Spring naar bijdragen

4,2 ltr uit 91?


Downsouth
 Share

Recommended Posts

Hallo Heb sinds paar weken yj uit 91, hier zit een 4,2 ltr motor in. Kan dit orgineel zijn of klopt mijn vermoeden dat de 4,2 er later in gelepeld is?Wilde ook vragen of er iemand is die mij aan duidelijke schema`s kan helpen van vacuumslangen. Bij mij is er vanalles uitgehaald/niet meer aangesloten en afgedopt. Zit wel nog orginele carburateur op. Heb van alles gehoord over webercaburateur als verbetering en dat dan alle vacuumslangen die overbodig zijn eruit worden gehaald, maar bij de mijne is zelfs de vervroeging niet aangesloten en choke op bepaalde stand vast gezet enz enz. Verbaasd mijzelf dat hij redelijk loopt:wacko:. Heb zin om wageltje weer helemaal in orde te krijgen maar heb ff duuwtje in de rug nodig. Alvast bedankt en hoop nog veel gebruik te kunnen maken van forum. Groetsjes :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 4.2 uit '91 kan eigenlijk niet. Tenzij het en exemplaar is dat nog lang ergens gestaan heeft en pas in '91 op kenteken is gezet.

Wat staat er op het kenteken? Het kan ook zijn dattie in '91 geïmporteerd is namelijk. De datum waarop hij voor het eerst op de weg gekomen is staat er dan ook bij.

Dat er met de motor gerommeld is, lijkt me wel duidelijk... Wil je de boel weer helemaal goed hebben, moet je gewoon opnieuw gaan beginnen: Dus alle vacuum zooi eraf, en nieuw leggen. Daarbij pas je meteen de "Nutter-Bypass" toe en leg je alleen de noodzakelijke vacuumleidingen nog aan: Vervroeging, inlaatluchtklep, verwarmingsklep, vooras, evap. De rest mag vervallen.

De carburateur, daarvoor zou ik even een revisiesetje halen. Kost slechts een paar tientjes.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat kan eigenlijk niet. Maar ja, zal gemaakt moeten worden, die carb. Revisie setje is geen optie omdat het asje van de gasklep speling heeft, en dat zit net niet in zo'n setje...Andere carb. er op, maar kijk uit met 2e hands, die zijn allemaal versleten. Nieuwe rond de 700 euro..zucht..! Anders blijf je tobben met afslaan en gekloot. succes !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo heeft dat asje speling??? Dat lees ik niet terug in het startpostje.;)

Zo'n revisiesetje geeft vaak verbluffende resultaten.

maar eerst moet ff duidelijk zijn welke 4.2 erin zit... misschien is een fototje handig.

ALS die 4.2 er later in gehangen is, kan het van alles zijn!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 4.2 uit '91 kan eigenlijk niet.Succes!

Ben ik niet helemaal met jou eens. In 1990 werd bekend dat jeep met de 4.0 liter zou komen. Omdat er ontzettend veel 4.2 liters nog waren kochten veel dealers deze wagens op omdat ze voor lagere inkoopprijzen werden aangeboden.Een hoop dealers maakten daar gebruik van en hoopten zo nog een slag te kunnen slaan. Veel 4.2 liters werden verkocht maar er bleven ook een hoop 4.2 liters bij de dealer en importeur achter. Want veel mensen gingen toch voor de duurdere en vlottere 4.0 versie. Hierdoor bleven de dealers en importeurs met 4.2 liter versies zitten. Er zijn dus nog redelijk wat 4.2 liter versies verkocht in 1991 en zelfs tot eind 1991 en begin 1992. HAI heeft er tot eind 1991 nog een aantal verkocht met redelijke kortingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel 4.2 liters werden verkocht maar er bleven ook een hoop 4.2 liters bij de dealer en importeur achter. Want veel mensen gingen toch voor de duurdere en vlottere 4.0 versie. Hierdoor bleven de dealers en importeurs met 4.2 liter versies zitten. Er zijn dus nog redelijk wat 4.2 liter versies verkocht in 1991 en zelfs tot eind 1991 en begin 1992. HAI heeft er tot eind 1991 nog een aantal verkocht met redelijke kortingen.

Uuuhh... dat schreef 87wrangler dus ook....:bye1:;)

Een 4.2 uit '91 kan eigenlijk niet. Tenzij het en exemplaar is dat nog lang ergens gestaan heeft en pas in '91 op kenteken is gezet.

Wat staat er op het kenteken? Het kan ook zijn dattie in '91 geïmporteerd is namelijk. De datum waarop hij voor het eerst op de weg gekomen is staat er dan ook bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee wat ie bedoelt met zijn speling v asje. kwam niet van mij. Bedankt in ieder geval voor info. Dus idd alleen aansluiten wat echt nut heeft. Geen andere caburateur?? Heb vaker gehoord dat orginele voor problemen zorgt. Weet je niet ergens duidelijke schema`s vandaan te halen ( un haynes staat een uitgebreide zonder kleuren schema, en die kleuren mot ik weten ivm 4wd aansluiting). ooh ja over dat 4,2. op kenteken staat 91 en is ingevoerd in 2003. Vreemde is dat op rdwside geen vermogen aangegeven staat?Heb me er bij neergelegd en ga van de 4,2 een goed lopend machiensje maken. Groetsjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...