Spring naar bijdragen

Prins LPG inbouw gereed


 Share

Recommended Posts

Ik ging vanmiddag na de gasinbouw mijn GC ophalen, maar helaas ze kregen hem niet aan de praat. Hij wil niet op benzine maar ook niet op gas lopen.

De startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan.

Wat ik wel vreemd vond dat de volt en de benzinemeter ook niet uitslaan.

Ik wil niet negatief doen, maar euh... hebben ze al eens de krukaspositiesensor gecheckt ?

Lijkt zo'n typisch Jeep ziektebeeld volgens mij.

Heb zo ook eens aan de startmotor zitten melken zonder resultaat en bij mij was op hetzelfde moment de SKIM module kapot en de CPS !

Brand het check engine lampje ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wordt een beetje triest verhaal zo, Ab. Ik hoop voor je, dat ze het snel kunnen vinden. Ik vond drie dagen zonder de Jeep al een hele opgave.

Ik neem trouwens aan dat de gasboer aansprakelijk is, omdat hij nog wel prima reed, toe je hem afleverde. Heb je het daar nog over gehad?

Bedankt voor je medeleven,

Op dit moment is dit nog geen punt van discussie de inbouwer heeft de GC zelf naar de dealer gebracht. Ben zelf goed bekend bij de dealer, diverse auto’s van ons bedrijf, zijn in onderhoud bij Selles en de relatie is meer dan goed. Ik rij zakelijk een Grand Voyager waar ik al drie jaar zonder problemen op gas mee rij.

Waar ik het meeste van baal is dat ik GC zeker nog wel een paar dagen kwijt ben en nu met een Renault kliko rond tuf. De GC is eigenlijk de auto van mijn vrouw en die wil niet in het renaultje rijden, dus ben ik de klos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theo, is dat (14,8km/l) wat je display aangeeft of heb je het aan de hand van tankgegevens bijgehouden...

Dit geeft de display aan. zal wel niet de zuivere waarheid zijn maar geeft wel een indicatie.

Dit wijkt trouwens niet veel af met de berekening aantal kn en aantal liter tanken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theo, is dat (14,8km/l) wat je display aangeeft of heb je het aan de hand van tankgegevens bijgehouden...
Dit geeft de display aan. zal wel niet de zuivere waarheid zijn maar geeft wel een indicatie.

Dit wijkt trouwens niet veel af met de berekening aantal kn en aantal liter tanken.

dream on:no::(

doe maar 14.8 liter / 100 kilometer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je medeleven,

Op dit moment is dit nog geen punt van discussie de inbouwer heeft de GC zelf naar de dealer gebracht. Ben zelf goed bekend bij de dealer, diverse auto’s van ons bedrijf, zijn in onderhoud bij Selles en de relatie is meer dan goed. Ik rij zakelijk een Grand Voyager waar ik al drie jaar zonder problemen op gas mee rij.

Waar ik het meeste van baal is dat ik GC zeker nog wel een paar dagen kwijt ben en nu met een Renault kliko rond tuf. De GC is eigenlijk de auto van mijn vrouw en die wil niet in het renaultje rijden, dus ben ik de klos.

Morgen is mijn GC eindelijk klaar, bijna blij, even afwachten of nu alles goed gaat:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ab,

Ik hoor ook graag nog even wat de uiteindelijke klachten nou waren. Toch wel een raar verhaal, een goed werkende GC wegbrengen voor lpg-inbouw en een niet lopende Jeep terugkrijgen....Maar goed, als alles uiteindelijk weer goed opgelost wordt....

Morgen is mijn GC eindelijk klaar, bijna blij, even afwachten of nu alles goed gaat:unsure:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ab,

Ik hoor ook graag nog even wat de uiteindelijke klachten nou waren. Toch wel een raar verhaal, een goed werkende GC wegbrengen voor lpg-inbouw en een niet lopende Jeep terugkrijgen....Maar goed, als alles uiteindelijk weer goed opgelost wordt....

Als het goed is kan ik de GC straks ophalen het probleem zat in een relais van de Jeep en niet in de LPG installatie.

Bij de dealer in Apeldoorn zijn ze er toch wel een paar uur mee bezig geweest. Nu maar wachten tot de Gasboer belt met een positief bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wordt ook al een kilometertje of 60.000 op gas gereden, naar volle tevredenheid (ook VSI van Prins).

WB is idd 125,- per maand.

Volle gastank (inbouw) is ongeveer 60 liter en daar rijden we 250 km mee. Dit zijn vele stads km's.

Op weg naar Frankrijk reden we zo'n 280 km per tank, maar goed, de auto was ook zwaarder beladen.

Met de km's die wij op maand basis rijden (1500-2000) zijn wij met gas goedkoper uit dan met diesel en hier is de verzekering ook bijgerekend.

Moet na 9 maanden nog wel wennen aan de vele bezoekjes benzinestation, maar ach je moet toch wat met je tijd :rolleyes:

@Ab ben benieuwd of je ondertussen alweer rondrijdt in je eigen GV en of vrouwlief weer blij is:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is kan ik de GC straks ophalen het probleem zat in een relais van de Jeep en niet in de LPG installatie.

Bij de dealer in Apeldoorn zijn ze er toch wel een paar uur mee bezig geweest. Nu maar wachten tot de Gasboer belt met een positief bericht.

Eindelijk de GC is klaar, gister eind van de middag opgehaald, ondanks alle problemen ben ik toch tevreden de inbouwer heeft de afgesproken prijs niet overschreden.

Leuk detail ik was ook nog slachtoffer van een RDW steekproef, maar alles was keurig ingebouwd.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Rob Kika,

Heb jij dan de 74 liter ringtank, omdat er maar 60 liter ingaat?

74L_tank.jpg95_tank.jpgvloerplaat.jpg

Of krijg je maar 60 liter in de 95 liter tank. Ik heb nu net inmiddels 320 km gereden op 1 tank en de tank is nog niet leeg (laatste groene led brandt nog). Oke, wel wat meer snelweg, maar toch......Gemiddeld tank ik rond de 70 liter, als ik op reserve rijd (rode led).

Ik rij trouwens maar zo'n 17500km/j, maar ook dan al is het interessant.

Hier wordt ook al een kilometertje of 60.000 op gas gereden, naar volle tevredenheid (ook VSI van Prins).

WB is idd 125,- per maand.

Volle gastank (inbouw) is ongeveer 60 liter en daar rijden we 250 km mee. Dit zijn vele stads km's.

Op weg naar Frankrijk reden we zo'n 280 km per tank, maar goed, de auto was ook zwaarder beladen.

Met de km's die wij op maand basis rijden (1500-2000) zijn wij met gas goedkoper uit dan met diesel en hier is de verzekering ook bijgerekend.

Moet na 9 maanden nog wel wennen aan de vele bezoekjes benzinestation, maar ach je moet toch wat met je tijd :ph34r:

@Ab ben benieuwd of je ondertussen alweer rondrijdt in je eigen GV en of vrouwlief weer blij is:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi AB!

Komt alles toch nog goed. Ik neem aan dat het vervangen relais bij de dealer de boosdoener was.

Veel rijplezier en niet te hard lachen als je gaat afrekenen na het tanken....:ph34r:

Eindelijk de GC is klaar, gister eind van de middag opgehaald, ondanks alle problemen ben ik toch tevreden de inbouwer heeft de afgesproken prijs niet overschreden.

Leuk detail ik was ook nog slachtoffer van een RDW steekproef, maar alles was keurig ingebouwd.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ape: Rob is in dit geval de wederhelft Kika;)

Ja wij hebben de 74 liter ringtank. Bij net rood led lampje kan ik iets meer dan 50 liter erin gooien.

Het is voor ons met zo'n auto zeker interessant het gasrijden. Ik heb eens uitgerekend dat ik met een van onze vorige auto's (station 306 op benzine) nu net zoveel kwijt zou zijn als we die nog zouden hebben (wb, verzekering en branstof). Het onderhoud zit daar voor het gemak even niet bij :ph34r:. Dit onderhoud wordt/gaat in Tiel gebeuren en ja daar hangt toch een ander prijskaartje aan dan bij een "gewone" personen auto.

@Ab: dus vrouw is ook weer blij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Kika,

Dan moet je idd wat vaker tanken. Maar ja, € 30 voor een volle tank maakt dan weer een hoop goed. Hebben jullie hem wel eens helemaal leeggereden? Schakelt de installatie in dat geval netjes over naar benzine? Ik heb begrepen dat ie dat wel automatisch zou moeten doen ivm signaal lage gasdruk.

Greetz,

Ape

@Ape: Rob is in dit geval de wederhelft Kika;)

Ja wij hebben de 74 liter ringtank. Bij net rood led lampje kan ik iets meer dan 50 liter erin gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:ph34r:

en wat was het nu?

de inbouwer spreekt over een relais en de dealer over een hoofdzekering. Maar ik hoop dat alle leed is geleden hij rijdt erg goed op gas en nog belangrijker hij schakelt zeer snel bij koude motor van bezine naar gas. Bij mijn andere aute (Grand Voyager) duurt dit zeker 3/4 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi APE,

Ik rij nu meer dan 400 km op een lpg tank. het overschakelen van gas naar benzine maakt de CG kenbaar door wat te gaan piepen en er gaat dan een andere rode led branden. Maar je merkt geen verschil met rijden. het piepen kun je dan uitzetten door op de "wissel" knop bij de LED's te drukken. Je kunt het wisselen gewoon onder het rijden testen hoor. Soms voel je een klein "knikje" maar normaal rijdt de auto gewoon door zonder dat je het merkt. Ga er maar vanuit dat je tussen de 350 en 420 Km kunt rijden op pakweg 70 à 75 liter gas.

Ik ben en blijf erg tevreden over mijn LPG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Theo,

Mooi, want dan kan ik wat langer doorrijden. Tot nu ging ik meestal meteen tanken als de rode aankwam, terwijl ik het idee heb dat er dan nog zo'n liter of 15 inzit. Vier groene LED's en 1 rode is bij mij 5 x 15 liter, dus 75 lter totaal (80% vulling 95 lter tank).

CU, Ape

Hoi APE,

Ik rij nu meer dan 400 km op een lpg tank. het overschakelen van gas naar benzine maakt de CG kenbaar door wat te gaan piepen en er gaat dan een andere rode led branden. Maar je merkt geen verschil met rijden. het piepen kun je dan uitzetten door op de "wissel" knop bij de LED's te drukken. Je kunt het wisselen gewoon onder het rijden testen hoor. Soms voel je een klein "knikje" maar normaal rijdt de auto gewoon door zonder dat je het merkt. Ga er maar vanuit dat je tussen de 350 en 420 Km kunt rijden op pakweg 70 à 75 liter gas.

Ik ben en blijf erg tevreden over mijn LPG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Theo,

Mooi, want dan kan ik wat langer doorrijden. Tot nu ging ik meestal meteen tanken als de rode aankwam, terwijl ik het idee heb dat er dan nog zo'n liter of 15 inzit. Vier groene LED's en 1 rode is bij mij 5 x 15 liter, dus 75 lter totaal (80% vulling 95 lter tank).

CU, Ape

Hé Ape,

Wij hebben hem 1x helemaal leeg gereden en toen ging idd het andere lampje piepen en knipperen. Rustig overgeschakeld naar benzine en verder gereden. Daarna begonnen (bij volgende ritten) de led lampjes zo nu en dan te knipperen, te piepen in de diverse standen etc. Ik ben niet van de piepende knipperende lampjes als ie vol met gas zit. Toch maar even langs de gasboer, oa om het filter na te laten kijken en vervangen en er zat idd een storing in het systeem. Ons werd gelijk gezegd dat dat waarschijnlijk kwam omdat de tank een keer helemaal leeggereden was en dat is niet verstandig. Doen we dus ook niet meer.

Bij ons is het ook zo dat als de tank vol zit we bijna 100 km op het 1e lampje kunnen rijden, maar echt geen 350-400 km op alle lampjes helaas :ph34r:

De lampjes doven steeds sneller, dus het risico nemen dat er nog een litertje of 10 bij ons inzit als die rood is en dan weer een storing te hebben...neu sta wel bij de pomp als die net op rood zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;)

de inbouwer spreekt over een relais en de dealer over een hoofdzekering. Maar ik hoop dat alle leed is geleden hij rijdt erg goed op gas en nog belangrijker hij schakelt zeer snel bij koude motor van bezine naar gas. Bij mijn andere aute (Grand Voyager) duurt dit zeker 3/4 km.

hmm moet een kapot relais of zekering zo lang duren?:ph34r::lol:

maar goed veel rij plzier:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Ape,

Wij hebben hem 1x helemaal leeg gereden en toen ging idd het andere lampje piepen en knipperen. Rustig overgeschakeld naar benzine en verder gereden. Daarna begonnen (bij volgende ritten) de led lampjes zo nu en dan te knipperen, te piepen in de diverse standen etc. Ik ben niet van de piepende knipperende lampjes als ie vol met gas zit. Toch maar even langs de gasboer, oa om het filter na te laten kijken en vervangen en er zat idd een storing in het systeem. Ons werd gelijk gezegd dat dat waarschijnlijk kwam omdat de tank een keer helemaal leeggereden was en dat is niet verstandig. Doen we dus ook niet meer.

Bij ons is het ook zo dat als de tank vol zit we bijna 100 km op het 1e lampje kunnen rijden, maar echt geen 350-400 km op alle lampjes helaas :whistle:

De lampjes doven steeds sneller, dus het risico nemen dat er nog een litertje of 10 bij ons inzit als die rood is en dan weer een storing te hebben...neu sta wel bij de pomp als die net op rood zit.

Ik rij mijn LPG regelmatig leeg, maar heeft ( tot nu toe ) geen gevolgen. het overschakelen gebeurt trouwens automatisch. Mijn ervaring met de leds is: Als de groene LEDs uit zijn en de rode gaat branden rij ik nog zeker 100 KM en meer. het eerste Led gaat al na 50 à 60 Km uit. Als dan het benzineLEDje gaat branden en de auto automatisch overachakeld naar Benzine begint het piepen. Dit kun je dat eenvoudig door op de "wissel"knop te drukken uitschakelen en je rijdt dan gewoon op benzine verder. En als je dan weer FF wilt lachen ga je weer tanken Grijns. Alhoewel het lachen me zelfst bij LPG een beetje overgaat !!!! Ik heb mijn auto nu bijna 6 maanden en heb de prijs van LPG van 42 naar 63 cent omhoog zien gaan. Dat is een verhoging van 50% in een half jaar. Dank u regering die het zo goed met ons voorhebben. trouwens de KM vergoeding loopt niet in gelijke pas mee. Ook daarvoor dank lieve regering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Beest,

Maar als er gesproken wordt over de mogelijk- en onmogelijkheden van het Prins LPG systeem, lijkt mij dat het nog steeds wel over techniek gaat! Ik steek tenminste nog steeds wat op, van wat hier besproken wordt. Techniek gaat in mijn ogen wat verder dan sleutelen alleen. En voor een enkele opmerking over de brandstofprijs moet toch ruimte zijn.

Greetz,

Ape

dit topic lijkt net echt meer op techniek...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...