Spring naar bijdragen

lier op cj monteren


Recommended Posts

Niets doen met X, is waarschijnlijk een mogelijkheid om een externe plus op het stuurcirquit te zetten, gewoon af-isoleren en kijken of het werkt.

En dat kastje in de deksel zou best de ontvanger van draadloze afstandbediening kunnen zijn.

Ik ga X intapen en los laten liggen.

Wat betrefd het kastje in de deksel dat is inderdaad de ontvanger van de afstandbediening, zit namelijk het zelfde stickertje op als op de afstandbediening.

Nu maar hopen dat niet iedereen met de zelfde lier stickertje 1094 heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadje B is een massadraadje wat onder op de motor van de lier wordt geschroefd. Zonder dat draadje werkt alles normaal zolang de relaiskast van de lier op een goede massa zit gemonteerd. Wanneer dit niet het geval is haalt ie dus de massa vanaf de behuizing van de lier.

Maar draadje B zit aan de andere kant vast aan de plus <_<:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het kunnen dat dat extra draadje ergens op de motor heeft gezeten...of moet komen..

Dat er een max temp sensor in zit die je bediening onderbreekt of lampje branden als de motor te heet wordt....dacht ik zo...

Schemaaatje is mischien wel niet hetzelfde maar gaat even om de max tempsensor

Snij die krimpkous eens los bij de stekker....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snij die krimpkous eens los bij de stekker....

Glenn wij danken u:worshippy::lol:

het is inderdaad een termische beveiliging dus dan kan hij op de onderkant van de motor bij de min worden bijgeschroefd.

Was een stuk makkelijker geweest als hij op het schema had gestaan:yes::D

Iedereen bedankt voor zijn hulp, jullie zien het wel als hij klaar is(teminsten als er geen verdere problemen zijn)

Gr. Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo gisteren voor het eerst flink gelierd, alleen wat is die afstandbediening een scary ding:ohmy:. als je een knopje in duwt begint hij te lopen en om te stoppen moet je het stopknopje induwen. Aangezien alle drie de knopjes onder een halve duim passen:wacko:. ook moet je de draadloze afstandbediening niet bij de kindjes in de auto laten liggen want.............

Nu wil ik er een tuimelschakelaar tussen zetten alleen wat is dan wijsheid?

A: een schakelaar tussen de voeding van de ontvanger van de afstandbediening.

B: een relais tussen de accu en de lierkast zodat je met een tuimelschakelaar de stroom van alles wat met de lier te maken heeft kan uitschakelen

C: een andere oplossing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt er eigenlijk aan wat je wilt....

Ik heb de kast met de relais helemaal voor tegen het spatbord zitten tegen de radiator aan...

Uit veiligheids reden (bij een eventuele aanrijding)heb ik voor een hoofdschakelaar gekozen om alles spanningsvrij te hebben.

Je kan ook een kleinere schakelaar plaatsen die je tussen euh je max thermostaatdraad :) plaatst... dan kan de lier ook niet meer bediend worden..

Had niet veel ruimte heb de hoofdschakelaar in een kastje op de beugel van de akku's gemaakt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een draadloze afstandsbediening die blijft lopen tot je een stop knopje indrukt ???? levensgevaarlijk. :wacko: hij moet stoppen als je de knop loslaat.:yes:

die sleutelhanger bedieningen kunnen vingers kosten en.... als ze een keer in de modder vallen en aan knop blijft hangen ? dan lier je je rollen venster kapot. en misschien nog meer

ik heb mn mistachterlichtschakelaar onder het stuur gebruikt als hoofdschakelaar via een warn relais tussen de lier en mijn accu.

loopt ook via contact. Dus contact moet ingeschakelt zijn om de lier in te schakelen. Hoef ik niet meer eerst de motorkap te openen.en kan aan controlelampje zien of hij aan staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo gisteren voor het eerst flink gelierd, alleen wat is die afstandbediening een scary ding:ohmy:. als je een knopje in duwt begint hij te lopen en om te stoppen moet je het stopknopje induwen. Aangezien alle drie de knopjes onder een halve duim passen:wacko:. ook moet je de draadloze afstandbediening niet bij de kindjes in de auto laten liggen want.............

Nu wil ik er een tuimelschakelaar tussen zetten alleen wat is dan wijsheid?

A: een schakelaar tussen de voeding van de ontvanger van de afstandbediening.

B: een relais tussen de accu en de lierkast zodat je met een tuimelschakelaar de stroom van alles wat met de lier te maken heeft kan uitschakelen

C: een andere oplossing

ik zou voor een hoofdschakelaar gaan..

ik ben zelf niet zo kapot van een relais...

meestal zijn die dingen eerder kapot/versleten dan een hoofdschakelaar...

en ik heb geen relais kunnen vinden die 250 ampere aan kon...:wacko:

en in mijn jeep past...

als de schakelaar op uit staat dan werkt de lier niet meer maar staat ook geen spanning meer op de lier

vooral veilig als je de auto niet gebruikt in het terrein..

ik neem aan dat de lier ook niet afgezekerd is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de WARN of Painless wiring relais gestuurde schakelaar is gemaakt voor de lieren

het is een hoofdschakelaar die middels een relais wordt geschakeld

The right way to disconnect your battery – with a simple toggle switch! This kit uses a small toggle switch to activate a 250 amp continuous duty solenoid :whistle:instead of a big dirty battery mounted switch. The small toggle can be easily hidden almost anywhere for security purposes. The solenoid mounts anywhere along the positive battery cable run. Kit includes toggle, solenoid, wiring, switch fuse, battery cable terminals, and mounting hardware.

als hij uit staat krijgt de lier geen stroom en als contact uit staat ook niet.

schakelaar onder de motorkap had ik eerst en die vergat ik steeds aan of uit te zetten dus sta je in de blubber en heb je lier nodig moet je eerst de bagger in om je motorkap open te doen... heel handig.En mocht het relais de geest geven is er niks aan de hand en zet je je

+ even aan de andere kant zodat er geen onderbreking is en je toch kunt lieren.

imagesashxi30204er0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de WARN of Painless wiring relais gestuurde schakelaar is gemaakt voor de lieren

het is een hoofdschakelaar die middels een relais wordt geschakeld

The right way to disconnect your battery – with a simple toggle switch! This kit uses a small toggle switch to activate a 250 amp continuous duty solenoid :whistle:instead of a big dirty battery mounted switch. The small toggle can be easily hidden almost anywhere for security purposes. The solenoid mounts anywhere along the positive battery cable run. Kit includes toggle, solenoid, wiring, switch fuse, battery cable terminals, and mounting hardware.

als hij uit staat krijgt de lier geen stroom en als contact uit staat ook niet.

schakelaar onder de motorkap had ik eerst en die vergat ik steeds aan of uit te zetten dus sta je in de blubber en heb je lier nodig moet je eerst de bagger in om je motorkap open te doen... heel handig.En mocht het relais de geest geven is er niks aan de hand en zet je je

+ even aan de andere kant zodat er geen onderbreking is en je toch kunt lieren.

imagesashxi30204er0.jpg

je kunt ook gewoon een startmoter relai nemen.

dat is de zelfde als deze kijk maar even bij je cj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het relais zit er tussen, om nu de lier te bedienen moet de auto in ieder geval op contact staan en de tuimelschakelaar in staan. Tevens is de lier(kast) spanningsvrij.

Kheb die te lange kabel ook vervangen door de korte (die bedoeld waren voor tussen relaiskast en motor).

Toch een veiliger gevoel als de kindjes in de auto zitten of wanneer je zelf de afstandbediening in je broekzak hebt:yes:.

post-2291-12873017106801_thumb.jpg

post-2291-12873017108426_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de WARN of Painless wiring relais gestuurde schakelaar is gemaakt voor de lieren

het is een hoofdschakelaar die middels een relais wordt geschakeld

The right way to disconnect your battery – with a simple toggle switch! This kit uses a small toggle switch to activate a 250 amp continuous duty solenoid :whistle:instead of a big dirty battery mounted switch. The small toggle can be easily hidden almost anywhere for security purposes. The solenoid mounts anywhere along the positive battery cable run. Kit includes toggle, solenoid, wiring, switch fuse, battery cable terminals, and mounting hardware.

als hij uit staat krijgt de lier geen stroom en als contact uit staat ook niet.

schakelaar onder de motorkap had ik eerst en die vergat ik steeds aan of uit te zetten dus sta je in de blubber en heb je lier nodig moet je eerst de bagger in om je motorkap open te doen... heel handig.En mocht het relais de geest geven is er niks aan de hand en zet je je

+ even aan de andere kant zodat er geen onderbreking is en je toch kunt lieren.

imagesashxi30204er0.jpg

Had eerst een manuele betterijsleutel gemonteerd als hoofdschakelaar voor de winch. Deze werd regelmatig eens vergeten en was niet zo makkelijk, want zat onder de motorkap. Ondertussen zo'n warn relais gemonteerd, en dat is echt stukken handiger, en door het rode lichtje op de schakelaar wordt deze ook niet vergeten. Nu moet ik de motorkap ook niet meer openen.

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
was zojuist bij het landbouwmechanisatiebedrijf voor een kettingkje, meteen gevraagd naar een relais had 2 keuzes.

De beste was een relais van €125 ex, heb maar voor een startrelais tot 5 pk startmotor gekozen van nog geen €20 ex

Het 20 euro relais was geen juiste keuze, na 4x gebruiken isie gesmolten. Helaas, het was ook maar een gok nu komt er een zwaardere in die uiteraard ook duurder is.

Hopen dat deze het wel volhoud:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...