bertje Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 de motor van mijn wrangler 2.5 wil ook niet meer starten. Draait nog wel maar geen ontsteking. Ga effe kijken naar de metertjes of die het nog doen, misschien zelfde probleem. Heeft laatst nog enkele keren gedraaid maar viel stil na tiental seconden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 kan ook relais zijn , zo'n zwart blokje onder je motorkap heb ik poos gehad startte soms wel soms niet.viel stil onder het rijden etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst October 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 heb relais van benzinepomp en claxon in fuse box al eens omgewisseld maar maakt geen verschil start motor draait wel maar geen ontsteking, motor slaat niet aan . Zijn er misschien nog andere relais die hier invloed op hebben? PS alle zekeringen zijn OK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst October 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 ... maar geen ontsteking, motor slaat niet aan.... Weet je zeker dat er geen vonk is, of veronderstel je dat omdat hij niet aan wil slaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst October 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 heb al een bougie ingeplugd in kabel maar geen reactie, ook al eens wat benzine verneveld in de luchtinlaat (filter) maar hoor de motor niet niezen, denk dat de computer naar de .... is. ik ga eeens kijken of ik dat spel niet kan omzeilen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst October 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 Ontsteking, rotor etc etc al gechecked?? Zou dat eerst helemaal doorlopen voordat ik computers ging bypassen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst October 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 heb bobijn uitgemeten is ok, rotor nagekeken lijkt me ook ok maar heb deze toch nog uitgekuis en met vochtwerende produkt van de autohandel ingespoten, die man dacht dat het een vochtprobleem was(omdat de jeep al geruime tijd stil buiten stond) maar dat was het blijkbaar ook niet. bougiekabels en dergelijke lijken me ook OK. Heb vroeger nooit problemen gehad is pas begonnen na lang stil te staan. heeft daarna nog een paar keer gedraaid maar viel stil na een tiental seconden. Vrees ervoor dat er niet veel anders overblijft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 verdeler met vocht komt ook vaak voor maar ja daar was je al. brandstofpomp? stap voor stap vonk ?? brandstof? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst October 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 Crankshaft position sensor zou ik maar eens nakijken.In het verleden soortgelijk gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 Computer bypass bij een '95er lijkt me ook wat lastig.... Zonder computer werkt er niets! Lees de foutcode's eens uit, of is dat al gedaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst October 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2007 Terug van een weekje frankrijk (om te werken weliswaar) en heb nu geprobeerd om foutcodes uit te lezen kontakt (aan uit)X 3 en aan maar er beginnen geen lichtjes te knipperen. heb wel eerst startonderbreking uitgeschakeld maar hielp niks. Computer toch defect of moet ik nog ergens anders op letten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2007 Terug van een weekje frankrijk (om te werken weliswaar) en heb nu geprobeerd om foutcodes uit te lezen kontakt (aan uit)X 3 en aan maar er beginnen geen lichtjes te knipperen. heb wel eerst startonderbreking uitgeschakeld maar hielp niks. Computer toch defect of moet ik nog ergens anders op letten? Wel weer naar 'aan' de laatste keer? Oftewel, contact aanzetten en dan drie keer uit/aan binnen ruweeg 5 sec. (ik weet het, beetje simpel gedacht maar je weet maar nooit ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst October 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2007 heb net hetzelfde gehad als jou, garagist dacht dat het de computer was. heb de transfo vervangen, deze kon ik wel nog uitmeten. zelfs de waardes waren op kleine afwijking na correct. toch maar vervangen toen ik een kleine scheur in zijn behuizing zag. dit was voldoende bij mij, hopelijk heb je der wat aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2007 Een week verder.... En? En? En? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst November 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2007 Vandaag langsgeweest bij garage in de buurt. Deze denken aan het alarm dat verschillende zaken zou uitschakelen zoals benzinepomp, startmotor en ontsteking. benzinepomp en startmotor waarschijnlijk OK maar ga voor de zekerheid dit weekend alarm volledig van tussen halen. wie zou er trouwens met een wrangler van 12 jaar oud gaan lopen????? volgende week meer nieuws. Hij kon trouwens maar computers van een wrangler en cherokee uitlezen vanaf het jaar 1996.(geen officielle dealer) Dus vroeg hij of er zich ergens een diagnose stekker onder mijn stuur bevindt (zoals vanaf 1997) en dat zijn software misschien ook voor de mijne zou werken??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2007 De diagnosestekker zit links in de motorruimte, tegen het schutbord. Het is een loshangende stekker, die ergens bij de stang, die het front van de auto met het schutbord verbind, moet hangen. Overigens is het een OBD I aansluiting. De Jeeps vanaf ca '96 hebben OBD II. Een startonderbreker kan inderdaad je probleem veroorzaken. Als de voeding naar de PCM wordt onderbroken, zal er geen benzine worden ingespoten, zal de pomp niet gaan draaien en zal er ook geen vonk zijn. Uiteraard zal ook het uitlezen van knippercode's óf uitlezen met een OBD testapparaat dan niet werken..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst November 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2007 Hij sprak inderdaad van een OBD II computer, zijn uitlees machientje zal dus waarschijnlijk niet werken op die van mij. Dit weekend alarm er van tussen en hopen dat ie het doet (misschien kan ik dan ook zelf terug foutcodes uitlezen wat ie dus nu niet doet!!!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst November 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2007 Alarm onderbrak drie draden onder het dashbord. Alles mooi van tussen gehaald en opnieuw aangesloten maar...was het dus blijkbaar niet :(verder zoeken maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2007 Hmm.... Als je het contact aan zet, hoor je dan de pomp wel een tel lopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst November 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2007 Nog nie op gelet. Is dit goed hoorbaar achter het stuur? Zit trouwens ook lpg in maar start normaal op benzine. LPG Installatie haal ik er misschien ook nog wel eens uit wegens te weinig kilometers maar dat zal nog wel eventjes duren voor ik daaraan begin. Is ook een oude versie lpg (renzo) en nog geen prins injectie of iets dergelijks. zou deze er ook iets mee te maken kunnen hebben??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2007 Dat kan zeker. Mogelijk een zekering defect of los contact? Als de LPG installatie op dezelfde voeding is angesloten als de PCM, kan dat. Meten is weten enzo.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst December 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2007 Sleutelcontact nagekeken, alle zekeringen nagemeten ,CPS sensor moest volgens haynes manual 200 ohm moeten meten tussen pin A en B maar ik had hier niks. Nieuwe besteld 68 euro, gemonteerd maar geen reaktie. Op de nieuwe was er ook geen weerstandswaarde te meten!! Ofwel ook defect ofwel foutje in de manual. Weet er misschien iemand hoe we de CPS sensor kunnen testen?? THX bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2007 Ik blijf het raar vinden dat je geen knippercode kunt uitlezen. Lukraak sensoren vervangen lijkt me niet slim... meten en uitsluiten! Dus eerst gaan cotroleren wat er nog wél werkt. De pomp, loopt die even? Gaat het check engine lampje branden? Werkt de aanjager van de verwarming? Enz enz. Daarna schema''s erbij, en verder meten/uitsluiten. Alleen zo kom je tot een oplossing, geloof me! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2007 Ik blijf het raar vinden dat je geen knippercode kunt uitlezen. Misschien wat errug simpel gedacht, maaruh..... Ik kon ook geen foutcodes uitlezen, bleek dat er geen lampje in zat... Lampje er in en kan nu precies zien wat er al maanden aan schort.... Zou inderdaad ook niet in het wilde weg aan het vervangen slaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertje Geplaatst December 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2007 Check engine lampje gaat wel even branden als ik het contact op zet Gaat ook continue branden als ik bvb zekering verwijder van startmotor Aanjager, ruitewissers, verlichting en dergelijke werken allemaal, het enige dat ik gevonden heb wat niet werkt is de claxon CPS sensor is heus niet lukraak vervangen maar omdat in de haynes repair manuel stond dat ik een weerstandswaarde moest meten van +/- 200 ohm tussen pin A en B met een tolerantie van 70 ohm en deze was weerstand oneindig ....handboek mis of nieuwe sensor defect?????????? dus als er iemand een correcte waarde weet voor deze sensor zou ik misschien ook al wat verder zijn? Ander optie misschien is computer resetten en kijken of hij dan wel opnieuw ontsteking heeft maar hoe kan je die resetten?? kan hem nog niet eens uitlezen (en lampje is niet defect) Of computer uithalen en naar dealer brengen voor uit te lezen maar ik weet niet of de foutcodes bewaard blijven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.