Spring naar bijdragen

Computer gerelateerde vragen


dezperado
 Share

Recommended Posts

vraagje . met welk programma kun je reeds geinstalleerde programmas verplaatsen met behoud van register gegevens. ik dacht aan Acronis maar kom er niet uit,.

Probeerde mn C partitie te vergroten met partitionmagic maar kan hem niet groter maken. Dus moet ik programma's gaan verplaatsen omdat C drive te vol is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraagje . met welk programma kun je reeds geinstalleerde programmas verplaatsen met behoud van register gegevens. ik dacht aan Acronis maar kom er niet uit,.

Probeerde mn C partitie te vergroten met partitionmagic maar kan hem niet groter maken. Dus moet ik programma's gaan verplaatsen omdat C drive te vol is.

I het niet zo dat je met partion magic alles opnieuw moet indelen?

Alleen C vergroten kan niet, omdat XP alles al heeft benoemd.

(neem aan dat je C en D hebt of zo)

Acronis is idd lastig, maar ik zou dat programma nog eens proberen. (misschien online FAQ?)

Verplaatsen lijkt me beter dan lomp een partitie veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet welke Windows versie je hebt, maar kun je de partitie ook niet vergroten via configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Opslag --> Schijfbeheer ?

ik gebruik xp nee kan niet groter. zit op maximum

dat is juist het probleem

en als je het niet snapt laat dan je komische opmerkingen of reageer in het cafe. misschien mijn fout en had in serieus moeten plaatsen

wacht niet op een antwoord van een digibeet.:yes:

ik heb schijfruimte zat.

ik heb 2 externe drives van resp 300 en 250 gig

gaat om mn vaste hd die heeft 70 gig voor besturing en partitie van 120 gig F:

ik wil dus de C partitie vergroten dat moet kunnen want de andere helft is half leeg

of half vol.

ik wil dus programmas verplaatsen die op C staan naar F ( D en E zijn diskdrives)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat juist erom om de C schijf met besturingssysteem meer lege ruimte te geven omdat ik nu te weing vrij heb is puter traag.

Heb nu alles nagelopen en ongeveer 6 gig kunnen deleten dus heb weer een beetje lucht.

in principe probeer ik mn programmaas zoveel mogelijk op andere schijf te zetten. Had dat niet gedaan met nero 8 en die was iets van 600mb dan schiet je aardig op.

daarom zoek ik een programma wat reeds geinstalleerde programas kan verplaatsen. anders moet ik ze verwijderen en opnieuw instaleren

Dat programma bestaat want heb ik wel eens gebruikt.maar weet de naam niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm...

maar wat is een "gastheerprogramma" ????? :P

Is een programma waar een aplicatie gebruik van maakt.

Bv. Java maakt gebruik van een internetexplorer ----> is dus een gastheerprogramma.

Als je binnen Windows een tekstdokument dubbel aanklikt wordt automatisch een bijpassens gastheerprogramma(in dit geval Word of een ander tekstverwerkingsprogramma) gestart.

Mocht na het verplaatsen van een programma problemen ontstaan bij met het openen van bv een tekstbestand omdat die het gastheerprogramma niet meer kan vinden is dit eenvoudig op te lossen door het tekstbestand met de rechtermuisknop te openen, dan de opdracht openen met aan te klikken en dan bladeren en even de link op te zoeken van het bijbehorende programma.

Mvgr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil dus programmas verplaatsen die op C staan naar F ( D en E zijn diskdrives)

Dat word lastig, maar...

ik heb schijfruimte zat.

ik heb 2 externe drives van resp 300 en 250 gig

gaat om mn vaste hd die heeft 70 gig voor besturing en partitie van 120 gig F:

ik wil dus de C partitie vergroten dat moet kunnen want de andere helft is half leeg

of half vol.

- Alles wat op F: staat naar een van je externe schijven verplaatsen

Dan met Partition Magic, of Acronis, ofwaddanook:

- Partitie F verwijderen

- Partitie C vergroten

Opnieuw opstarten, en je moet weer plek genoeg hebben.

Eventueel: weer een kleinere partitie F aanmaken, formatteren en de rommel weer terug verplaatsen van de externe schijf.

En voor je begint: MAAK EEN BACKUP VAN ALLES OP JE HARDDISK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan ik foto's verkleinen? Ik bedoel natuurlijk dat ze minder aanta bytes hebben. Mijn foto's zijn te zwaar/groot om op dit forum te kunnen plaatsen.

verder de vraag hoe ik een filmpje dat ik bv als een .wav bestand op mijn computer heb staan zou kunnen uploaden naar dit forum?

thanx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...