringen als Ape alleen

heb ik slechte bougies en kabels.Zijn gewoon aan vervanging toe en met benzine merk je er niet zo heel heel van maar met gas is dit gewoon gevoeliger.

Loopt vooral stationer wat minder soepel.

Maar ben het verder helemaal met Ape eens ,nette inbouw,goeie uitleg.

Wat betreft uitrekenen.Ben geen rekenwonder,maar als je 20.000 rijdt deel je door je verbruik,maal de literprijs benzine,doe je ook met gasprijs.en het verschil wegenbelasting verrekenen.

Dan zie je dat je het wel redelijk snel terugverdiend.(evt.je installatieprijs)

Ik denk dat de huidige installaties niet te vergelijken zijn met een aantal jaren terug.Bijna geen vermogenverlies,geen echt meerverbruik.en idd.geen extra onderhoud.

(en nee heb ook geen aandelen daar...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik rij al een paar jaar diesel maar wordt nu toch nieuwsgierig.

Heeft iemand wat meer info over V8 met gas. Wegen belasting c.q. verbruik, kan ik het eens gaan uitrekenen,,,,, of het voordelig is voor mij.

Ik betaal in Limburg 402 € per 3 maanden. Dit is 135 € ongeveer per maand. volgens mij is dit 40 € meer dan als ik op benzine zou rijden.

Ben erg tevreden over het rijden op gas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging vanmiddag na de gasinbouw mijn GC ophalen, maar helaas ze kregen hem niet aan de praat. Hij wil niet op benzine maar ook niet op gas lopen.

De startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan.

Wat ik wel vreemd vond dat de volt en de benzinemeter ook niet uitslaan.

Heb een Renault Kliko meegekregen, maarja mijn vrouw is daar niet blij mee.

Als de inbouw club er niet uitkomt zouden ze bij de dealer in Apeldoorn langs gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Startblokkering?:yes:

Ik ging vanmiddag na de gasinbouw mijn GC ophalen, maar helaas ze kregen hem niet aan de praat. Hij wil niet op benzine maar ook niet op gas lopen.

De startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan.

Wat ik wel vreemd vond dat de volt en de benzinemeter ook niet uitslaan.

Heb een Renault Kliko meegekregen, maarja mijn vrouw is daar niet blij mee.

Als de inbouw club er niet uitkomt zouden ze bij de dealer in Apeldoorn langs gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou das fijn...... wegenbelasting 402 op autogas? Op diesel ben ik 453 kwijt per kwartaal. Volgens de site autobelasting ben ik in zuid holland 393 per kwartaal kwijt....... op gas. Al zou het niet precies kloppen het ontloop elkaar niet zo.

Dan is er dus weinig verschil. Ik dacht altijd dat Gas nog duurder was, Hmmm. Dan wordt een V8 opeens leuk! :wub:

Als hij 1 op 4 (?) loopt met gas, kom je met mij kilometers gelijk uit....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "gewone" 4.7 V8, dus niet de "overland" (High output), is zelfs nog een gewichtsklasse lager.

€374 per kwartaal (Gelderland).

Gemiddeld verbruik tot nu toe 1 op 5,5 ..............

Nou das fijn...... wegenbelasting 402 op autogas? Op diesel ben ik 453 kwijt per kwartaal. Volgens de site autobelasting ben ik in zuid holland 393 per kwartaal kwijt....... op gas. Al zou het niet precies kloppen het ontloop elkaar niet zo.

Dan is er dus weinig verschil. Ik dacht altijd dat Gas nog duurder was, Hmmm. Dan wordt een V8 opeens leuk! :wub:

Als hij 1 op 4 (?) loopt met gas, kom je met mij kilometers gelijk uit....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou das fijn...... wegenbelasting 402 op autogas? Op diesel ben ik 453 kwijt per kwartaal. Volgens de site autobelasting ben ik in zuid holland 393 per kwartaal kwijt....... op gas. Al zou het niet precies kloppen het ontloop elkaar niet zo.

Dan is er dus weinig verschil. Ik dacht altijd dat Gas nog duurder was, Hmmm. Dan wordt een V8 opeens leuk! :wacko:

Als hij 1 op 4 (?) loopt met gas, kom je met mij kilometers gelijk uit....:frusty:

Mijn verbruik ligt op 14.8 liter. Is wel rustig rijden en veel op CC. maar wel op GAS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt een beetje triest verhaal zo, Ab. Ik hoop voor je, dat ze het snel kunnen vinden. Ik vond drie dagen zonder de Jeep al een hele opgave.

Ik neem trouwens aan dat de gasboer aansprakelijk is, omdat hij nog wel prima reed, toe je hem afleverde. Heb je het daar nog over gehad?

30 november mijn GC staat nu bij de dealer want na de gasinbouw wil die nog steeds niet starten.

Uitlezen van computer gaat niet de boordcomputer is waarschijnlijk overleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...