Spring naar bijdragen

ABS na vervangen van steekassen.


Recommended Posts

Wie kan mij vertellen wat te doen. Ik heb toen we de R&P veranderd hebben ook andere steekassen achter gemonteerd (yucon) maar deze waren niet bestemd voor ABS ze hadden geen kartelwiel op de as zitten. Nu is mijn vraag kun de de achterwielen uitschakelen van ABS en alleen voor wel laten werken of moet ik gewoon de zekering van het hele ABS systeem verweideren zodat helemaal geen ABS meer heb. Ik heb nu de stekkers losgenomen van de achterwielen dan blijft natuurlijk het ABS lampje op het dashbord branden. WAT te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder tandkrans zal je ABS niet meer gaan werken...

Mogelijk kun je het sensorsignaal van de voorwielen ook aanbieden op de ABS computer, als was het van de achterwielen, maar geen idee wat er dan gebeurt wanneer een wiel blokkeerd... Al met al niet zonder risico dus!

Wanneer je een ABS systeem met gewone vacuum rembekrachtiger hebt, kun je de zekeringen van het ABS eens trekken, misschien dat dan je lampje uit gaat. En anders moet je het lampje verwijderen....

Je ABS krijg je zonder de juiste signalen in ieder geval niet meer 100% aan het werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen, doe gewoon 's een testrit met die nieuwe steekas erin.

Die abs sensor detecteert de tandjes van het tandwiel op de steekas enkel tijdens het remmen en van zodra dit wiel stilstaat slaat ie alarm.

Als er geen tandjes te zien zijn, kan ie toch niet weten dat het wiel stilstaat ?

Ofwel natuurlijk dat ie ook alarm gaat slaan als ie geen tandjes ziet passeren...

Misschien werkt het wel zonder wijzigingen...:blush:

Ga even op een zandwegje rijden en probeer een wielblok uit te lokken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist de achterwielen geven overigens problemen als ze blokkeren. Die bepalen namelijk of de auto om z'n as gaat of niet.

Pak maar eens een modelautotje, en laat die met geblokkeerde voorwielen ( stukkies kauwgum? ) voorwaards van een plankje glijden: De auto glijdt rechtdoor. Los de voorielen en blokkeer de achterwielen en test het nog eens: De auto gaat achterstevoren!

Daarom: Niet klooien met je ABS! Helemaal werkend maken, of geheel uitschakelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist de achterwielen geven overigens problemen als ze blokkeren. Die bepalen namelijk of de auto om z'n as gaat of niet.

Pak maar eens een modelautotje, en laat die met geblokkeerde voorwielen ( stukkies kauwgum? ) voorwaards van een plankje glijden: De auto glijdt rechtdoor. Los de voorielen en blokkeer de achterwielen en test het nog eens: De auto gaat achterstevoren!

Daarom: Niet klooien met je ABS! Helemaal werkend maken, of geheel uitschakelen!

eens :yes:

(eruit halen dus)

Stel, je remt erg hard en stuurt wat om iets te ontwijken... voorwielen gaan netjes in ABS-stand en de achterwielen kunnen blokkeren (zeker met remschijven). Daar ga je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Ab ik 2 wiggen gemaakt, geslepen. deze tussen het kartelwieltje geslagen toen heb ik weer het kartelwieltje warmgemaakt toen sprong ie er af.:D Ik was vandaag nog even bij B&S geweest om een tandwieltje te halen ivm kilometerteller, 4.10 R&P en 33 gers, toen heb ik het daar even nage vraagd. daar vertelde ze mij dat ze de kartelwieltjes altijd overzetten. Dus even gevraagd hoe hun dat deden. Ze vonden het wel vreemd dat deze zo vast zat, maar ok ik heb ze eraf en vrijwel onbeschadigd. Zo zie je maar weer de aanhouder wint.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...