Spring naar bijdragen

lier op cj monteren


Recommended Posts

vandaag begonnen aan het echte werk nadat ik gisteren het forum doorzocht had voor ideeen op te doen.

Als eerste maar eens begonnen met een stuk UNP 200 te kopen, vervolgens de uitsparingen er uit geslepen en afgebraamt.

Al een paar gaten geboord voor het rollenvenster en het zaakje er daarna los op gezet om even te kunnen kijken hoe het er uitziet .

Hoe ik de lierplaat vast ga zetten ben ik nog niet helemaal aan uit, of verticaal door de chassisbalken boren,of aan de zijkant van de lierplaat nog een plaatje lassen en dan door de bestaande gaten schroeven????

Zijn er mensen met op of aanmerkingen(over de lier opbouwen) je hoeft niet te wachten tot het klaar is.

post-2291-12873016821902_thumb.jpg

post-2291-12873016823447_thumb.jpg

post-2291-12873016825121_thumb.jpg

post-2291-12873016826801_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Theo,

Heb onlangs ook een lier op mijn CJ gemonteerd.

Heb de voorkant van ankerplaat met de bevestigingspunten van bumper aan chassis vastgezet en nog twee extra bouten door bumper. Achterkant van de ankerplaat vastgezet op plaat tussen de 2 chassisbalken. Om ankerplaat mooi vlak te laten liggen dan wel even spacers tussen deze plaat en de ankerplaat. Zie foto. Hoop dat je er iets aan hebt anders laat maar even iets weten.

Groetjes, Roel.

post-2311-12873016831766_thumb.jpg

post-2311-12873016838633_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal inderdaad maar gaan voor de plaatjes aan de zijkant langs het chassis, dan is het ook meteen degelijk

Ab ik had jouw topic gisteren al gezien maar de vrachtwagens die hier langskomen rijden te hard om een stuk uit het chassis te slijpen:D:D

Is het verstandig om meteen een sleufgat in de lierplaat te maken zodat het chassienummer zichtbaar is of moet de lier er zowiezo bij de APK keuring

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal inderdaad maar gaan voor de plaatjes aan de zijkant langs het chassis, dan is het ook meteen degelijk

Ab ik had jouw topic gisteren al gezien maar de vrachtwagens die hier langskomen rijden te hard om een stuk uit het chassis te slijpen:D:D

Is het verstandig om meteen een sleufgat in de lierplaat te maken zodat het chassienummer zichtbaar is of moet de lier er zowiezo bij de APK keuring

Ik heb mijn chassisnummer naar achter laten zetten.

Deze stond dus ook deels onder de bevestigingsplaat van de lier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb voor mijn lier een plaat laten zetten en van de bestaande gaten in het chassis gebruik gemaakt.

Ook heb ik hem vastgezet aan de balk/plaat tussen de chassisbalken.

Bussen gemaakt voor door de balken en om op te vullen tussen de lierplaat en plaat tussen chassis.

De haken zitten op de bestaande gaten in het chassis vast en trekken tevens de lierplaat en bumper ook vast.

Voor het rollenvenster heb ik niks speciaals gemaakt gewoon met de bestaande gaten in de rollenvenster op de bumper gebout...hij zit nog recht..:huh:

Oh ja als je speling in je stuurhuis hebt, kan je dit beter nu afstellen.....kan er nu moeilijk bij..

Chassisnummer heb ik zelf ingeslagen..mijn apk garage had daar geen moeite mee..

Succes Glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren de lierplaat afgelast, ont-roest en gespoten.

Vanavond de lier gemonteerd, nu de elektriek nog, maar die relaiskast ga ik onder de motorkap zetten, wat meteen het volgende probleem opleverd namelijk de bijgeleverde kabels zijn daar te kort voor.

Waar zou ik langere kabels kunnen laten maken of hebben ze in automaterialen zaken standaard setjes lagere te koop?

Is het slim om mijn accu (55Ah) te vervangen door een optima redtop die ik toch nog heb staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar zou ik langere kabels kunnen laten maken of hebben ze in automaterialen zaken standaard setjes lagere te koop?

Ik heb de kabels bij de Brezan gehaald. Was best prijzig: 11 euro per meter voor 35mm2

Ik had ongeveer 6 meter nodig (de relaiskast zit tegen het rechter scherm)

Je kunt daar ook de connectors kopen. Ik had geen speciale tang, maar met een bankschroef is het ook goed te doen (eerst dicht knijpen en dat wat plat knijpen).

Glenn is deskundig op dit gebied, dus ik zou zijn advies volgen. Bij mij werkt het met wat minder ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net in de automaterialen speciaalzaak geweest en vond de 400 ampere startkabels waardeloos voor deze toepassing, ze zijn echt te dun. Heb dan ook maar meteen kabel van 35mm2 gekocht voor tussen kast en lier. Tussen de accu en de kast komen de orginele tussen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig <_<...

Mocht om een tang verlegen zitten heb er hier een liggen...

Succes Glenn..

inderdaad goed bezig, we hebben er net de ogen aangeknepen.

Had een massakabel als voorbeeld meegenomen wat een hele mooie kabel lijkt vervolgens het oog er af geknipt, verrassing: heel veel mantel weinig koper.

Dus de orginele kabels blijken maar 25mm2 te zijn:(<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben intussen bij het volgende probleem aangeland, in de montagehandleiding staat 1 kabeltje niet op.

Namelijk het kabeltje gemarkeerd met B het zijn 2 draadjes die naar 1 oog gaan en aan de andere kant zit draadje 1 bij de voeding, draadje 2 gaat naar de stekker van de bediening.

Iemand enig idee waar deze aangesloten moet worden

post-2291-12873016899619_thumb.jpg

post-2291-12873016901228_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben intussen bij het volgende probleem aangeland, in de montagehandleiding staat 1 kabeltje niet op.

Namelijk het kabeltje gemarkeerd met B het zijn 2 draadjes die naar 1 oog gaan en aan de andere kant zit draadje 1 bij de voeding, draadje 2 gaat naar de stekker van de bediening.

Iemand enig idee waar deze aangesloten moet worden

Zo te zien is draadje A de massa van de relais, maar draad B....... geen idee, mischien een wat duidelijker foto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet er ook een massaschakelaar tussen zetten. is altijd handig als je ooit een storing in je lier of relaiskast hebt zitten. of kleine kinderen in buurt van je jeep zijn. en met je afstandbieding aan het spelen zijn. wat bij een maat van mij ook overkomen is. zo hebben zijn kinderen heel zijn Warn lier gemold <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog eens even goed gekeken, in de kast zitten twee relais, een "ompoolschakeling" Aansturing op gele of groen draad, draairichting 1. Aansturing op blauw of bruin, draairichting 2.

Rode draad Y gaat van batterij plus naar.....?

Blauwe draad Z is de plus voor de afstand bediening, komt van....???

Zwarte draad A is de massadraad van beide relais, moet dus ergens aan massa.

Maar wat is dat kleine kastje waar de blauwe en gele draad ingaan....???

En waar gaan de draden uit X naar toe, welke kleuren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog eens even goed gekeken, in de kast zitten twee relais, een "ompoolschakeling" Aansturing op gele of groen draad, draairichting 1. Aansturing op blauw of bruin, draairichting 2.

Rode draad Y gaat van batterij plus naar.....?X

Blauwe draad Z is de plus voor de afstand bediening, komt van....??? X waar Y ook aan vast zit

Zwarte draad A is de massadraad van beide relais, moet dus ergens aan massa. moet volgens schema bij de motor aan de massa

Maar wat is dat kleine kastje waar de blauwe en gele draad ingaan....???je bedoeld in de zwarte deksel ? ontvanger van de draadloze afstandbedienig???

En waar gaan de draden uit X naar toe, welke kleuren.....x gaat allen naar Y (rood)en Z(zwart naar blauw)[/quote]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het kunnen dat dat extra draadje ergens op de motor heeft gezeten...of moet komen..

Dat er een max temp sensor in zit die je bediening onderbreekt of lampje branden als de motor te heet wordt....dacht ik zo...

Schemaaatje is mischien wel niet hetzelfde maar gaat even om de max tempsensor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...